Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Πως η φορολογία των τσιγάρων δημιουργεί ανεργία.

Ακολουθεί ένα πολύ καλό άρθρο απο τον ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ με τίτλο "
Πως η φορολογία των τσιγάρων δημιουργεί ανεργία".

Στην αγορά των τσιγάρων όπου οτρόπος φορολόγησήςτους μπορεί να έχει «ευγενείς» στόχους τα συνολικά αποτελέσματα είναι αρνητικά, σημειώνει ο Θανάσης Παπανδρόπουλος στο EBR.
Ενώ από το 1992 στον τομέα αυτόν επικρατούσε φορολογική σταθερότητα με παράλληλες ετήσιες αυξήσεις τιμών και άνοδο των φορολογικών εσόδων, το όλο σκηνικό αρχίζει να ανατρέπεται από το 2009.
Συγκεκριμένα σημειώνεται αστάθεια στο φορολογικό σύστημα με απανωτές αυξήσεις φορολογικών συντελεστών, οι οποίες προκαλούν διαμετρικά αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θεωρητικά προσδοκούσαν οι εμπνευστές τους.
Έτσι, σε έναν κλάδο ιδιαίτερα ευαίσθητο στις διακυμάνσεις των τιμών και της συνολικής ζήτησης παρατηρούνται οι ακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις:
Κλείνουν περισσότερες από 3.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και περίπτερα και βρίσκονται στην ανεργία πάνω από 12.000 άτομα
-Μειώνονται κατά 50 οι χονδρέμποροι καπνικών προϊόντων -με ό,τι αυτό συνεπάγεται από κοινωνικής σκοπιάς
-Ακόμα χειρότερα, αυξάνεται και το λαθρεμπόριο τσιγάρων, το οποίο από το 2008 έως σήμερα υπερτριπλασιάσθηκε, με αποτέλεσμα να περάσει από το 4% το 2008 σε πάνω από 14% φέτος
Προκαλούνται έτσι τεράστιες ζημιές στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και είναι αυτονόητο ότι μειώνονται και τα δημόσια έσοδα Κατ' επέκταση, ενισχύεται η παραοικονομία σε μία περίοδο κατά την οποία η ελληνική κυβέρνηση έχει κάθε λόγο να την περιορίσει.
Υπό αυτές τις συνθήκες όπως προκύπτει από την πορεία των δημοσίων εσόδων, η κατά 40% αύξηση της φορολογίας από το 2009 έως σήμερα αύξησε τα έσοδα μόνον 5,5%!...
Σε κάθε περίπτωση, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε άλλες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων (π.χ. αυτοκίνητα), τα τσιγάρα που ανήκουν στην κατηγορία «πολυτελείας» και είναι ακριβά δεν θα πρέπει να εξαιρούνται από την επιβάρυνση που προκαλούν οι αυξήσεις της φορολογίας αλλά αντίθετα να τυγχάνουν αντίστοιχης με την ποιότητα και την εικόνα τους φορολογικής μεταχείρισης
Είναι σημαντικό στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι, αναφορικά με τον πόλεμο τιμών στην ελληνική αγορά τσιγάρων, τον περασμένο Δεκέμβριο, η εταιρεία με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έριξε την τιμή του βασικού της προϊόντος κατά 50 ευρωλεπτά
Άλλες εταιρείες του χώρου αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν με αντίστοιχες κινήσεις με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές απώλειες για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αλλά κυρίως να σημειώνεται μείωση των κρατικών εσόδων.
Μέχρι και σήμερα οι τιμές δεν έχουν επανέλθει στα προ του «πολέμου των τιμών» επίπεδα, με αποτέλεσμα το κράτος να συνεχίζει να εισπράττει λιγότερα από όσα υπολόγιζε.
Είναι δε σαφές ότι η λογική αυτή δημιουργεί ποικίλα ερωτηματικά μέχρι στιγμής χωρίς απάντηση, καταλήγει ο γνωστός οικονομικός συντάκτης.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Λαθρεμπόριο τσιγάρων στην Ευρώπη: ποιος πραγματικά ωφελείται;


Παρακάτω σας παραθέτω ένα εμπεριστατωμένο άρθρο από ξένο περιοδικό, ως προς το λαθρεμπόριο τσιγάρων.
Το κείμενο είναι μεταφρασμένο από τη google, φέροντας κάποια συντακτικά λάθη, καταλήγοντας ωστόσο σε ουσιώδη συμπεράσματα.
Το αυθεντικό κείμενο μπορείτε να το βρείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση απ' όπου γινεται και η αναδημοσίευση.: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&ei=5x6uUP6lJKqL4gT8woHwAg&hl=el&prev=/search%3Fq%3Dsmuggled%2Bcigarettes%26hl%3Del%26tbo%3Dd%26biw%3D1252%26bih%3D610&rurl=translate.google.gr&sl=en&twu=1&u=http://tobaccocontrol.bmj.com/content/7/1/66.full&usg=ALkJrhhcFxPoMang3tqZzpzli5KFDVhoPQ


η Διεθνής Ένωση κατά του Καρκίνου, ΕΕ Γραφείο Διασύνδεσης, Rue de Pascale 33, 1040 Βρυξέλλες, Βέλγιο, β Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Επιδημιολογίας, Kings College Σχολή Ιατρικής και Οδοντιατρικής, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Δρ L Joossens. Joosens @ globalink.org
Αφηρημένο
Το λαθρεμπόριο τσιγάρων, τώρα σχετικά με την αύξηση, είναι τόσο διαδεδομένη και καλά οργανωμένη ώστε να αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία. Η απειλή προέρχεται από δύο κύριες κατευθύνσεις. Κατ 'αρχάς, το λαθρεμπόριο τσιγάρων καθιστά διαθέσιμα φτηνά, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Το ένα τρίτο των ετήσιων παγκόσμιων εξαγωγών πηγαίνουν στην αγορά λαθραία, που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο αντίκτυπο στην κατανάλωση, και προκαλώντας έτσι αύξηση του βάρους της ασθένειας, ιδίως στις φτωχότερες χώρες. Είναι, επίσης, κοστίζει χιλιάδες κυβέρνηση θησαυροφυλάκια εκατομμύρια δολάρια σε απώλεια φορολογικών εσόδων. Δεύτερον, η καπνοβιομηχανία χρησιμοποιεί το λαθρεμπόριο πολιτικά, άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις για τη μείωση φόρου, υποστηρίζοντας ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από τις διαφορές των τιμών. Η εργασία αυτή δείχνει ότι η συσχέτιση μεταξύ ισχυρίστηκε υψηλές τιμές και τα υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου δεν υπάρχει στη Δυτική Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, οι χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία, με τα ακριβά τσιγάρα, δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα του λαθρεμπορίου, ενώ κάνουν τις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Λαθρεμπόριο τσιγάρων δεν προκαλείται κυρίως από "δυνάμεις της αγοράς". Είναι κατά κύριο λόγο προκαλείται από την απάτη, με την παράνομη φοροδιαφυγή του εισαγωγικού δασμού. Τα τσιγάρα που εμπλέκονται δεν είναι οι φθηνές μάρκες από χώρες της νότιας Ευρώπης, για την οποία δεν υπάρχει διεθνής αγορά. Πρόκειται για τα γνωστά διεθνή σήματα, όπως η Marlboro και Ουίνστον. Προτείνουμε πολύ αυστηρότερη ρύθμιση του εμπορίου τσιγάρων, συμπεριλαμβανομένης μιας διεθνούς σύμβασης μεταφοράς, καθώς και την πλήρη απαγόρευση διαμετακομιστικού εμπορίου προς πώληση από τους κατασκευαστές προς τους αντιπροσώπους, οι οποίοι πωλούν στους λαθρεμπόρους.

"Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των λαθραίων τσιγάρων έχουν επηρεάσει το επίπεδο του εισοδήματος οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προέρχονται από τις πωλήσεις καπνού, το λαθρεμπόριο έχει επίσης συμβάλει στην προώθηση ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες στον κόσμο σε αγορές που είχε παραμείνει κλειστή στις ξένες εισαγωγές και όπου η ζήτηση για τη Δυτική τσιγάρα έχει συνέχισε να αυξάνεται. " 1

Το λαθρεμπόριο τσιγάρων είναι πλέον τόσο διαδεδομένη και καλά οργανωμένη ώστε να αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία, καθώς και στα ταμεία της κυβέρνησης, το οποίο κοστίζει χιλιάδες εκατομμύρια δολάρια σε απώλεια φορολογικών εσόδων. Επιπλέον είναι σχετικά με την αύξηση. Η απειλή για τη δημόσια υγεία προέρχεται από δύο κύριες κατευθύνσεις. Κατ 'αρχάς, το λαθρεμπόριο τσιγάρων καθιστά διαθέσιμα φτηνά, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Διότι, όπως έχουμε δείξει, το ένα τρίτο των ετήσιων παγκόσμιων εξαγωγών πηγαίνουν στην αγορά λαθραία, αυτή η επίδραση είναι τεράστια. Προκαλεί μια μαζική αύξηση του βάρους των ασθενειών, ιδιαίτερα στις φτωχότερες χώρες. Δεύτερον, η καπνοβιομηχανία χρησιμοποιεί το λαθρεμπόριο πολιτικά να επιχειρηματολογήσει εναντίον υψηλή φορολογία του καπνού. Το έπραξαν με επιτυχία στον Καναδά, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης και απώλεια εσόδων. 2

Λαθρεμπόριο είναι επίσης σημαντική, διότι μας λέει πολλά για την αληθινή φύση της βιομηχανίας καπνού. Εξετάζουμε ορισμένα επιχειρήματα της βιομηχανίας σχετικά με τις αιτίες και τη φύση του λαθρεμπορίου και να βρουν τους να είναι λιγότερο από ό, τι πειστική. Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καπνοβιομηχανίες είναι οι κύριοι δικαιούχοι του λαθρεμπορίου, καθώς και το παραπάνω απόσπασμα από μια έκθεση δείχνει εμπόριο καπνού, επωφελούνται από τις πράξεις λαθρεμπορίας τρόπο ως μια στρατηγική για την είσοδο στην αγορά.

Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα;
Σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων εξαγωγών τσιγάρων διοχετεύεται στην παράνομη αγορά λαθραία. Το ποσοστό αυτό υπολογίζεται με την εξέταση της διαφοράς μεταξύ των παγκόσμιων εξαγωγών και εισαγωγών, σχεδόν όλα τα "λείπουν" λαθραία τσιγάρα που.

Η παγκόσμια παραγωγή τσιγάρων είναι γνωστή με αρκετή ακρίβεια, και επειδή τα τσιγάρα δεν κρατήσει για πολύ καιρό, η παγκόσμια παραγωγή είναι πολύ κοντά στην παγκόσμια κατανάλωση (σε μεγάλες ποσότητες δεν διατηρούνται κατά την αποθήκευση). Έτσι παγκόσμιων εισαγωγών θα πρέπει να είναι κοντά στις παγκόσμιες εξαγωγές μετά την αφαίρεση του νόμιμου εμπορίου συνήθως αποκλείονται από τις εθνικές στατιστικές (κυρίως για τις εισαγωγές αφορολόγητων ειδών σε ταξιδιώτες, της διπλωματικής κοινότητας, και στρατιωτικές εγκαταστάσεις). Ούτε μπορεί η χρονική υστέρηση τριών έως έξι μηνών μεταξύ της καταγραφής των εξαγωγών και των εισαγωγών εξηγήσει στατιστικά στοιχεία εξαγωγών / εισαγωγών διαφορές. 2 Οι εισαγωγές είναι χαμηλότερες από ό, τι οι εξαγωγές σε βαθμό που δεν μπορεί να εξηγηθεί από νόμιμες πωλήσεις αφορολόγητων ειδών. Παρά το γεγονός ότι ο όγκος των αφορολόγητων εμπόριο δεν είναι για δημόσια εγγραφή, έχει υπολογιστεί από το εμπόριο του καπνού σε περίπου 45 000 εκατομμύρια τσιγάρα το χρόνο. 2 Φυσικά νόμιμες εισαγωγές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα τσιγάρα που εισάγονται λαθραία σε μια τρίτη χώρα, έτσι ώστε ακόμη και η εκτίμηση του λαθρεμπορίου θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη.

Ο Πίνακας 1 παρουσιάζει ετήσια παγκόσμιων εισαγωγών και εξαγωγών 1975 - 1996. Τα στοιχεία προέρχονται από το Υπουργείο Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, και γίνονται δεκτά ως ακριβή και χρησιμοποιούνται από άλλες αμερικανικές υπηρεσίες πολίτευμα, για παράδειγμα, το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών. 4 Το 1996, 1 107 000 εκατομμύρια τσιγάρα εξήχθησαν αλλά μόνο 707 000 000 000 εισάγονται, μια διαφορά των 400 000 ευρώ. Μετά την αφαίρεση 45 000 εκατ. ευρώ για νόμιμες πωλήσεις αφορολογήτων ειδών, εξακολουθούν να υπάρχουν περίπου 355 000 εκατομμύρια τσιγάρα-32% των παγκόσμιων εξαγωγών-λείπει. Η Ευρωπαϊκή Ένωση από τμήμα αυτό είναι περίπου 60 000 εκατομμύρια τεμάχια το χρόνο, με ετήσια απώλεια εσόδων για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις των $ 6 000 εκατ. ευρώ το χρόνο. 5 (Όλες οι τιμές είναι σε δολάρια Αμερικής εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά).

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 1
Εισαγωγές τσιγάρων Παγκόσμιο και εξαγωγές (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Οι αριθμοί αυτοί είναι εξαιρετικοί. Σημαίνουν ότι το ένα τρίτο, ίσως και περισσότερο, από όλα τα εξαγόμενα τσιγάρα παράνομα πωλούνται φθηνότερα. Δεδομένης της σχέσης μεταξύ της τιμής και της κατανάλωσης, αυτό αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο κίνητρο για την κατανάλωση και έτσι το βάρος των προβλημάτων υγείας για πιεσμένοι, τα μετρητά-πεινασμένο υπηρεσίες υγείας. Επιπλέον, είναι οι φτωχότερες χώρες που φέρουν το κύριο βάρος του λαθρεμπορίου τσιγάρων (βλ. παρακάτω).

Γιατί τα τσιγάρα;
Η ελκυστικότητα των τσιγάρων του απατεώνα έγκειται στο μέγεθος της διαφοράς μεταξύ των αφορολόγητων και καταβληθέντος δασμού τιμή, πράγμα που αφήνει περιθώριο για σημαντικό κέρδος ακόμα και σε σχετικά χαμηλές τιμές του δρόμου για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Επίσης, είναι ελκυστικό επειδή είναι τόσο εύκολο να χειριστεί. Άλλα προϊόντα υψηλής φορολογίας, όπως τα προϊόντα πετρελαίου, ή ακόμα και το αλκοόλ και το αντικείμενο της απάτης-δεν ανταγωνίζονται σε μια φορολογική αξία ανά βάρος, ή όσον αφορά τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη μεταφορά τους. Ένα "masterpack" από 10 000 τσιγάρα είναι το μέγεθος ενός κουτιού από χαρτόνι κοινό σε σούπερ μάρκετ. Ένα φορτίο εμπορευματοκιβωτίων από αυτές έχει μια πιθανή φορολογική αξία των περίπου $ 1 200 000 (πίνακας 2 ), το σύνολο σχεδόν των οποίων είναι πιθανό κέρδος για τον λαθρέμπορο.

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 2
Τα φορολογικά έσοδα σε κίνδυνο για ένα φορτίο φορτηγού (σε δολάρια ΗΠΑ)

Μεγάλης κλίμακας λαθρεμπόριο απαιτεί επίσης πρόθυμος αγορά και ένα καλό τοπικό δίκτυο διανομής με την προσκόμισή τους. Οι αγορές και τα δίκτυα υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στην Ιταλία, όπου το λαθρεμπόριο καπνού έχει μακρά παράδοση και πολιτισμικά αποδεκτό, και στην Ισπανία, όπου η λαθρεμπορία είναι επίσης καλά εδραιωμένη. Η πρόσφατη επέκταση στο λαθρεμπόριο τσιγάρων έχει αξιοποιηθεί ως εκ τούτου τις χώρες αυτές ως βάση για τη διείσδυση της των αγορών στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και το άνοιγμα της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης έχει επίσης παράσχει νέες ευκαιρίες για τους λαθρεμπόρους. 5

Αιτίες του λαθρεμπορίου τσιγάρων
Η καπνοβιομηχανία υποστηρίζει ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από τις μεγάλες διαφορές τιμών μεταξύ τσιγάρα σε διάφορες χώρες (που θα ονομάζαμε αυτό το "δυνάμεις της αγοράς" επιχείρημα) και ότι, επομένως, η λύση είναι η μείωση των φόρων. Λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό ποσοστό της φορολογίας των τσιγάρων σε πολλές χώρες, καθώς και τις διαφορές τιμών που δημιουργούνται από αυτό, το επιχείρημα ακούγεται εκ πρώτης όψεως ελκυστική, ακόμα και λογικό. Αν ήταν αλήθεια, όμως, οι χώρες με τα ακριβά τσιγάρα θα παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου σε αυτούς, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι χώρες όπου τα τσιγάρα είναι φθηνό δεν θα. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το αντίθετο είναι αληθές.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα σε εννέα χώρες από την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Λιανοπωλητών Τσιγάρων 5 και από άλλες πηγές, 6 7 έχουμε κατατάξει τις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως υψηλής λαθρεμπόριο χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς 10% ή περισσότερο (Ισπανία 15%, Αυστρία 15 %, Ιταλία 11,5%, Γερμανία 10%), μέσο του λαθρεμπορίου χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς μεταξύ 5% και 10% (5-10% Ολλανδία, Βέλγιο 7%, Ελλάδα 8%, και κατά πάσα πιθανότητα το Λουξεμβούργο και την Πορτογαλία, αλλά όχι μελέτες είναι διαθέσιμες), και χαμηλής λαθρεμπόριο χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς μικρότερο του 5% (Γαλλία 2%, Ηνωμένο Βασίλειο 1,5%, 6 % Ιρλανδία 4, Σουηδία 2%, 7 % Νορβηγία 2, 8 και πιθανώς τη Δανία και Φινλανδία, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμες μελέτες). Τα αποτελέσματα μπορούν να φανούν στον πίνακα 3 .

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 3
Οι τιμές των τσιγάρων (σε δολάρια ΗΠΑ) και το επίπεδο του λαθρεμπορίου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η συσχέτιση μεταξύ των υψηλών τιμών και τα υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου ισχυρίστηκε από την καπνοβιομηχανία απλά δεν υπάρχει. Στην πραγματικότητα, οι χώρες με πολύ ακριβά τσιγάρα, όπως η Νορβηγία, η Σουηδία, η Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα του λαθρεμπορίου. Ο Πίνακας 3 παρουσιάζει υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου τσιγάρων στο νότο της Ευρώπης, παρά το βορρά. Γιατί θα πρέπει να είναι αυτό;

Λαθρεμπόριο τσιγάρων δεν προκαλείται κυρίως από τις δυνάμεις της αγοράς. Είναι που προκαλείται από την απάτη-με την παράνομη φοροδιαφυγή του εισαγωγικού δασμού. Τα τσιγάρα που εμπλέκονται δεν είναι οι φθηνές μάρκες από χώρες της νότιας Ευρώπης. Δεν υπάρχει διεθνής αγορά για τέτοιου είδους σήματα. Το λαθρεμπόριο τσιγάρων είναι ακριβά διεθνή σήματα που με τη πολυεθνικές εταιρείες-Marlboro, Camel, Winston και, για παράδειγμα. Αυτές οι διεθνείς μάρκες που εισάγονται σε αποθήκες στο βόρειο Βέλγιο (βλ. παρακάτω). Δεν καταβάλλεται τέλος για τους επειδή σημειώνονται για εξαγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) σε τρίτες χώρες, στη Βόρεια Αφρική, για παράδειγμα. Στη θεωρία είναι μόνο σε διαμετακόμιση μέσω της Ένωσης. Στη συνέχεια μεταφέρονται σε όλη την Ευρώπη, όπου «εξαφανίζονται» κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, 9 το δρόμο τους στα χέρια των λαθρεμπόρων, και από εκεί στους δρόμους. Με την αποφυγή καθήκον που μπορεί να πωληθεί για περίπου ένα δολάριο την συσκευασία, πολύ φθηνότερα από ό, τι η επίσημη νομική τιμή. 2

Ποιος ωφελείται περισσότερο από το λαθρεμπόριο τσιγάρων;
Οι πολυεθνικές κατασκευαστές πωλούν τα τσιγάρα τους σε εμπόρους, οι οποίοι τα πωλούν στη συνέχεια. Οι κατασκευαστές λένε ότι από τη στιγμή που έχουν πωληθεί τους, δεν έχουν καμία περαιτέρω νομική ευθύνη για αυτούς, ή γνώση για το πού πάνε. 9 Είναι διδακτικό να εξετάσει στη συνέχεια ποιος ωφελείται περισσότερο από αυτή την παράνομη φοροδιαφυγή του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Οι κατασκευαστές αποκτήσουν κανονικό κέρδος τους από την πώληση των τσιγάρων (νόμιμα) σε διανομείς. Τα τσιγάρα στη συνέχεια να βρει το δρόμο τους στη μαύρη αγορά, να πωλούνται σε σημαντικά μειωμένες τιμές, την τόνωση της ζήτησης. Αυτό ασκεί πίεση στις κυβερνήσεις να μην αυξήσει τα φορολογικά λόγω της απώλειας των εσόδων, η οποία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές και υψηλότερη κατανάλωση, όπως συνέβη στον Καναδά. Στη συνέχεια, η βιομηχανία χρησιμοποιεί αυτό για να πιέσει τις κυβερνήσεις να μειώσουν, ή να μην αυξηθεί, οι φόροι. Τέλος, το λαθρεμπόριο τσιγάρων που κατασχέθηκαν από τις τελωνειακές αρχές έχουν στη συνέχεια να αντικατασταθούν που δημιουργούν ακόμη περισσότερες πωλήσεις. 2 Έτσι, οι πραγματικοί δικαιούχοι του λαθρεμπορίου τσιγάρων είναι οι πολυεθνικές. Για τους λαθρεμπόριο ισοδυναμεί με αύξηση των πωλήσεων. Στην πραγματικότητα, τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς έχει ackowledged από έκθεση εμπόριο καπνού.

Λαθρεμπόριο ως στρατηγική εισόδου στην αγορά
Το παγκόσμιο εμπόριο καπνού περιοδικό παραδέχτηκε σε μια έκθεση του 1996 ότι «Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των λαθραίων τσιγάρων έχουν επηρεάσει το επίπεδο του εισοδήματος που οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προέρχονται από τις πωλήσεις καπνού, το λαθρεμπόριο έχει επίσης συμβάλει στην προώθηση ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες στον κόσμο σε αγορές που είχαν παραμείνει . έκλεισε στις ξένες εισαγωγές και όπου η ζήτηση για τη Δυτική τσιγάρα συνέχισε να αυξάνεται " 1 Γράφοντας στην Εφημερίδα Tobacco International το 1993, ο Michael Barford δήλωσε: "Ποιανού μάρκες πωλούν καλύτερα στο εμπόριο λαθραίων; Παραδοσιακά λαθρεμπόριο έχει επικεντρωθεί σε γνωστά διεθνή σήματα, καθώς και άμεση αναγνώριση της εμπιστοσύνης στο εμπόρευμα είναι απαραίτητη για αυτές τις γρήγορες, κλεμμένες συναλλαγές. Smugglers είναι ανυπόμονοι από λιγότερο γνωστές μάρκες. Θα επικεντρωθεί σε αυτό που κάνουν οι πολυεθνικές. " 10

Λαθρεμπόριο κάνει κορυφαία διεθνή εμπορικά σήματα διαθέσιμα σε προσιτές τιμές για καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα, καθώς και για την εικόνα-συνειδητή νέοι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου οι δυτικές προϊόντα θεωρούνται ως κομψό και λειτουργικό. Με άλλα λόγια, το λαθρεμπόριο μπορεί να θεωρηθεί ως μια στρατηγική για την είσοδο στην αγορά. Μερικά παραδείγματα τονίζουν το σημείο.

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 υπήρξε μια έντονη χρονική σχέση μεταξύ της αύξησης του λαθρεμπορίου και την είσοδο των πολυεθνικών καπνοβιομηχανιών στην αγορά της Λατινικής Αμερικής. Στην πραγματικότητα λαθρεμπόριο ανάγκασε το άνοιγμα της αγοράς, επιτρέποντας την είσοδο των πολυεθνικών. Λαθραία αυξήθηκε από 2% έως 12% της συνολικής κατανάλωσης μέχρι οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε εθνικό αποκτήθηκαν από τις πολυεθνικές, οπότε μειώθηκε μυστηριωδώς στις αρχές του 1970. 4

ΙΤΑΛΙΑ
Η Ιταλία έχει τη μεγαλύτερη ιστορία του λαθρεμπορίου στην Ευρώπη. Παραγωγή τσιγάρων ελέγχεται από ένα κρατικό μονοπώλιο, και τη διαφήμιση των τσιγάρων έχει απαγορευτεί από το 1963, θεωρητικά γεγονός που καθιστά δύσκολο για τις ξένες μάρκες να ανταγωνιστούν. Ωστόσο, Marlboro, μακράν το πιο εμπορικό σήμα λαθραία στην Ιταλία, είναι επίσης ο ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο το 1996 από 50%. Λαθραία Marlboro πωλούνται φθηνότερα από τις κορυφαίες εθνικές μάρκα MS. 11

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Η Βουλγαρία είναι μία από τις λίγες χώρες της ανατολικής Ευρώπης που έχει ακόμη υπό κρατικό έλεγχο της βιομηχανίας καπνού, και είναι επίσης μια από τις φτωχότερες χώρες, με ένα μέσο εισόδημα το 1996 από 90 δολάρια το μήνα. Το 1995, η κατανάλωση των εγχώριων τσιγάρων εκτιμάται σε 13 000 εκατομμύρια τσιγάρα, με παράνομες εισαγωγές εκτιμάται σε περίπου 5 000 εκατ. ευρώ, ή το 38% της συνολικής κατανάλωσης. 12 Εδώ, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, Αμερικανός τσιγάρα είναι δημοφιλής μεταξύ των νέων, αλλά οι περισσότεροι δεν μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά στο επίσημο νομικό τιμή. Σε τιμές του 1997 ένα πακέτο Marlboro κοστίζει 3 δολάρια, ενώ η λαθραία πακέτο κοστίζει μόνο $ 1. Στην επίσημη τιμή της αγοράς για την αμερικανική τσιγάρα θα ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, ενώ σε λαθραία τιμή είναι τεράστια.

ΚΙΝΑ
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά τσιγάρων στον κόσμο. Είναι δύσκολο να διεισδύσει στην αγορά και έχει απαγόρευση της διαφήμισης?, Ωστόσο, έχει υπολογιστεί ότι περίπου 40 000 εκατομμύρια τσιγάρα λαθραία στην Κίνα κάθε χρόνο. 13 Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς οποιαδήποτε βιομηχανία που δεν θέλουν να εδραιωθούν σε αυτό. Η προθυμία των πολυεθνικών καπνοβιομηχανίες να συνεργαστούν στην πάταξη της λαθρεμπορίας των εμπορικών σημάτων τους στην Κίνα θα αποτελέσει τη λυδία λίθο της καλής πίστης τους και τον αποτροπιασμό της παρανομίας.

Transit απάτης
Transit απάτη βρίσκεται στο επίκεντρο του λαθρεμπορίου τσιγάρων στην Ευρώπη. Το 1997 μια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δημοσίευσε μια λεπτομερή έκθεση σχετικά με τις διαδικασίες διέλευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 5 Ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου και τεκμηρίωσης επιτρέπει την προσωρινή αναστολή των τελωνειακών δασμών, των ειδικών φόρων και φόρου προστιθέμενης αξίας καταβάλλονται για εμπορεύματα που προέρχονται από τρίτη χώρα, ή προορίζονται γι 'αυτό, ενώ μεταφέρονται σε όλη την Ευρώπη. Για παράδειγμα, τα τσιγάρα από τις Ηνωμένες Πολιτείες εισάγετε Αμβέρσα για την περαιτέρω μεταφορά στη βόρεια Αφρική. Μπαίνουν αυτό το σύστημα διαμετακόμισης για τις οδικές μεταφορές από την Αμβέρσα στην Ισπανία, απ 'όπου θα αποσταλεί στη βόρεια Αφρική. Εφόσον κατά την εξαγωγή τους έχει επιβεβαιωθεί, δεν οφείλονται φόροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Απάτη συμβαίνει όταν αυτά τα αφορολόγητα προϊόντα που πωλούνται στη μαύρη αγορά. Η ευρωπαϊκή κοινοβουλευτική επιτροπή έχει αποκαλύψει την πολυπλοκότητα των διαδρομών με τις οποίες λαθραίων τσιγάρων εισέρχονται πλέον σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση.


Δείτε μεγαλύτερη έκδοση: Σε ένα νέο παράθυρο Λήψη ως διαφανειών του PowerPoint
Λαθρεμπόριο διαδρομές-δείτε το κείμενο για την περιγραφή.

Το λιμάνι της Αμβέρσας στο Βέλγιο προσφέρει αποθηκευτικές εγκαταστάσεις τσιγάρο απαράμιλλη αλλού στην Ευρώπη. Το 1996 περίπου 100 000 εκατομμύρια τσιγάρα περάσει από το λιμάνι-62 000 εκατ. ευρώ που εισάγονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες (κυρίως από τη Philip Morris και RJ Reynolds) και 38 000 εκατ. ευρώ από τη Βραζιλία (από τα εργοστάσια που ανήκουν Philip Morris και BAT) (βλ. πίνακες 4 και 5 ).

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 4
Αμερικανικές εξαγωγές τσιγάρων στο Βέλγιο (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 5
Οι εξαγωγές τσιγάρων από τη Βραζιλία (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Εκτός από το σχετικά μικρό ποσοστό που προορίζεται για πωλήσεις αφορολογήτων ειδών, κανένα από αυτά τα τσιγάρα που προορίζονται για την αγορά της ΕΕ, επειδή οι ​​μεγάλες αμερικανικές παραγωγοί παρέχουν νόμιμες αγορές τους της ΕΕ εξ ολοκλήρου από τις εγκαταστάσεις παραγωγής της ΕΕ. Αυτά τα τσιγάρα είναι για εξαγωγή σε τρίτες χώρες. Έτσι, όποιος θέλει να αγοράσει αμερικανικές αφορολόγητων τσιγάρων για την ευρωπαϊκή μαύρη αγορά είναι πιθανό να αγοράσουν προϊόντα που αποθηκεύονται στην Αμβέρσα, μόνο και μόνο επειδή αυτό είναι όπου είναι τα τσιγάρα. Η εκτιμώμενη συνολική αξία των 100 000 εκατομμύρια αφορολόγητα τσιγάρα κατά τη μεταφορά είναι $ 14 000 εκατομμύρια ευρώ. Είναι αυτά τα τσιγάρα διέλευσης που καταλήγουν να πωλούνται παράνομα στην Ευρώπη, με, σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο των New York Times, 5 αξιοσημείωτη ευκολία και την έλλειψη ελέγχου.

Λαθρεμπόριο διαδρομές
Δύο σημαντικές εμπορικές διαδρομές περιλαμβάνουν τη μεταφορά τσιγάρων στην Ανατολική Ευρώπη και την πρώην Σοβιετική Ένωση. Τα πρώτα μεταφέρονται οδικώς από το Βέλγιο σε μια ελεύθερη ζώνη στην Ελβετία, σε ποιο σημείο βρίσκονται έξω από το δίκαιο της ΕΕ, και στη συνέχεια αφήνουν την Ελβετία στο πλαίσιο των νέων κανονισμών για τη διαμετακόμιση προορισμούς στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη, ή μία από τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες (διαδρομή 1 στο σχήμα).

Σε μια άλλη διαδρομή (διαδρομή 2 στο χάρτη), τα τσιγάρα έχουν ληφθεί από τις αποθήκες λιμάνι στα περιφερειακά αεροδρόμια στο Βέλγιο ή την Ολλανδία, πέταξαν (μέχρι πέντε φορτία εμπορευματοκιβωτίων ανά αεροσκάφος) για προορισμούς στην Ανατολική Ευρώπη, απ 'όπου θα επιστρέψουν στην ΕΕ μια σειρά από τρόπους, ειδικά στην Ιταλία και στη Γερμανία. Στη Γερμανία η διαδικασία έχει περιγραφεί ως "μυρμήγκι-λαθρεμπόριο" (Ameisenschmuggel)-η παράνομη μεταφορά τσιγάρων σε όλη την ανατολικών συνόρων σε έναν τεράστιο αριθμό μικρών φορτίων που μεταφέρονται σε ιδιωτικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά. Αυτά τα τσιγάρα τον εφοδιασμό της ιταλικής αγοράς, καθώς και εκείνες των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για την Ιταλία τσιγάρα μεταφέρονται σε τεράστιες ποσότητες από την Αλβανία και τις δημοκρατίες της πρώην Γιουγκοσλαβίας σε όλη την Αδριατική στη χρήση ταχύπλοων λέμβων και προσγειώθηκε στη μεγάλη ακτογραμμή, μια παραδοσιακή και μακρόχρονη διαδρομή.

Στο τελευταίο παράδειγμα μας (διαδρομή 3 στο χάρτη), σε κάποιο βαθμό, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω του Γιβραλτάρ και την Ανδόρα, τα τσιγάρα που λαμβάνονται από τη θάλασσα από λιμένες της Βόρειας Ευρώπης. Τα έγγραφα δείχνουν παρασκευάζονται τελικούς προορισμούς στη βόρεια Αφρική, αλλά η διαδρομή περνάει κοντά στη θάλασσα στα ισπανικά χωρικά ύδατα, όπου ξεφορτώνουν και προσγειώθηκε με τις γρήγορες βάρκες στις ακτές της Ισπανίας. 5 9

Η δομή των συναλλαγών διατηρείται τόσο περίπλοκο όσο το δυνατόν να κάνει έρευνα τόσο δύσκολο όσο το δυνατόν. Η αποστολή των τσιγάρων θα περάσει μέσα από μια απίστευτη σειρά των ιδιοκτητών σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα πριν από την επίτευξη του τελικού ιδιοκτήτη, καθώς και οι συνδέσεις μεταξύ των διαδοχικών ιδιοκτητών είναι τόσο σκοτεινές όσο το δυνατόν. Σε ένα παράδειγμα, 9 η αποστολή των αμερικανικών τσιγάρων πωλήθηκε από την ελβετική θυγατρική της αμερικανικής πολυεθνικής σε μια εταιρεία που ανήκει από έναν Ελβετό έμπορο, ο οποίος τους πωλούνται σε Παναμά εταιρεία, που τους αποκάλεσε προορίζονται για τη Σενεγάλη στη δυτική Αφρική. Το συγκεκριμένο φορτίο αναχαιτίστηκε από την ισπανική αστυνομία στα ανοικτά των ισπανικών ακτών, όπου θα έχουν εκφορτωθεί από ταχύπλοο.

Στάση των πολυεθνικών
Η γραμμή των πολυεθνικών είναι ότι πωλούν τα τσιγάρα τους νόμιμα στους αντιπροσώπους και ότι η ευθύνη τους τελειώνει εκεί. Μερικοί έμποροι οι ίδιοι έχουν κατηγορήσει την βιομηχανία του βρίσκεται όταν λένε ότι δεν έχουν καμία γνώση των περιοχών όπου τα τσιγάρα τους πηγαίνουν. Δεδομένου του μεγάλου μεγέθους του λαθρεμπορίου, φαίνεται από τη διαφορά μεταξύ εξαγωγών και εισαγωγών, θα ήταν περίεργο αν πράγματι η βιομηχανία δεν είχε ιδέα τι συνέβαινε. Θα ήταν σαν να το βρετανικό ναύαρχο Lord Nelson στη μάχη της Κοπεγχάγης το 1801, βάζοντας τηλεσκόπιο του για τα μάτια του και δηλώνοντας «εγώ πραγματικά δεν βλέπω το σήμα".

Και η στάση της βιομηχανίας; Μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού εμπορίου καπνού γίνεται στην Ελβετία η οποία, με την Αμβέρσα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κομβικό σημείο του εμπορίου. Philip Morris και RJ Reynolds έχουν ευρωπαϊκή έδρα τους εκεί. Σύμφωνα με ένα άρθρο των New York Times 9 ΕΕ όταν οι ερευνητές αμφισβήτησαν RJ Reynolds αξιωματούχοι, που αρνήθηκαν να βοηθήσουν με την αιτιολογία ότι η ελβετική εμπορικούς νόμους απορρήτου τους εμπόδισε. Και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα πρώην στέλεχος της Brown & Williamson ομολόγησε την ενοχή του για διακίνηση λαθραίων τσιγάρων. Τα τσιγάρα που αποστέλλονται από μια αποθήκη στην Αλαμπάμα σε ιδιωτική αποθήκη στη Λουιζιάνα, σημαδεύτηκαν για σκάφη ανοιχτής θάλασσας και ως εκ τούτου ήταν αφορολόγητα, και στη συνέχεια πωλούνται σε μια βιετναμέζικη οργάνωση που τους λαθραία στον Καναδά. 14

Συζήτηση και προτάσεις
Η κλίμακα του λαθρεμπορίου τσιγάρων αποτελεί μια τεράστια απειλή για τη δημόσια υγεία από την τόνωση της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή στερεί κυβέρνηση χιλιάδες εκατομμύρια δολάρια σε φορολογικά έσοδα. Είναι, επίσης, αυξάνεται, δείχνει την ακραία δυσκολία για τον έλεγχο αυτό. Ο ισχυρισμός της καπνοβιομηχανίας ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από την υψηλή φορολογία και τις διαφορές τιμών συνοδός του είναι, στην καλύτερη περίπτωση μόνο περιστασιακά αλήθεια. Και ισχυρές έμμεσες αποδείξεις θέτει υπό αμφισβήτηση την ειλικρίνεια τους, εκφράζοντας την ανησυχία του για το λαθρεμπόριο τσιγάρων. Συχνά είναι οι κύριοι δικαιούχοι της. Πιστεύουμε ότι το λαθρεμπόριο τσιγάρων μπορεί να μειωθεί, αλλά η δράση θα πρέπει να είναι διεθνής και περιλαμβάνει μέτρα για την απλούστευση των εμπορικών δρόμων, με ή χωρίς του κλάδου συνεργασία. Προσφέρουμε τις ακόλουθες συστάσεις.

ΠΟΙΝΕΣ ΓΙΑ λαθρεμπόριο καπνού θα πρέπει να αναθεωρηθεί
Πολλές από τις ποινές για το λαθρεμπόριο καπνού είναι ξεπερασμένο. Θα πρέπει να σκληρυνθεί ως μέρος της αναθεώρησης των νόμων περί φορολογίας του καπνού. Το κλειδί για μια τέτοια αναθεώρηση είναι να διασφαλιστεί ότι οι ποινές για το λαθρεμπόριο, όταν συνδυάζεται με την πιθανότητα να πιαστεί, καθιστούν το λαθρεμπόριο καπνού οικονομικά ελκυστικά. Οι κυρώσεις αυτές δεν πρέπει να στοχεύουν μόνο την εισαγωγή / εξαγωγή εταιρείες και μεσάζοντες? Θα πρέπει να στοχεύσουν τις πολυεθνικές κατασκευαστές, οι οποίοι θα πρέπει να έχει την ευθύνη για τον προορισμό των προϊόντων τους (βλ. παρακάτω).

Όλα τα προϊόντα καπνού θα πρέπει να εμφανίζει ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΦΟΡΟ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ που αποδεικνύουν ότι τους ισχύοντες φόρους ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΛΗΘΗΚΕ
Αυτό έχει γίνει με διάφορους τρόπους στις διάφορες χώρες. Ο σκοπός είναι να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ νόμιμων και παράνομων προϊόντων, καθιστώντας τα προϊόντα λαθρεμπόριο ευκολότερο να εντοπιστούν και οι νόμοι πιο εύκολο να εφαρμοστεί. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη ζητήσει "καταβλήθηκε φόρος" ένσημα για να επικολληθούν σε πακέτα τσιγάρων κάτω από το περιτύλιγμα σελοφάν.

Απαιτήσεων τήρησης αρχείων για λόγους εισοδήματος θα πρέπει να αυξηθεί
Οι απαιτήσεις τήρησης αρχείων και την υποβολή εκθέσεων για τους σκοπούς των εσόδων είναι γεμάτο κενά. Θα πρέπει να βελτιωθεί ως μέρος της αναθεώρησης της νομοθεσίας για τη φορολογία του καπνού. Το ισχύον σύστημα επιτρέπει σε πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν τσιγάρα νόμιμα σε μεσάζοντες, και στη συνέχεια ξεφύγουν από κάθε ευθύνη για ό, τι συμβαίνει με τα τσιγάρα. Τήρηση αρχείων και παρακολούθησης συστήματα, τα οποία τοποθετούν το βάρος για τους κατασκευαστές να αποδείξουν τα τσιγάρα φθάνουν νόμιμα στην τελικών χρηστών τους.

Συσκευασία των τσιγάρων θα πρέπει να CLEAR ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ που το καθιστά εύκολο να τα παρακολουθείτε από τον κατασκευαστή στον ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΧΡΗΣΤΗ
Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να συμπληρώσει τις δύο προηγούμενες συστάσεις και θα πρέπει να είναι μέρος της διεθνούς σύμβασης για τη μεταφορά του καπνού (βλ. παρακάτω).

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ
Η πάταξη της τις εξόδους για λαθραία τσιγάρα, τα οποία σε ορισμένες χώρες είναι σχεδόν μέρος του πολιτισμού, θα απαιτήσουν όχι μόνο την επιβολή του νόμου, αλλά η αλλαγή της νοοτροπίας των καπνιστών προς την εξουσία. Οι πωλήσεις θα πρέπει να περιορίζεται σε αδειοδοτημένους χώρους, με βαριά πρόστιμα για τις πωλήσεις μέσω χωρίς άδεια γραφεία και τους πωλητές. Στην Τσεχική Δημοκρατία, τιμωρώντας την πώληση τσιγάρων χωρίς φορολογικά γραμματόσημα με ένα βαρύ πρόστιμο είχε μετρήσιμο αντίκτυπο (προσωπική επικοινωνία με Κύριε, Εθνικό Κέντρο για την Προαγωγή της Υγείας, Πράγα, Δημοκρατία της Τσεχίας, 28 Οκτωβρίου 1995).

ΠΑΡΟΧΗ πρέπει να ελέγχεται και του διαμετακομιστικού εμπορίου πρέπει να προγραφεί
Τέλος, και ίσως πιο σημαντικό, είναι η μείωση της προσφοράς. Αυτό θα απαιτήσει μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ των τελωνειακών υπαλλήλων και άλλων οργανισμών. Όπως και με τα παράνομα ναρκωτικά (η οποία, από το σημείο του ελέγχου του, η νικοτίνη φαίνεται όλο και περισσότερο μοιάζουν να) πιστεύουμε ότι είναι καιρός για μια διεθνή σύμβαση ελέγχει τη μεταφορά των τσιγάρων. Εν όψει της συμμετοχής του οργανωμένου εγκλήματος, η Σύμβαση αυτή θα χρειάζονται την υποστήριξη των κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο, καθώς και από κάποια κεντρική οργάνωση. 2

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει αυτά τα διεθνή θέματα, μέσω ενός διεθνούς πλαισίου για τον έλεγχο του καπνού. 7 Χαιρετίζουμε αυτή την πρωτοβουλία και να παροτρύνει την υιοθέτηση μιας διεθνούς σύμβασης που θα ελέγχει αυστηρά τη μεταφορά των τσιγάρων σε διεθνές επίπεδο. Το διαμετακομιστικό εμπόριο των τσιγάρων θα πρέπει να τεθεί εκτός νόμου συνολικά. Είναι παράλογο το γεγονός ότι τα τσιγάρα θα μπορούσε, για παράδειγμα, να μεταφέρονται από μια αποθήκη στις Ηνωμένες Πολιτείες σε μια αποθήκη στην Αμβέρσα, που πωλούνται από την θυγατρική της αμερικανικής εταιρείας σε μια ελβετική εταιρεία, η οποία τα πωλεί σε μια εταιρεία του Παναμά, η οποία τα πλοία τους από τη θάλασσα στην βόρεια Αφρική, εκτός από το ότι στην πραγματικότητα καταλήγουν στην Ισπανία. Δεν υπάρχει κανένας λόγος-αν αυτό ήταν νόμιμο εμπόριο και η καπνοβιομηχανία ενήργησαν με καλή πίστη, γιατί ο κατασκευαστής δεν θα πρέπει να μεταφέρει τα τσιγάρα απευθείας στη βόρεια Αφρική.

Αυτό είναι ό, τι πρέπει να συμβεί: οι κατασκευαστές τσιγάρων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να πωλούν σε μεσάζοντες. Θα πρέπει να υποχρεούται να εξάγει απευθείας στις χώρες εισαγωγής και, όπως το εμπόριο όπλων, την παραγωγή πιστοποιητικών τελικού χρήστη, καθώς και αποδείξεις από την αγορά, την καταβολή του φόρου, καθώς και την εισαγωγή. Η σύμβαση πρέπει να προβλέπει ότι η μεταφορά των τσιγάρων θα επιτρέπεται μόνο εάν υπάρχει μια συμφωνία σχετικά με τον τελικό προορισμό, και ότι τα τσιγάρα έχουν επαρκείς και ειδικές για κάθε χώρα προειδοποιήσεις για την υγεία και φορολογικά επισήματα.

Καλπάζει η κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων


Στο 15,7% του συνόλου έφτασε το παράνομο εμπόριο τον Σεπτέμβριο
Καλπάζει η κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων
 Oσο βαθαίνει η ύφεση, τόσο διογκώνεται ο όγκος του παράνομου εμπορίου τσιγάρων στην Ελλάδα.

Το Σεπτέμβριο του 2012  η κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων έφτασε το 15,7%, από 13,2% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την ειδική έρευνα εκτίμησης παράνομου εμπορίου τσιγάρων που διεξάγεται από την Nielsen. Επίσης, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν 7 στα 10 πακέτα που δεν πωλούνται νόμιμα στην Ελλάδα είναι illicit whites, δηλαδή άγνωστης προέλευσης. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την έκθεση STAR της KPMG για το θέμα, το παράνομο εμπόριο τσιγάρων στην Ελλάδα πενταπλασιάστηκε κατά την περίοδο 2008-2011.

Όπως πρόσφατα αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου που οργάνωσε η Παπαστράτος για το πρόβλημα, οι κυριότερες αιτίες αύξησης του παράνομου εμπορίου τσιγάρων στη χώρα μας είναι η οικονομική κρίση, η ανεπάρκεια πόρων για τις διωκτικές Αρχές και η ελλιπής ενημέρωση της κοινής γνώμης για τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις του παράνομου εμπορίου τσιγάρων. Υπολογίζεται ότι το κράτος χάνει φόρους ύψους περίπου 1,4 εκατομμυρίων ευρώ για κάθε container παράνομων τσιγάρων, ενώ οι εγκληματικές οργανώσεις αποκομίζουν τεράστια κέρδη.

«Από την έρευνα προκύπτει ότι το παράνομο εμπόριο τσιγάρων συνεχίζει την αυξητική πορεία του απειλώντας τα έσοδα του κράτους και τη βιωσιμότητα του νόμιμου εμπορίου και της βιομηχανίας των καπνικών προϊόντων. Τον τελευταίο καιρό έχουν εντατικοποιηθεί οι προσπάθειες των διωκτικών αρχών και οι πρόσφατες επιτυχίες τους, όπως η κατάσχεση 14 εκατομμυρίων τσιγάρων στον Πειραιά και 128 τόνων ακατέργαστου καπνού στη Φωκίδα, δείχνουν τη βούληση της Πολιτείας να πατάξει το παραεμπόριο τσιγάρων. Ωστόσο, πρέπει να ενταθούν ακόμα περισσότερο οι έλεγχοι για να αναχαιτιστεί το πρόβλημα» σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της Παπαστράτος κ. Ιάκωβος Καργαρώτος και συμπλήρωσε «ευελπιστούμε ότι σύντομα θα συμμετάσχουν και οι άλλες καπνοβιομηχανίες στην πρωτοβουλία μας ''ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΣΙΓΑΡΑ''».

πηγη: ΤΟ ΒΗΜΑ

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Φορολογία καπνών


Παράλληλα με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα τσιγάρα, είχαμε και αύξηση στα καπνά που προορίζονται για χειροποίητα στριφτά τσιγάρα.
Η αύξηση της φορολογίας στα καπνά, είναι υπερβολικά μεγάλη σε σχέση με τα τσιγάρα.
Τυχαίο; Μάλλον όχι.
Πέρα από τις επικείμενες χονδρικές χρεώσεις των αποθεμάτων των εταιρειών, όπως και στα τσιγάρα, με μηδενικό κέρδος για τους λιανοπωλητές, είμαι περίεργος να δω, τόσο τις νέες λιανικές τιμές των καπνών, όσο και τον επιμερισμό της αποφορολογημένης αξίας!!!
Με τον νέο τρόπο επιβολής του φόρου, η αποφορολογημένη αξία δεν εξαρτάται από τον φόρο, ο οποίος είναι δεδομένος πλην του Φ.Π.Α. αλλά κυρίως από την λιανική τιμή που καθορίζουν οι εταιρείες.
Για να γίνει πιο κατανοητό, ενώ στα τσιγάρα σε κάθε 0,10€ αύξησης της λιανικής τιμής, τα 0,08€ είναι και πάλι φόρος, μένοντας για το δίκτυο μόνο 0,02€. Στα καπνά τώρα συμβαίνει το αντίθετο. Σε κάθε 0,10€ αύξηση της λιανικής τιμής, τα 0,085€ πάνε στο δίκτυο και μόνο το 0,015 πάνε στο Φ.Π.Α. Οπότε είναι στη ευχέρεια των εταιρειών, με τον καθορισμό της λιανικής τιμής να διαμορφώσουν και την ανάλογη αποφορολογημένη αξία.
  Σε κάθε περίπτωση όμως, επιβάλλεται ο τρόπος επιμερισμού της αποφορολογημένης αξίας. Με την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική των χονδρεμπόρων, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί, οι χονδρέμποροι  κερδίζουν σχεδόν όσο και οι εταιρείες, ενώ οι λιανοπωλητές απλά κάνουν τους χαμάληδες.
Αυτά για τους μπροστάρηδες, για να μαθαίνουν πως η διαπραγμάτευση γίνεται εκ’ των προτέρων και όχι κατόπιν εορτής.
Όταν η εταιρεία BAT θέλησε να κατεβάσει τις λιανικές τιμές ορισμένων τσιγάρων, πρώτα διαπραγματευτήκαμε και μετά τιμολόγησε στην αγορά.
Σήμερα έχουμε το αντίθετο. Έχουν γίνει οι συναντήσεις των μπροστάρηδων με ορισμένες εταιρείες, έχουμε ήδη νέα τιμολόγηση, θέση αν και έχουν προκληθεί δεν έχουν πάρει, θα μας ενημερώσουν λένε με δελτίο τύπου αφού θα έχουν επιβληθεί οι νέες αυξημένες χρεώσεις!!!
Αναμένω να ακούσω τα περίτρανα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων, ΣΗΜΕΡΑ, ΟΧΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΟΡΤΗΣ!!!

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Οι μπροστάρηδες των εταιρειών

Μετά από την νέα τροποποίηση των συντελεστών του Ε.Φ.Κ. που ισχύει από 5/11/2012, αντί να βελτιωθεί η κερδοφορία των λιανοπωλητών, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο ή μάλλον εξαφανίζεται, με την ανοχή ή και την συμμετοχή των μπροστάρηδων.
Στις προηγούμενες τροποποιήσεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, υπήρχε το χρονικό περιθώριο στις εταιρείες καπνικών προϊόντων να σπεύσουν να φορολογήσουν τα αυξημένα αποθέματα που είχαν με την παλαιά φορολογία. Αυτό έπρατταν όλες, με αποτέλεσμα να έχουν αποθέματα με παλαιά φορολογία για μήνες, και γιατί όχι να τα χρεώνουν στο δίκτυο με δήθεν νέα φορολογία. Αυτό απλά λέγεται, ΑΡΠΑΧΤΗ!!!
Την ίδια αρπαχτή, έκαναν και μερικοί χονδρέμποροι, προφασιζόμενοι την νέα φορολογία, χρεώνοντας τους λιανοπωλητές επιπλέον στις χονδρικές τιμές.
Έχοντας μάθει οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών για τα παραπάνω “παιχνιδάκια” των εταιρειών, ή ακόμη αν θέλετε και για τον μεταξύ των εταιρειών “πόλεμο”, η νέα φορολογία αιφνιδίασε τις καπν/νίες όταν, η νέοι φορολογικοί συντελεστές ίσχυσαν πριν τους μάθουν.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Ελάχιστος Φόρος να είναι μεγαλύτερος από την λιανική τιμή των φθηνών σημάτων, αφήνοντας στις εταιρείες να επιλέξουν ή να καταστρέψουν τα αποθέματα που είχαν, ή να επωμιστούν το κόστος τις παραπάνω φορολογίας.
Οι εταιρείες γνωρίζοντας πως ο κλάδος μας είναι “σκορποχώρι”  επέλεξαν και ζήτησαν από τους μπροστάρηδες τόσο των χονδρεμπόρων όσο και των λιανοπωλητών, “να βάλουν πλάτη”. Κατά το κοινώς λεγόμενο, να “κάνουν την πάπια”, δίνοντας στο δίκτυο συνολικά 0,10€ και συγκεκριμένα 0,05€ λεπτά στον καθένα.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το Δ.Σ. των χονδρεμπόρων της Αθήνας, έλαβε απόφαση να μην δεχτεί τα 0,05€ και να χρεώνει με + 2,9% στην τιμή αγοράς!!!
Όλα αυτά, όταν είναι στους πάντες γνωστό πόσα σημεία λιανικής έχουν κλείσει, πόσα ήδη ψυχορραγούν κυρίως λόγο του καπνικού. Σήμερα έχουν το θράσος να ζητάνε από τους λιανοπωλητές να “βάλουν πλάτη”!!!
Τις προηγούμενες ημέρες τόσο το Σωματείο της Αθήνας – Ομοσπονδία αλλά και ο κ. Δούκας, είχαν ξεχωριστές συναντήσεις με συγκεκριμένη εταιρεία καπνικών προϊόντων, όπου τους ζητήθηκε να αποδεχτούν τα 0,05€ κέρδους μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων τους, διότι έπαθαν μεγάλη οικονομική ζημιά.
Μέχρι και σήμερα κανένας μπροστάρης από τα δύο “στρατόπεδα”  Σωματείο της Αθήνας – Ομοσπονδία και το υπό ίδρυση (όπως λένε) νέου Σωματείου με κ. Δούκα, κ. Γκιώνη κ.λ.π., δεν έχουν πάρει θέση στο τεράστιο αυτό ζήτημα, παρά το ότι έχουν προκληθεί και παρά του ότι ήδη άρχισαν να επιβάλλονται οι νέες αυξημένες χρεώσεις!!!
Μήπως διαπραγματεύτηκαν και εξασφάλισαν μελλοντική αυξημένη κερδοφορία;
Μήπως διαπραγματεύτηκαν το ύψος των νέων λιανικών τιμών όπου εξαρτάται και η κερδοφορίας μας;
Μήπως διαπραγματεύτηκαν την νέα τιμολογιακή πολιτική χρέωσης στα καπνά, όταν με την νέα φορολογία αλλάζει το καθεστώς στον τύπο χρέωσης!!!    
Δεν θα έπρεπε σ’ ένα τόσο σοβαρό θέμα να ενημερώσουν τον κλάδο;
Μήπως πάρθηκε καμία απόφαση Γ. Συνέλευσης του κλάδου όπως κατά καιρούς επικαλούνται κάποιοι;
Μήπως …;
Μήπως …;
Η ανύπαρκτη Ο.Π.Κ.Ε. που είναι στην παρούσα φάση και ποιά η θέση της;
Αλλά επειδή δεν μου αρέσει να χαϊδεύω αυτιά, αλλά να λέω τα πράγματα με το όνομά τους, θα συμφωνήσω απόλυτα με το άρθρο του κ. Δούκα «ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΚΑΠΝΟΠΩΛΗ - ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ» που βρίσκεται στη ακόλουθη διεύθυνση http://www.synpeka.gr/editorial/item/1324-ftais-esy-kapnopwlh-periptera.html με τη μόνη διαφορά πως μετά από τα παραπάνω, δεν δικαιούται να τα λέει αυτά ο κ. Δούκας.
Όσο για τους μπροστάρηδες, τα συμπεράσματα δικά σας.
Δεν ξέρω πως μπορεί ο κλάδος να αντιδράσει όταν δεν υπάρχει “συντονιστής”, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να αποδεχτούμε την προτεινόμενη τιμολογιακή πολιτική, έστω και σε προσωπικό επίπεδο, γιατί βλέπω σε όλα τα σήματα να κερδίζουμε στο τέλος κάτω από τα 0,05€!!!
Το μόνο σίγουρο είναι πως θα πει η Χ εταιρεία, γιατί πουλάς το σήμα της τάδε εταιρείας με 0,05€; Πάρε και από μένα 0,05€!!!
Θυμηθείτε τις επιδοτήσεις. Στην αρχή έδιναν κάτι παραπάνω παρά την μείωση της λιανικής τιμής και στο τέλος και τις τιμές κατέβασαν και την επιδότηση έκοψαν!!!
Μπορούμε άνετα να μην πουλάμε τα συγκεκριμένα σήματα, μη έχοντας καμία κύρωση όπως κατά καιρούς έλεγαν κάποια παπαγαλάκια των εταιρειών, εξηγώντας και προτείνοντας στον πελάτη άλλο σήμα.
Έχουμε τεράστια δύναμη να επιβάλλουμε τους όρους μας αρκεί να το θελήσουμε.

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Νέα φορολογία στα καπνικά προϊόντα


Μετά την εκ’ νέου τροποποίηση των φορολογικών συντελεστών του Ε.Φ.Κ. για τα βιομηχανοποιημένα καπνά, έχουμε ακόμη μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση στα καπνικά προϊόντα.
Την μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση την έχουν τα λεγόμενα “φθηνά τσιγάρα” που κυρίως είναι Ελληνικά προϊόντα, σε σχέση με τα ακριβά σήματα, τα οποία ευνοούνται από κάθε άποψης.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως με τους νέους φορολογικούς συντελεστές, καθίστανται “απαγορευτικά”  τα 25άρια, 24άρια και 23άρια πακέτα τσιγάρων, εκτός και αν τα πουλάμε τσάμπα!!!
Ορισμένες εταιρείες καπνικών προϊόντων, αιφνιδιάστηκαν με την αλλαγή της φορολογίας, όταν για πρώτη φορά τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι φορολογικοί συντελεστές με την κατάθεση του νομοσχεδίου, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, με αποτέλεσμα να καλούνται να εκτελωνίσουν με τους νέους φορολογικούς συντελεστές και με παλιές λιανικές τιμές.
Ήδη στο παρασκήνιο γίνονται επαφές των εταιρειών με εκπροσώπους των πρατηριούχων και των λιανοπωλητών, για να μοιραστούμε την χασούρα, από τη νέα φορολογία και με παλιές λιανικές τιμές.
Οι πρατηριούχοι αρνήθηκαν να “βάλουν νερό στο κρασί τους” οι οποίοι αξίζει να σημειωθεί πως δραχμικά θα κερδίζουν περισσότερα με τον τρόπο που τιμολογούν, και θα μεταφέρουν όλοι τη χασούρα στους λιανοπωλητές.
Θα καταλάβαινα το να βάζαμε όλοι “πλάτες” μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, αν βρισκόμασταν σ’ ένα αρμονικό περιβάλλον συνεργασίας.
Το ρεζουμέ της υπόθεσης είναι πως με την όποια αυξομείωση των φορολογικών συντελεστών, εμείς θα είμαστε στον ίδιο παρανομαστή, όταν την όποια αύξηση της αποφορολογημένης αξίας, την εξανεμίζουν οι εταιρείες με την ανάλογη διαμόρφωση των λιανικών τιμών.
Παρά το γεγονός πως η πολιτεία προχώρησε στην απελευθέρωση πώλησης καπνικών προϊόντων επικαλούμενη το ν. 3919/2011, δεν είδα να άρουν και τον περιορισμό ή μάλλον των προσδιορισμό του εμπορικού μας κέρδους όπως ο παραπάνω νόμος επιτάσσει!!! Γιατί άραγε; Μήπως θα αρθεί και αυτός ο προσδιορισμός, μετά τον θεσμικό μας “θάνατο”!!! 

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΕΒΕ Ν.ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ



ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ & ΕΜΠΟΡΩΝ
Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Κ.Ε.Κ. Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
Β Ο Λ Ο Σ- Κουταρέλια 74, 1ος Όροφος,  Τηλ/Fax : 24210-32780
    ΒΟΛΟΣ 01/11/2012                                        ΑΡ.ΠΡΩΤ: 3274

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί  Συνάδελφοι,

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών & Εμπόρων Ν. Μαγνησίας ενημερώνει ότι  συμμετέχει  στην 24ωρη πανελλαδική  απεργία την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012 που εξήγγειλε η τριτοβάθμια οργάνωση της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.  
Καλούμε  όλους  τους  συναδέλφους  και τα Σωματεία να  συμμετέχουν στην απεργιακή κινητοποίηση  της  Τρίτης  προκείμενου να αντισταθούμε  στην ψήφιση των αντιλαϊκών  μέτρων της  Κυβέρνησης.

                             Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

ΟΧΙ  ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ  & ΟΜΗΡΙΑ  ΤΩΝ  ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ  ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΙΑΛΤΗ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΝ ΕΠΑΙΤΕΣ.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ  ΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΜΕΤΡΑ.

ΔΕΝ ΕΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.

ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΗΝ  ΤΡΙΤΗ  6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ 24ωρη ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΤΙΣ 9:30 ΤΟ ΠΡΩΪ.

ΦΤΑΝΕΙ  ΠΙΑ  ΩΣ ΕΔΩ.

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Και άλλοι 7 φόροι το 2014


Νέο πακέτο φορολογικών μέτρων για το 2014 έχει συμφωνήσει το υπουργείο Οικονομικών με την τρόικα. Πρόκειται για συνολικά φορολογικά μέτρα ύψους 1,932 δισ. ευρώ τα οποία περιλαμβάνονται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα για την τετραετία 2013-2016 και αναμένεται να πλήξουν συνολικά τα εισοδήματα όλων των φορολογούμενων. Ειδικότερα για το 2014 προβλέπεται η επιβολή των εξής φόρων:
- φορολογική μεταρρύθμιση. Οι αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος, κεφαλαίου υπολογίζεται ότι θα φέρουν στον προϋπολογισμό του 2014 πρόσθετα έσοδα 1,127 δισ. ευρώ.
- μειώσεις στις εκπτώσεις φόρων για τα φυσικά πρόσωπα. Πρόκειται για την επίπτωση στη συνολική φορολογική επιβάρυνση των νοικοκυριών από το ψαλίδισμα των φοροαπαλλαγών που θα ισχύσει από τα εισοδήματα του 2013 αλλά θα εμφανιστεί στο εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος του 2014. Από την συγκεκριμένη παρέμβαση, το ΥΠΟΙΚ προϋπολογίζει αύξηση των φορολογικών εσόδων το 2014 κατά 237 εκατ. ευρώ.
- αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καπνό. Το 2014 έρχεται νέα αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των τσιγάρων, ενώ θα αυξηθεί και ο φόρος που επιβάλλεται στον καπνό για τα «στριφτά» τσιγάρα. Από την αύξηση του φόρου στον καπνό το ΥΠΟΙΚ προϋπολογίζει πρόσθετα φορολογικά έσοδα 187 εκατ. ευρώ.
- αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης που επιβάλλεται στο υγραέριο κίνησης. Η αύξηση αυτή θα επιφέρει πρόσθετα φορολογικά έσοδα 21 εκατ. ευρώ.
- αύξηση του συντελεστή φορολογίας των τόκων καταθέσεων από το 10% στο 15%. Από την αύξηση αυτή το ΥΠΟΙΚ έχει προϋπολογίσει πρόσθετα έσοδα ύψους 237 εκατ. ευρώ.
- επιβολή φόρου πολυτελείας. Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το είδος των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα επιβληθεί ο φόρος πολυτελείας. Ωστόσο, προϋπολογίζονται έσοδα ύψους 68 εκατ. ευρώ για το 2014.
- αύξηση των παραβόλων για τις αγωγές που καταθέτουν οι πολίτες στα δικαστήρια. Από το συγκεκριμένο μέτρο προβλέπεται αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά 50 εκατ. ευρώ το 2014.
Μεγάλο είναι και το φορολογικό πακέτο με το οποίο θα βρεθούν αντιμέτωποι οι φορολογούμενοι και το 2013. Ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 1,782 δισ. ευρώ τα οποία θα έχουν και πρόσθετη επίπτωση 97 εκατ. ευρώ το 2014. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται παρεμβάσεις όπως η κατάργηση του πρόσθετου αφορολόγητου ορίου για τα προστατευόμενα τέκνα των φορολογούμενων και η επιβολή τέλους καπνιζόντων στα εστιατόρια και τα κέντρα διασκέδασης.

Πηγή: POLISPRESS
Του Σπύρου Δημητρέλη

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece