Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

ΤΟ ΚΑΠΝΙΚΟ “ΚΑΙΕΙ”

Σε ιδιαίτερη κρίσιμη φάση βρίσκεται το καπνικό ζήτημα, όταν δεν υφίσταται το αναμενόμενο κλίμα συνεργασίας των εμπλεκομένων, με τους παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών.

Με την απροθυμία των εταιρειών για μικρή ανατίμηση των σημάτων τους και ιδιαίτερα την υποτίμηση σημάτων λίγο πριν τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών, οδηγεί σε αδιέξοδο την όποια συμφωνία για την αποσυμφόρηση των φόρων, την μερική αύξηση των φορολογικών εσόδων και την βελτίωση των περιθωρίων κέρδους των λιανοπωλητών.

Μετά από το διαφαινόμενο αδιέξοδο, τα “όπλα” που διαθέτει το Υπουργείο Οικονομικών για να αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη κατάσταση, είναι ελάχιστα ως μηδαμινά, όταν ρητά προβλέπεται πως οι εταιρείες καπνικών προϊόντων, ελεύθερα μπορούν να διαμορφώνουν τη λιανική τιμή πώλησης των προϊόντων τους.

Το ένα σίγουρο “εργαλείο” είναι η αύξηση του ελαχίστου φόρου από 75% που είναι σήμερα, να ανέβει στο 90%. Αυτό έχει σαν συνέπεια να εξαναγκάσει τα φθηνά σήματα να ανατιμηθούν, φτάνοντας την λιανική τιμή 2,70€. Ωστόσο αυτό από μόνο του, δεν διασφαλίζει τα φορολογικά έσοδα, ούτε βελτιώνει τα δικά μας περιθώρια κέρδους, όταν η αύξηση του ελαχίστου δεν επηρεάζει τα μεσαία και ακριβά σήματα.

Άλλο ένα, αν και παράτυπο “όπλο” αντιμετώπισης του αδιεξόδου, είναι η θεσμοθέτηση ποσοστού επί της λιανικής τιμής για τους λιανοπωλητές. Σας παραπέμπω στο άρθρο μου από 10 Αυγούστου με τίτλο «Τσουνάμι εξελίξεων» στη διεύθυνση http://peripterades.blogspot.com/2010/08/blog-post_10.html «Να αντιδράσει βίαια, θεσπίζοντας παράτυπα και προσωρινά σταθερό ποσοστό επί της λιανικής τόσο για τον λιανοπωλητή όσο και για τον χονδρέμπορο, αναγκάζοντας έτσι τις εταιρείες να ανατιμήσουν. Π.χ. όταν σήμερα η φορολογία φτάνει το 85,7%, μένει το 14,3% για όλο το δίκτυο. Αν δώσει το 8% στον λιανοπωλητή και το 3% στον χονδρέμπορο, τότε μένει για την εταιρεία 3,3% με το οποίο δεν καλύπτει ούτε κόστος, με αποτέλεσμα έτσι να τις αναγκάσει να ανατιμήσουν μέχρις ότου οι εταιρείες προσβάλουν την παράτυπη απόφαση του Υπουργείου ή μέχρις ότου βρεθεί άλλη λύση».

Αν και θα ήταν η ιδανικότερη λύση για εμάς, όπως έχω πει πολλές φορές, προσκρούει ως προς την εφαρμογή του, όπως επίσης πολλές φορές έχω αναλύσει. Ωστόσο μετά το διαφαινόμενο αδιέξοδο ως προς τη λύση του καπνικού, “παίζει” όσο ποτέ η εφαρμογή της θεσμοθέτησης, τόσο ως απειλεί, όσο και στο να εφαρμοστεί έστω και προσωρινά!!!

Πραγματικά το Υπουργείο βρίσκεται σε αδιέξοδο, όταν πρωτίστως θα πρέπει να αυξήσει τα φορολογικά του έσοδα κατά 500εκ., σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό και δευτερευόντως να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους των λιανοπωλητών.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα διαφαινόμενα σενάρια ως λύση είναι δύο:

ü Η τελική συμφωνία των εταιρειών για ανατίμηση έστω και την τελευταία στιγμή για να αποφύγουν τα χειρότερα γι’ αυτές που είναι η θεσμοθέτηση ποσοστού για τους λιανοπωλητές.

ü Η θεσμοθέτηση ποσοστού εξαναγκάζοντας τις εταιρείες σε υποχρεωτική ανατίμηση για την διασφάλιση των επιπλέων φορολογικών εσόδων και τη λύση για τους λιανοπωλητές, με ότι αυτό συνεπάγεται!!!

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι αποφάσεις και όχι οι προθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών, θα μας γνωστοποιηθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες, με την κατάθεση προς ψήφιση του μίνι φορολογικού νομοσχεδίου.

Αν τελικά επικρατήσει το πρώτο σενάριο, για το οποίο απεύχομαι, αφενός πως θα εκκρεμεί ο προσδιορισμός του κέρδους μας, αφετέρου το όποιο νέο κέρδος θα φτάσει σε εμάς μετά από μήνες, όταν ήδη οι εταιρείες δημιουργούν αποθέματα για να κάνουν τα γνωστά “παιχνίδια” μεριδίων τους, με παλιές τιμές.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Κλαδικές Ομοσπονδίες - Μέλη ΓΣΕΒΕΕ

Κλαδικές Ομοσπονδίες - Μέλη ΓΣΕΒΕΕ

http://www.gsevee.gr/index.asp?a_id=202

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΜΠΟΡΟΡΑΠΤΩΝ - ΡΑΠΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΕΓΝΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΩΝ ΒΑΦΕΙΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ ΚΡΕΟΠΩΛΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΩΝ,ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΠΟΙΩΝ, ΩΡΟΛΟΓΟΠΩΛΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΟΠΟΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΠΡΟ-ΠΟ

ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ ΚΟΥΡΕΩΝ ΚΟΜΜΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑΣ ΞΥΛΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΑΛΟΥΜΙΝΟΣΙΔΗΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΝΘΟΠΩΛΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΕΣΙΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΟΑΕΕ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΩΝ & ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

«digi retail» Ενίσχυση επιχειρήσεων λιανεμπορίου για την υλοποίηση ψηφιακών επενδύσεων

Ανακοινώθηκε η δράση digi retail στα πλαίσια της οποίας ενισχύονται επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου για την υλοποίηση ψηφιακών επενδύσεων. Στους δικαιούχους του προγράμματος ανήκει και ο κλάδος των περιπτερούχων, με επιλέξιμο κωδικό δραστηριότητας (ΚΑΔ) τον 47.19.10.02, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν σε σημαντικό εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των περιπτέρων τους με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

Προϋποθέσεις συμμετοχής είναι: η επιχείρηση να διαθέτει μία (1) τουλάχιστον πλήρη δωδεκάμηνη κλεισμένη διαχειριστική χρήση, ο δικαιούχος να μην εμπίπτει στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων ΕΤΠΑ, ΕΓΤΑΑ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης) και ΕΤΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας) και τέλος να λειτουργεί νόμιμα, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας.

Επιλέξιμες νομικές μορφές επιχειρήσεων είναι όλες οι εταιρικές επιχειρήσεις καθώς και οι ατομικές που τηρούν βιβλία Β΄ και Γ’ κατηγορίες.

Τα επενδυτικά σχέδια που θα καταρτισθούν θα πρέπει να υλοποιούν υποχρεωτικά δύο ειδών ενέργειες. Η μια ενέργεια αφορά στην αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και η άλλη ενέργεια αφορά στην εξωστρέφεια, προώθηση, διεύρυνση του κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Στο τέλος, παραθέτονται πίνακες, όπου μπορείτε να δείτε ενδεικτικές ενέργειες.

Εφαρμογή του Digi Retail στα περίπτερα

Ενδεικτικές ενέργειες που μπορούν να εφαρμοσθούν στη λειτουργία ενός περιπτέρου και που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη διαχείρισή του είναι η εφαρμογή ειδικού λογισμικού, το οποίο σε συνδυασμό με barcode scanner θα παρέχει τη δυνατότητα γρήγορης και άμεσης έκδοσης των αποδείξεων, χωρίς σφάλματα στη κατηγορία του ΦΠΑ, πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σε μεγάλο εύρος τα περίπτερα από τη στιγμή της υποχρέωσης έκδοσης αποδείξεων. Επίσης, με την εφαρμογή ολοκληρωμένου λογισμικού συστήματος παρακολούθησης της λειτουργίας του περιπτέρου θα υπάρχει η δυνατότητα ο ιδιοκτήτης να έχει άμεση εικόνα του εμπορεύματος, των ορίων αναπαραγγελίας, του ΦΠΑ, των εσόδων και εξόδων ανά πάσα στιγμή.

Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός ξεκινά από 10000€ (5000€ για τα περίπτερα που δεν απασχολούν υπάλληλο) και μπορεί να ανέλθει, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, ως το ποσό των 150000€. Το ποσοστό της ενίσχυσης ανέρχεται στο 60% του επενδυτικού σχεδίου.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από 14 Ιανουαρίου 2011 έως 15 Φεβρουαρίου 2011.

Η εταιρεία μας, All About Business Ltd, είναι σε θέση λόγω της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας της στην διαχείριση επιδοτούμενων προγραμμάτων να αξιολογήσει με ακρίβεια τις πιθανότητες επιτυχίας του επενδυτικού σας σχεδίου. Το εξειδικευμένο προσωπικό μας θα σας προτείνει τις καλύτερες επενδυτικές λύσεις για την επιτυχή σύνταξη και έγκριση της επενδυτική σας πρότασης. Επιπλέον, έχουμε τη δυνατότητα, να σας παρέχουμε δωρεάν προαξιολόγηση των επενδυτικών σας προτάσεων βάσει ακριβώς των κριτηρίων βαθμολόγησης που χρησιμοποιεί το παρόν πρόγραμμα. Επειδή πρόκειται για πρόγραμμα, στο οποίο η αξιολόγηση θα γίνεται αυτόματα κατά την ηλεκτρονική υποβολή, η ορθή σύνταξη της υποβαλλόμενης πρότασης είναι αυτή που θα καθορίσει την έκβαση του αποτελέσματος και θα εξασφαλίσει την έγκριση.

Ενδεικτικά, σας αναφέρουμε ότι στο Πρόγραμμα της Α΄ Δράσης του ΕΣΠΑ 2009, στις θεματικές ενότητες ΕΜΠΟΡΙΟ-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, το σύνολο των εγκεκριμένων έργων της εταιρείας μας, μας κατέστησε το 5ο γραφείο πανελλαδικά σε εγκεκριμένες προτάσεις.

Γεώργιος Μπρούλιας,

Διευθύνων Σύμβουλος

All About Business Ltd

Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Digi Retail επικοινωνήστε μαζί μας. Υπεύθυνοι Κώστας Σπυρόπουλος, Μαρία Κοσανδιανού, Γεώργιος Τεμπέλης

All about Business Ltd,

Σύμβουλοι Επιχειρήσεων,

2103603378, 2103233720 info@allaboutbusiness.gr, www.allaboutbusiness.gr

Επιλέξιμες ενέργειες και υποενέργειες

Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και

επικοινωνιών

1.

Αυτοματοποίηση της λιανικής πώλησης - Ολοκληρωμένη διαχείριση λιανικής (κωδικοποίηση προϊόντων, διαχείριση κατηγοριών προϊόντων, αποθεμάτων, πελατών, προμηθευτών, πωλήσεων, διαχείριση πωλητών, προσωπικού και καναλιών/ σημείων πώλησης κλπ).

2.

Έκδοση αποδείξεων λιανικής με ηλεκτρονικό τρόπο που διασυνδέεται με την αποθήκη. Η έκδοση αποδείξεων γίνεται υποχρεωτικά με χρήση φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) ή φορολογικών εκτυπωτών (ΑΔΗΜΕ).

3.

Ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) ή/ και ηλεκτρονική έκδοση αποδείξεων λιανικής με ταυτόχρονη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση σύμφωνα με την οδηγία 2001/115/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Ελληνικό ΚΒΣ.

4.

Αυτοματοποιημένη ανταλλαγή πληροφοριών προϊόντων για χρήση σε ενοποιημένες ηλεκτρονικές αγορές (online aggregators, online auctions), οι οποίες συνδυάζουν, παρουσιάζουν και επεξεργάζονται δεδομένα από πολλούς ανεξάρτητους προμηθευτές.

5.

Αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση αποθήκης.

6.

Τεχνολογίες RFID για την ηλεκτρονική παρακολούθηση και διαχείριση προϊόντων στην αποθήκη και το κατάστημα.

7.

Online B2B διασύνδεση με προμηθευτές με δυνατότητες αναζήτησης αποθεμάτων, πληροφόρησης για τιμές, χρόνους παράδοσης κλπ. με σκοπό την άμεση πληροφόρηση των τελικών πελατών.

8.

Αυτοματοποιημένη online ανταλλαγή πληροφοριών για τη διακίνηση και διαθεσιμότητα προϊόντων μεταξύ υποκαταστημάτων, είτε για τη διασύνδεση σημείου λιανικής με το κεντρικό κατάστημα.

9.

Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ υποκαταστημάτων, για προωθητικές ενέργειες (προϊοντική πληροφόρηση σχετικά με τιμοκαταλόγους, εκπτώσεις, κλπ.).

10.

Ηλεκτρονική σήμανση προϊόντων και ραφιών (electronic shelf tags) με δυνατότητα δυναμικού καθορισμού τιμών.

11.

Διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) ή/ και μέσω ηλεκτρονικού marketplace τρίτων, υποχρεωτικώς με ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές (e-payments), βελτιστοποίηση εμφάνισης σε μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimisation), υποχρεωτική υλοποίηση τουλάχιστον σε 2 γλώσσες και ηλεκτρονικά κουπόνια.

12.

Συστήματα διαχείρισης πληρωμών με πιστωτικές κάρτες.

13.

Ψηφιακή καταμέτρηση του πλήθους των πελατών.

Εξωστρέφεια - προώθηση - διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών

1.

Έξυπνες κάρτες ή συστήματα επιβράβευσης πελατών για προσωποποιημένη προώθηση (loyalty schemes και smart loyalty cards).

2.

Διαδραστική προώθηση που αξιοποιεί νέα τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες. Ενδεικτικά:

- διαδραστικές βιτρίνες

- οθόνες αφής για προώθηση προϊόντων

- μέθοδοι προώθησης που αξιοποιούν κινητά τηλέφωνα

3.

Ηλεκτρονικά κουπόνια ή κουπόνια μέσω συσκευών κινητής επικοινωνίας (e-coupons, m-coupons)

4.

Αξιοποίηση επιχειρηματικής ευφυΐας για:

- προωθητικές ενέργειες

- ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς

5.

Προώθηση συνδυασμένη με γεωγραφική πληροφόρηση (geo-location services)

6.

Ψηφιακή Σήμανση για την προβολή προϊόντων (Digital signage).

7.

Προώθηση στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά:

- Διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης και προβολής

- βελτιστοποίηση παρουσίας σε μηχανές αναζήτησης - SEO

- εξατομικευμένη προώθηση προς τους καταναλωτές

- αξιοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τη διεύρυνση του πελατολογίου

8.

Εμπλουτισμός ηλεκτρονικού καταστήματος με συμμετοχή του καταναλωτή. Ενδεικτικά:

- καταγραφή και διαμοιρασμός σχολίων και προτιμήσεων πελατών (reviews)

- δημιουργία καταλόγων επιθυμητών προϊόντων από τους πελάτες (wishlists)

- μοναδική εγγραφή (single sign-on) από υφιστάμενα προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα τυπικά δικαιολογητικά για την υποβολή της αίτησης είναι τα έξης:

Α) Βεβαίωση Έναρξης δραστηριότητας της οικείας Δ.Ο.Υ. ή/ και ισοδύναμο έγγραφο (π.χ. βεβαίωση μεταβολής)

Β) Για τις Α.Ε. με Γ' κατηγορίας βιβλία:

1. ΦΕΚ σύστασης

2. ΦΕΚ εκπροσώπησης

3. Πρόσφατα στοιχεία της μετοχικής σύνθεσης (αντίγραφο των σελίδων του βιβλίου μετόχων όπου αναγράφεται η μετοχική σύνθεση, θεωρημένο από το Διευθύνοντα Σύμβουλο με ημερομηνία την ημερομηνία υποβολής της επενδυτικής πρότασης).

4. Οι επιχειρήσεις των οποίων η δραστηριότητα τους εντάσσεται στα πλαίσια του Franchise ή λειτουργούν ως αντιπροσωπείες, θα πρέπει να υποβάλλουν και το μεταξύ τους συμβόλαιο με τη μητρική εταιρεία.

Για τις ΕΠΕ με Γ' κατηγορίας βιβλία:

1. ΦΕΚ σύστασης

2. ΦΕΚ εκπροσώπησης

3. Πρόσφατα στοιχεία της εταιρικής σύνθεσης (αντίγραφο των σελίδων του βιβλίου εταίρων όπου αναγράφεται η εταιρική σύνθεση, θεωρημένο από τον διαχειριστή με ημερομηνία την ημερομηνία υποβολής της επενδυτικής πρότασης).

4. Οι επιχειρήσεις των οποίων η δραστηριότητα τους εντάσσεται στα πλαίσια του Franchise ή λειτουργούν ως αντιπροσωπείες, θα πρέπει να υποβάλλουν και το μεταξύ τους συμβόλαιο με τη μητρική εταιρεία.

Για τις ΟΕ και ΕΕ

1. Ιδιωτικό συμφωνητικό σύστασης και πιστοποιητικό από το οικείο Πρωτοδικείο περί μη τροποποίησης, νόμιμα δημοσιευμένο,

2. θεωρημένη υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή ότι εξακολουθεί να είναι διαχειριστής της εταιρίας και ότι η εταιρική σύνθεση, όπως προκύπτει από το ιδιωτικό συμφωνητικό σύστασης, ισχύει.

3. Οι επιχειρήσεις των οποίων η δραστηριότητα τους εντάσσεται στα πλαίσια του Franchise ή λειτουργούν ως αντιπροσωπείες, θα πρέπει να υποβάλλουν και το μεταξύ τους συμβόλαιο με τη μητρική εταιρεία

Για τις ατομικές επιχειρήσεις

1. Βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος του επιχειρηματία και όλες τις τροποποιήσεις μέχρι την ημερομηνία υποβολής της επενδυτικής πρότασης (ταυτίζεται με το δικαιολογητικό «2» παραπάνω και δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής του).

Γ) Επιχειρήσεις με υποχρέωση έκδοσης ισολογισμών:

Ισολογισμοί-αποτελέσματα χρήσης (μόνο για όσες επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να συντάσσουν) για τις τρεις τελευταίες κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις.

Όλες οι επιχειρήσεις:

Φορολογικές δηλώσεις Ε3 για τις τρεις τελευταίες διαχειριστικές χρήσεις. Σε περιπτώσεις υπερδωδεκάμηνης χρήσης καλό είναι να υπάρχει σε πίνακα και διαχωρισμός ανά έτος των στοιχείων του κύκλου εργασιών και των κερδών προ φόρων και αποσβέσεων με κατάθεση των σχετικών αθροιστικών ισοζυγίων.

Στην περίπτωση όπου για το τελευταίο οικονομικό έτος δεν υπάρχουν επίσημα φορολογικά στοιχεία τότε υποβάλλονται :

- Για επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας: Ισοζύγιο του Δεκεμβρίου της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσης, στοιχεία αποτύπωσης των κερδών της επιχείρησης καθώς και αποτύπωση της β'-βάθμιας ανάλυσης της ομάδας 7 (για τον προσδιορισμό πωλήσεων λιανικής)

- Για επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας: Φωτοαντίγραφο εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ ή φωτοαντίγραφα των υποβαλλόμενων περιοδικών του προηγούμενου έτους και εκτύπωση ανακεφαλαίωσης χρήσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε απλά αντίγραφα. Στις περιπτώσεις που αντί των δηλώσεων Ε3 υποβάλλονται προσωρινά φορολογικά οικονομικά στοιχεία, τα αντίγραφα θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένα από τον λογιστή της επιχείρησης και σφραγισμένα από την επιχείρηση.

Δ) Έντυπο Ε7 (Απόδοση φόρου μισθωτών υπηρεσιών) για τις τρεις τελευταίες διαχειριστικές χρήσεις. Στο έντυπο Ε7 θα πρέπει εμφανώς να παρουσιάζονται οι ημέρες απασχόλησης ανά εργαζόμενο της επιχείρησης. Στην περίπτωση όπου δεν έχει υποβληθεί το Ε7 για το πλέον πρόσφατο οικονομικό έτος υποβάλλονται οι ΑΠΔ του προηγούμενου έτους.

Ε) Υπεύθυνες Δηλώσεις (Πρωτότυπες και επικυρωμένες για το γνήσιο του αντιγράφου από αρμόδια δημόσια αρχή).

ΣΤ) Άδεια λειτουργίας της επιχείρησης ή νόμιμη απαλλαγή εξ' αυτής ή Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86 υπογεγραμμένη από τον Νόμιμο Εκπρόσωπο της Επιχείρησης, και σφραγισμένη με τη σφραγίδα της Επιχείρησης, περί μη απαίτησης ύπαρξης άδειας λειτουργίας

Πρόσφατο πιστοποιητικό/ βεβαίωση εγγραφής σε οικείο Επιμελητήριο. Σε απλά αντίγραφα

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η Υπεύθυνη Δήλωση θα πρέπει να είναι πρωτότυπη και επικυρωμένη για το γνήσιο του αντιγράφου από αρμόδια δημόσια αρχή.

Ζ) Αναλυτικές προσφορές από τους προμηθευτές για τις επιλέξιμες δαπάνες που συνιστούν την προτεινόμενη επένδυση.

Η) Πιστοποιητικό διαχείρισης ποιότητας σε ισχύ από διαπιστευμένο φορέα (εάν υπάρχει). Σε απλά αντίγραφα

Θ) Τραπεζικές συμβάσεις στην περίπτωση που πραγματοποιούνται on-line πληρωμές. Σε απλά αντίγραφα

ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΚΟ

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Συνάδελφοι,

Με αφορμή την αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (2001/37/ΕΚ), έχει ξεκινήσει εδώ και ένα περίπου μήνα δημόσια διαβούλευση για σοβαρά θέματα που αφορούν άμεσα τον κλάδο μας και όχι μόνο. Αφορά και την εγχώρια παραγωγή καπνού, πέραν του λιανικού εμπορίου καπνικών προϊόντων.

Ωστόσο και παρά του ότι έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης, η συμμετοχή από τη χώρα μας είναι ελάχιστη ως μηδαμινή. Αντιθέτως η Πολωνία έχει καθολική συμμετοχή ξεπερνώντας τις 20.000 συμμετέχοντες στη δημόσια αυτή διαβούλευση.

Είναι μια υπόθεση που σίγουρα αφορά όλους μας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους. Είναι θέματα που άμεσα στο μέλλον θα κληθούμε να τα αντιμετωπίσουμε από πολύ δυσχερέστατη θέση και ως κλάδος, ενώ σήμερα με την ψήφο μας στην παραπάνω, θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τουλάχιστον τα χειρότερα.

Η συμμετοχή όλων μας είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ!!!

Η ηλεκτρονική διεύθυνση όπου μπορεί ο καθένας μας μπει και να ψηφήσει στη διαβούλευση αυτή είναι

http://ec.europa.eu/health/tobacco/consultations/tobacco_cons_01_en.htm

Για όσους δεν τα πάνε καλά με τα Αγγλικά, στο παρακάτω κείμενο υπάρχουν οι παραπομπές, όπου το εν’ λόγω κείμενο είναι μεταφρασμένο.

Επίσης για την διευκόλυνση πολλών φίλων που δεν τα πάνε καλά στα Αγγλικά, θα μπορούσαν με μια απλή ενέργεια να κατεβάσουν από την ιστοσελίδα www.google.gr εκεί που λέει Εικόνες-Ειδήσεις κ.λπ. να κάνει κλικ στα περισσότερα και να κατεβάσετε το toollbar το οποίο θα εγκατασταθεί η δυνατότητα μετάφρασης των ξενόγλωσσων κειμένων, με αποτέλεσμα να μπορέσει πολύ εύκολα να ψηφίσει σε ελάχιστα λεπτά.

Φίλες και Φίλοι συνάδελφοι,

Ο κλάδος μας δοκιμάζεται όσο ποτέ ίσως στην ιστορία του. Η φορολογία των καπνικών μας έχει γονατίσει, όπως και οι γενικότερες απαγορεύσεις στα καπνικά από το Υπουργείο Υγείας (διαφήμιση κ.λπ.).

Τώρα, έρχεται μια νέα λαίλαπα, αυτή τη φορά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Οδηγία για τα Προϊόντα Καπνού (2001/37/ΕΚ) είναι υπό αναθεώρηση και θα ανατριχιάσετε αν διαβάσετε τι προτείνουν οι γραφειοκράτες των Βρυξελών για το λιανεμπόριο και τα καπνικά προϊόντα. Κρατηθείτε, λοιπόν :

1ον: Θέλουν να μας απαγορεύσουν να βάζουμε τα καπνικά προϊόντα στα ράφια των σημείων πώλησης! (Ερώτηση 6 του ερωτηματολογίου - Πρόσβαση στα προϊόντα καπνού).

2ον: Θέλουν να κάνουν όλα τα πακέτα τσιγάρων ομοιόμορφα, με αποτέλεσμα να πέσουν και άλλο οι τιμές τους, αλλά και να αυξηθεί κατακόρυφα το παράνομο εμπόριο, για το οποίο ολόκληρη έκθεση της Ε.Ε. για την Οδηγία αυτή αφιέρωσε μόνον 1 σελίδα σε σύνολο 235 σελίδων. (Ερώτηση 3 του ερωτηματολογίου - Πληροφόρηση καταναλωτών).

3ον: Θέλουν να απαγορεύσουν τα τσιγάρα με χαρμάνι (blend), απαγορεύοντας τα συστατικά που χρησιμοποιούνται σε αυτά, με αποτέλεσμα να καταστρέψουν κυριολεκτικά την ελληνική αγορά καπνικών η οποία αποτελείται κατά 93% από τσιγάρα με χαρμάνι! (ερώτηση 5 του ερωτηματολογίου - Ρύθμιση συστατικών). Φίλες και Φίλοι,

Ο κλάδος μας θα πρέπει να αντιδράσει στα σκοτεινά και επικίνδυνα αυτά σχέδια των ανεγκέφαλων τεχνοκρατών των Βρυξελών. Δεν πάει άλλο πια! Αν δεν αντιδράσουμε μαζικά και σθεναρά όλοι μας τώρα, αύριο θα είναι ίσως αργά και αυτά που αντιμετωπίζουμε σήμερα δεν θα είναι τίποτε μπροστά στην καταιγίδα που μας έρχεται από τις Βρυξέλες. Για να δει δε κανείς τα μαύρα μεσάνυχτα αυτών των «τεχνοκρατών», στην ίδια έκθεση που ανέφερα παραπάνω, γράφουν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν – άκουσον, άκουσον!- μόνον 1.980 λιανέμποροι καπνικών προϊόντων και ότι, στο λιανεμπόριο, απασχολούνται 5.838 μόνον εργαζόμενοι!

Για να αποτρέψουμε λοιπόν τα σκοτεινά αυτά σενάρια που, όπως φαίνεται και από τα παραπάνω παραδείγματα, γράφτηκαν από ανενημέρωτους και δογματικούς ανθρώπους, σας προσκαλώ όλους, εσάς τους ίδιους, τις οικογένειες και τους φίλους σας, να μετάσχουμε όλοι στη δημόσια διαβούλευση που κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναθεώρηση αυτής της Οδηγίας। Η προθεσμία λήγει στις 19 Δεκε μβρίου2010.

Θα πρέπει να μπείτε στον ιστότοπο της Κομισιόν http://ec.europa.eu/health/tobacco/consultations/tobacco_cons_01_en.htm και να συμπληρώσετε το σχετικό ερωτηματολόγιο.

Επειδή το ερωτηματολόγιο είναι μόνο στα αγγλικά, πατήστε εδώ για τη μετάφρασή του στα Ελληνικά, όπως και εδώ για του αντίστοιχου κειμένου που το συνοδεύει.

Η Ομοσπονδία μας έστειλε ήδη σχετικές επιστολές στον κ. Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών, στον κ. Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, σε βουλευτές, ευρωβουλευτές, και υποψηφίους Περιφερειάρχες και δημάρχους, ζητώντας τους να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτή τη διαδικασία, για να αποτρέψουν τις δραματικές αυτές εξελίξεις και να υπερασπιστούν τα συμφέροντα του κλάδου μας. Είναι αυτονόητο ότι η Ομοσπονδία μας θα συμμετάσχει στη δημόσια αυτή διαβούλευση απαντώντας αρνητικά στις τρεις αυτές ερωτήσεις:

Ερώτηση 5 του ερωτηματολογίου - Ρύθμιση συστατικών (Απάντηση : NO και NO CHANGE) Ερώτηση 6 του ερωτηματολογίου - Πρόσβαση στα προϊόντα καπνού (Απάντηση : NO και NO CHANGE) Ερώτηση 3 του ερωτηματολογίου - Πληροφόρηση καταναλωτών (Απάντηση : NO και NO CHANGE) ΣΤΕΙΛΤΕ ΟΛΟΙ ΕΝΑ ΒΡΟΝΤΕΡΟ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΛΓΗΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ! ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΕΣΕΙΣ, ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΑΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ!

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΚΟΥ

Παρά την φαινομενική προσέγγιση λύσης στο καπνικό ζήτημα, φαίνεται, οι παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών να έχουν περιέλθει σε πραγματικά αδιέξοδα, ως προς την πολυπόθητη λύση για όλους.

Πολυπόθητη λύση ως προς τα φορολογικά έσοδα.

Πολυπόθητη λύση ως προς τα περιθώρια κέρδους των εμπλεκόμενων φορέων στην παραγωγή και εμπορία των καπνικών προϊόντων.

Από την μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική, ως φαίνεται, βασική η επιδίωξη είναι η περεταίρω καθίζηση της αγοράς, αγνοώντας ή παραβλέποντας τις όποιες αναδυόμενες συνέπειες. Βλέπεται ταυτόχρονες και αντιφατικές πολιτικές, α) υπέρμετρη αύξησης των φορολογικών συντελεστών. β) Ταυτόχρονη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή-καπνιστή. γ) Αντικαπνιστικός νόμος. Αυτή η πολιτική “συνταγή” οδήγησε σε πλήρη αδιέξοδο τόσο τα φορολογικά έσοδα όσο και την ομαλή επιβίωση των εμπλεκομένων στην παραγωγή και εμπορία των καπνικών προϊόντων.

Στην προσπάθεια επίλυσης ή μάλλον διορθωτικής κίνησης ως προς το ζήτημα, δώσαμε την λύση στο Υπουργείο Οικονομικών, ως προς την σταθερότητα των φορολογικών εσόδων αλλά και την καλυτέρευση των περιθωρίων κέρδους του δικτύου, όταν εξ’ αρχής τόσο ο κ. Σαχινίδης όσο και ο κ. Κουσελάς δήλωσαν ξεκάθαρα πως δεν προτίθενται να χάσουν έστω και ένα ευρώ από τα φορολογικά έσοδα. Η λύση ήταν η ταυτόχρονη μείωση του αναλογικού σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αύξηση των λιανικών τιμών κατά 0,20€ ανά πακέτο.

Σύμφωνα με την οικονομοτεχνική μελέτη που καταθέσαμε, που την εγκυρότητά της δεν αμφισβήτησε κανείς μέχρι σήμερα, δύναται η μείωση του αναλογικού συντελεστή να φτάσει μέχρι το 62,5% από 67% που είναι σήμερα, μην επηρεάζοντας αρνητικά τα φορολογικά έσοδα. Αν λάβουμε υπόψη μας την όποια παραπέρα μεταστροφή των καπνιστών σε φθηνότερα σήματα λόγου της ανατίμησης κατά 0,20€, θα μπορούσε να προβλεφτεί και να καλυφτούν τα φορολογικά έσοδα με το πολύ 1% του αναλογικού και αυτός θα μπορούσε να πάει ακόμη και στο 63,5%.

Όπως αποδεικνύεται και από την πρόβλεψη του κρατικού προϋπολογισμού, προβλέπεται η αύξηση των φορολογικών εσόδων από τα καπνικά προϊόντα κατά 500 εκατομμύρια παραπάνω από τα εισπραχθέντα του 2010!!! Αυτά θα μπορούσαν να εισπραχθούν από τη διαφορά μείωσης του αναλογικού, αντί του 63,5%, όπως ανέλυσα παραπάνω στο 65% που προτίθεται το Υπουργείο να μειώσει από το 67% που είναι σήμερα, με την ταυτόχρονη ανατίμηση των σημάτων κατά 0,20€.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, και παρά την υπόδειξη λύσης, το Υπουργείο επιδιώκει την επιπλέον είσπραξη εσόδων, αντί η όποια αποσυμφόρηση από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών να ενίσχυση την χαμένη κερδοφορία του δικτύου και κυρίως των λιανοπωλητών που δέχτηκε καίριο πλήγμα. Αυτό είναι το ένα πρόβλημα ως προς τη λύση.

Το δεύτερο πρόβλημα, είναι η δισταχτικότητα των εταιρειών ως προς την ανατίμηση κατά 0,20€, ή ακόμα και η άρνηση για ανατίμηση, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να πιέσουν το Υπουργείο κατά το δοκούν για τη διαμόρφωση του Παγίου φόρου. Απόδειξη, η ανακοίνωση ορισμένων εταιρειών ανατίμησης, μόνο των ακριβών σημάτων. Τα υπόλοιπα σήματα;

Άλλες εταιρείες, κι ενώ είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ανατίμηση για την μείωση του αναλογικού φόρου, το διάστημα αυτό προβαίνουν σε υποτιμήσεις αντί για ανατιμήσεις!!!

Το τρίτο και σοβαρότερο πρόβλημα, είναι πως η όποια βελτίωση περιθωρίων κέρδους από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών, θα ενισχύσουν το περιθώριο των λιανοπωλητών. Παρά των όποιων λέγονται αυτό το διάστημα, η θεσμοθέτηση περιθωρίου κέρδους καθίσταται αδύνατη χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων μερών. Η όποια προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση προσκρούει στα διαφορετικά συμφέροντα και την υφαρπαγή μεγαλύτερου “κομματιού από την πίτα”.

Οι εταιρείες επιδιώκουν την εξασφάλιση του 60,4% της αποφορολογημένης αξίας, παρά του γεγονότος πως οι λιανοπωλητές αγωνίστηκαν όλο αυτό το διάστημα προς την κατεύθυνση μείωσης του φόρου και παρά του ότι όλες οι εταιρείες αυτό τον χρόνο έχουν ξεφύγει προς τα κάτω από το 60,4% περιθωρίου κέρδους. Τώρα στο μοίρασμα της “πίτας” έρχονται να διεκδικούν και πάλι το 60,4%!!!

Οι πρατηριούχοι δεν θέλουν κανείς να αγγίξει το ελεύθερο διαμορφωμένο κέρδος τους, παρά του ότι σε πολλά σήματα φτάνουν να κερδίζουν περισσότερα από τον λιανοπωλητή!!!

Εμείς ως λιανοπωλητές, περιμένουμε ως “μάνα εξ’ ουρανού” την θεσμοθέτηση η οποία δεν βλέπω να έρχεται. Το κλίμα που επικρατεί στις καπνοβιομηχανίες σήμερα, είναι πως σε καμία περίπτωση δεν αποδέχονται την θεσμοθέτηση ποσοστού επί της λιανικής τιμής. Αντιθέτως θα συμφωνούσαν με την θεσμοθέτηση ποσοστού επί της αποφορολογημένης αξίας, με την προϋπόθεση να μην θιχτεί το 60,4% ως περιθώριο κέρδος τους. Σ’ αυτή την περίπτωση αντιδρούν οι πρατηριούχοι, όταν βλέπουν να χάνουν το προνόμιο της ελεύθερης διαμόρφωσης της κερδοφορίας τους.

Οπότε κοντολογίς, η όποια πιθανότητα θεσμοθέτησης εκμηδενίζεται. Στην περίπτωση επιβολής της όποιας θεσμοθέτησης από το Υπουργείο, αφενός δεν θα εφαρμοστεί και αφετέρου θα προσβληθεί άμεσα. Οπότε ποια η λύση?

Κατόπιν όλων αυτών, επιβάλλεται ο παραμερισμός εγωισμών και “ηγετικών ρόλων” των αντιπροσώπων του κλάδου, βλέποντας κατάματα την αλήθεια και κατόπιν διεξοδικής συζήτησης επί του θέματος, να καταλήξουμε σε κοινές θέσεις και τρόπων αντιμετώπισης του ζητήματος, πριν κλείσου ακόμη πολλά περίπτερα.

Είναι η τρίτη φορά που κάνω λόγω για αναζήτηση σύγκλιση θέσεων και κοινής δράσης, μέσα από τα γραφόμενά μου, γνωρίζω πως διαβάζονται, αλλά ανταπόκριση καμία.

Ως πότε συνάδελφοι θα διονίζεται αυτή η κατάσταση???

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece