Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Eεπιθετικές τιμολογιακές πολιτικές από εταιρείες “παγωτών”


Με τις πρώτες λιακάδες του Μαρτίου, άρχισαν και οι εξορμήσεις των αντιπροσώπων “Παγωτών” (γλυκισμάτων) για κλείσιμο συμφωνιών με τα σημεία λιανικής.
Για μια ακόμη φορά, βλέπουμε το “ίδιο έργο να παίζεται” εναρμονισμένης επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, από εταιρείες “παγωτών” εις βάρος του κέρδους του σημείου λιανικής.
Για να υπενθυμίσω στους παλαιότερους περιπτερούχους και να μαθαίνουν οι νεότεροι, κάποτε το εμπορικό κέρδος από την πώληση των παγωτών ήταν στο 28% - 30%, όπως ακόμη και σήμερα στα περισσότερα ζαχαρώδη προϊόντα. Με την πάροδο των χρόνων και φτάνοντας στο σήμερα, το εμπορικό μας κέρδος από την πώληση των “παγωτών” έχει φτάσει σε μονοψήφιο νούμερο 4% - 5% 6% ανάλογα το είδος και τη λιανική τιμή του.
Ωστόσο, η εταιρεία παγωτών NESTLE  πέρυσι, πρωτοτύπησε εκμηδενίζοντας το εμπορικό κέρδους του περιπτερούχου το οποίο ήταν 0%!!! Δηλαδή, τιμή χρέωσης συν το ΦΠΑ ήταν η τιμή πώλησης τιμοκαταλόγου!!! Παρόλα αυτά, δεν είδα καμιά αντίδραση τόσο από τους μπροστάρηδες του κλάδου όσο και από τους συναδέλφους, οι οποίοι μάλλον δεν θα κατάλαβαν και τίποτα, ή είπαν το γνωστό «δεν βαριέσαι» εφόσον παίρνουμε και κάποια έξτρα έκπτωση.
Από τη στιγμή που ουσιαστικά δεν υπήρξε καμιά αξιοσημείωτη αντίδραση, φέτος οι εταιρείες “παγωτών” είπαν να κάνουν ένα βήμα παραπάνω και εναρμονισμένα να μειώσουν ακόμη και τις έξτρα εκπτώσεις!!!
Δηλαδή σταδιακά εκμηδένισαν το εμπορικό μας κέρδος και τώρα προσπαθούν να μειώσουν αισθητά και γιατί όχι να το εκμηδενίσουν και αυτό.
Η πώληση “παγωτού” εν αντιθέσει με τα ζαχαρώδη προϊόντα, παράγει και ένα πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος, το οποίο εκφράζεται σε υψηλή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και σε χρηματικό πρόστιμο στο Δήμο για την χρήση κοινοχρήστου χώρου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ουσιαστική μείωση του κέρδους από την πώληση των “παγωτών” σε συνδυασμό με την επιβολή μείωσης τόσο του εμπορικού κέρδους όσο και των έξτρα συμφωνιών.
Καιρός πλέον είναι να υπάρξει αντίδραση τόσο σε ατομικό όσο και σε κλαδικό επίπεδο. Διαφορετικά βλέπω να πληρώνουμε και από την τσέπη μας για να πουλάμε “παγωτά” όπως είχε συμβεί και στο παρελθόν!!!
Οι μπροστάρηδες δεν βλέπουν εναρμονισμένη πρακτική;
Η επιτροπή ανταγωνισμού που παρά τις προειδοποιήσεις μας, επέτρεψε την συγχώνευση εταιρειών και την δημιουργία  μονοπωλιακών καταστάσεων!!!

Μήπως θα πρέπει το θέμα να πάρει διαστάσεις σε κλαδικό επίπεδο;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece