Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

Αναδίπλωση... των πολυεθνικών εταιρειών παγωτών


Μετά την ανάδειξη του θέματος, περί εναρμονισμένης πρακτικής μειώσεων κερδοφορίας  μας από την πώληση των παγωτών, οι πολυεθνικές εταιρείες φαίνεται να “τρώνε σφαλιάρες”  από πολλούς συναδέλφους!!!
Επανέρχονται με νέες προτάσεις με διάφορες δικαιολογίες, μήπως και γλυτώσουν πολλά από τα παλιά τους σημεία πώλησης.
Συνάδελφοι, ήταν και είναι καιρός, να δείξουμε πως στα μαγαζιά μας κάνουμε εμείς κουμάντο και σε κάθε περίπτωση έχουμε τον πρώτο λόγο.
Με μία μικρής σχετικής έκτασης που έλαβε τον εν’ λόγο θέμα μέσα από μια δημοσίευση, έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Καλό θα ήταν όλοι μας να αναδείξουμε – γνωστοποιήσουμε το θέμα προς όλους τους συναδέλφους με κάθε πρόσφορο τρόπο, (Facebook, τηλεφωνικά) ώστε να κερδίσουμε τα μέγιστα δυνατά και γιατί όχι να επιλέξουμε μια άλλη εταιρεία έναντι των πολυεθνικών.
Σε κάθε περίπτωση, εμείς οι ίδιοι θα είμαστε υπεύθυνοι για το όποιο αποτέλεσμα, ανάλογα τη στάση που θα κρατήσουμε!!!

ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕΕΕΕ!!!

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Eεπιθετικές τιμολογιακές πολιτικές από εταιρείες “παγωτών”


Με τις πρώτες λιακάδες του Μαρτίου, άρχισαν και οι εξορμήσεις των αντιπροσώπων “Παγωτών” (γλυκισμάτων) για κλείσιμο συμφωνιών με τα σημεία λιανικής.
Για μια ακόμη φορά, βλέπουμε το “ίδιο έργο να παίζεται” εναρμονισμένης επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, από εταιρείες “παγωτών” εις βάρος του κέρδους του σημείου λιανικής.
Για να υπενθυμίσω στους παλαιότερους περιπτερούχους και να μαθαίνουν οι νεότεροι, κάποτε το εμπορικό κέρδος από την πώληση των παγωτών ήταν στο 28% - 30%, όπως ακόμη και σήμερα στα περισσότερα ζαχαρώδη προϊόντα. Με την πάροδο των χρόνων και φτάνοντας στο σήμερα, το εμπορικό μας κέρδος από την πώληση των “παγωτών” έχει φτάσει σε μονοψήφιο νούμερο 4% - 5% 6% ανάλογα το είδος και τη λιανική τιμή του.
Ωστόσο, η εταιρεία παγωτών NESTLE  πέρυσι, πρωτοτύπησε εκμηδενίζοντας το εμπορικό κέρδους του περιπτερούχου το οποίο ήταν 0%!!! Δηλαδή, τιμή χρέωσης συν το ΦΠΑ ήταν η τιμή πώλησης τιμοκαταλόγου!!! Παρόλα αυτά, δεν είδα καμιά αντίδραση τόσο από τους μπροστάρηδες του κλάδου όσο και από τους συναδέλφους, οι οποίοι μάλλον δεν θα κατάλαβαν και τίποτα, ή είπαν το γνωστό «δεν βαριέσαι» εφόσον παίρνουμε και κάποια έξτρα έκπτωση.
Από τη στιγμή που ουσιαστικά δεν υπήρξε καμιά αξιοσημείωτη αντίδραση, φέτος οι εταιρείες “παγωτών” είπαν να κάνουν ένα βήμα παραπάνω και εναρμονισμένα να μειώσουν ακόμη και τις έξτρα εκπτώσεις!!!
Δηλαδή σταδιακά εκμηδένισαν το εμπορικό μας κέρδος και τώρα προσπαθούν να μειώσουν αισθητά και γιατί όχι να το εκμηδενίσουν και αυτό.
Η πώληση “παγωτού” εν αντιθέσει με τα ζαχαρώδη προϊόντα, παράγει και ένα πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος, το οποίο εκφράζεται σε υψηλή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και σε χρηματικό πρόστιμο στο Δήμο για την χρήση κοινοχρήστου χώρου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ουσιαστική μείωση του κέρδους από την πώληση των “παγωτών” σε συνδυασμό με την επιβολή μείωσης τόσο του εμπορικού κέρδους όσο και των έξτρα συμφωνιών.
Καιρός πλέον είναι να υπάρξει αντίδραση τόσο σε ατομικό όσο και σε κλαδικό επίπεδο. Διαφορετικά βλέπω να πληρώνουμε και από την τσέπη μας για να πουλάμε “παγωτά” όπως είχε συμβεί και στο παρελθόν!!!
Οι μπροστάρηδες δεν βλέπουν εναρμονισμένη πρακτική;
Η επιτροπή ανταγωνισμού που παρά τις προειδοποιήσεις μας, επέτρεψε την συγχώνευση εταιρειών και την δημιουργία  μονοπωλιακών καταστάσεων!!!

Μήπως θα πρέπει το θέμα να πάρει διαστάσεις σε κλαδικό επίπεδο;




Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Παράνομο το ύψος προμηθειών των τραπεζών απο τις συναλλαγές με "πλαστικό χρήμα"


Μετά την διάσταση που έχει πάρει, αλλά και την επιβολή από την πολιτεία  υποχρεωτικών συναλλαγών με “πλαστικό χρήμα”, σταδιακά σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, οφείλαμε και οφείλουμε να ψάξουμε το θέμα λίγο παραπάνω.
Αποτέλεσμα εικόνας για πλαστικό χρήμαΠολλοί ήταν αυτοί από τον κλάδο μας που έσπευσαν να βάλουν τα μηχανήματα POS στα μαγαζιά τους, αισθανόμενοι περιχαρής που θα μπορούσαν δια μέσω αυτής της οδού να “αρπάξουν πελατεία” από συναδέλφους που ακόμη και σήμερα αντιστέκονται στην επιβολή “συνεταίρου” στα μαγαζιά τους. Κάνω λόγο για επιβολή συνεταίρου διότι στα χαμηλά επίπεδα ποσοστού κέρδους μας (%), αναλογικά η προμήθεια της τράπεζας καθαρή, στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι μεγαλύτερη του εναπομείναντος μεικτού κέρδους των περιπτέρων!!!
Μπροστάρηδες, δήθεν εκπρόσωποι του κλάδου μας, έσπευσαν να παραπληροφορήσουν και να εξαπατήσουν συναδέλφους, όταν τους προσκαλούσαν τάζοντάς τους δωρεάν τερματικά POS και καλύτερους όρους συναλλαγών με συγκεκριμένες τράπεζες. Όπως αποδείχθηκε, ήταν όλα ένα ψέμα!!! Εφόσον όπως αποδεικνύεται δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των συναδέλφων, πια η “καούρα” ή τα ιδία οφέλη;  
Οι τράπεζες ενώ τα προηγούμενα χρόνια χορηγούσαν δωρεάν τα τερματικά POS χρεώνοντας μόνο προμήθεια επί των συναλλαγών, σήμερα και παρά τις διαστάσεις που παίρνει η τοποθέτηση POS, πουλάνε ή ενοικιάζουν τα τερματικά. Ακόμη, στις ιστοσελίδες των τραπεζών, αποφεύγεται να δημοσιεύουν ή να αναρτούν σε εμφανή σημεία το ύψος των προμηθειών τους από τις συναλλαγές με το “πλαστικό χρήμα”!!! Γιατί άραγε;
Μιας και στο παρελθόν έχω ασχοληθεί με τα κοινά του κλάδου μας, ψάχνοντας λίγο παραπάνω το θέμα, βρήκα τον «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2015/751 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 29ης Απριλίου 2015 σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες.» στη συνέχεια προέβηκα στο παρακάτω απλό ερώτημα ηλεκτρονικά:
  From: 1520 - Γενική Γραμματεία Καταναλωτή - info@efpolis.gr [mailto:1520kat@efpolis.gr] 
Sent:
 Monday, January 16, 2017 3:32 PM
To:
 1520@efpolis.gr
Subject:
 Νέα καταχώρηση από φόρμα επικοινωνίας 1520.gov.gr

Εχετε μια νέα καταχώρηση μέσω της φόρμας επικοινωνίας του 1520.gov.gr

Όνομα: ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Επώνυμο: ΠΑΛΙΟΓΙΑΝΝΗΣ
Τηλέφωνο: 6944344586
Μήνυμα: Καλημέρα σας,
Με βάση «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2015/751 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 29ης Απριλίου 2015 σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)» καθορίζεται ανώτατο όριο 0,2% & 0,3% επί της συναλλαγής.
Ωστόσο στη χώρα μας εν έτη 2017, τα τραπεζικά ιδρύματα απαιτούν πολλαπλάσια προμήθεια!!!  
Παρακαλώ πολύ θα ήθελα μια ξεκάθαρη απάντηση ως προς το ανώτατο όριο προμήθειας των τραπεζών επί των ηλεκτρονικών πληρωμών ανά συναλλαγή, βάση των παραπάνω.
Ευχαριστώ πολύ
Νικόλαος Παλιογιάννης

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
A.Π. 7198/20.1.2017

Σε απάντηση του από 16.1.2017 ερωτήματός σας, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

Ο Κανονισμός 751/2015/ΕΕ σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες έχει γενική ισχύ και είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος – μέλος (άρθρ.249§2ΣυνθΕΚ) από την ημερομηνία που o ίδιος ορίζει χωρίς να χρήζει μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.
Αρμόδια αρχή για τα εκτελεστικά μέτρα του Κανονισμού είναι η Διεύθυνση Χρηματοοικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.


Με εκτίμηση,

…………………………. 
Υπουργείο Οικονομίας και Aνάπτυξης

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς
Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή
Τμήμα Πολιτικής, Θεσμικών σχέσεων και Διοικητικής Συνεργασίας               

Τηλ: 210 3893546
Φαξ: 210 3829640
Email:……………..@efpolis.gr



 Πλέον το θέμα είναι ξεκάθαρο. Κοντολογίς, η πολιτεία επιβάλει στους οικονομικά  αδύναμους νέα χαράτσια και στις τράπεζες κλείνει το μάτι στην επιβολή της νομιμότητας!!!

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece