Συνάδελφοι,
Είμαστε επαγγελματίες ή δεν είμαστε?
Είμαστε κυρίαρχοι των μαγαζιών μας ή όχι?
Κάνουμε κουμάντο στα μαγαζιά μας ή όχι?
Θέλουμε να επιβιώσουμε ή όχι?
Αν στα παραπάνω απαντήσουμε θετικά, τότε δεν μένει από το να αποδείξουμε στη πράξη.
Θα πρέπει να σταματήσουμε αμέσως την διακίνηση και πώληση προϊόντων από τα οποία δεν προκύπτει και το ανάλογο κέρδος για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών μας.
Ενώ είμαστε οι καθοριστικοί ρυθμιστές της αγοράς, αν θέλουμε, δεν το έχουμε αξιοποίηση, γι’ αυτό μας επιβάλει όποιος θέλει την τιμολογιακή του πολιτική. Είναι ανεπίτρεπτο!!!!
Βλέπε Supermarket. Δεν μπαίνει κανείς στα ράφια τους αν δεν τους δώσουν αυτά που θέλουν.
Εμείς τι παριστάνουμε τον άμισθο φοροεισπράκτορα? Αν ναι, τότε έχουμε παρεξήγηση την έννοια του ελεύθερου επαγγελματία και κακώς διεκδικούμε ποσοστά και περισσότερα κέρδη. Θα έπρεπε να ζητήσουμε να προσληφτούμε ως δημόσιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών με παχυλούς μισθούς. Καλύτερα θα ήταν από τη σημερινή κατάσταση!!!
Αν όχι, τότε θα πρέπει να συμπεριφερθούμε ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Για να γίνω πιο κατανοητός, θα αναφέρω ένα παράδειγμα.
Αν ερχόταν στο περίπτερό σας ένας έμπορος και σας έλεγε να βάλετε στο περίπτερο το δικό του προϊόν πώληση, με ποια κριτήρια θα επιλέγατε να το βάλετε ή όχι?
Είμαι σίγουρος πως τα κριτήρια θα ήταν μόνο δύο. α) Αν το προϊόν θα είχε ζήτηση και β) τι κέρδος θα είχατε. Αν ένα από τα παραπάνω δεν σας ικανοποιούσε, δεν θα βάζατε στο περίπτερο. Γιατί τα τσιγάρα που δεν σας αποφέρουν το ανάλογο κέρδος εξακολουθείτε και τα πουλάτε επί χρόνια????
Αν αυτό το απλό παράδειγμα δεν γίνει κατανοητό απ’ τους περισσότερους, μην περιμένετε να αλλάξει η κατάσταση.
Κανένα Σωματείο και καμία Διοίκηση όσο και να θέλει, δεν μπορεί να επιβάλει πρόταση ή λύση αν ο απλός περιπτεράς δεν θελήσει.
Μερίδιο ευθηνής έχει τόσο η εκάστοτε διοίκηση όσο και ο καθένας μας ξεχωριστά. ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΛΟΓΟΙ για την κατάσταση που έχουμε περιέλθει.
Κανένας δεν μπορεί να μας επιβάλει την πώληση ενός προϊόντος όταν από αυτό δεν κερδοφορούμε, εκτός αν εμείς το θέλουμε!!!
Κάποιοι θα πουν. «καλά όλα αυτά, αλλά δεν πρόκειται να το κάνουν όλοι»
Συμφωνώ. Γι’ αυτό είναι χρέος το καθενός, να πείσει και τους γύρω συναδέλφους του, ώστε να υπάρξει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντίδραση. Οι πρόσκαιροι κερδοσκόποι πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Φανταστείτε αν έστω και μισοί συνάδελφοι το πράξουν τι αποτελέσματα θα υπάρξουν!!!
Οπότε που καταλήγουμε?
Η επιλογή δικιά σας.
Η δίνουμε τη μάχη ή μετράμε μέρες για το λουκέτο
Τα συμπεράσματα δικά σας.
9 σχόλια:
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ.
ΕΓΩ ΑΠΟ 1/7/ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΑ ΛΗΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΤΑΜ. ΜΗΧ.ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΩ ΤΗΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΣΙΝ 10-20% ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΕΡΔΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΜΙΟΓΟΝΑ ΠΡΟ ΙΟΝΤΑ.
ΟΠΟΣ΄ΤΣΙΓΑΡΑ,ΚΑΠΝΑ,ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ,ΕΙΣΙΤΙΡΙΑ,ΤΙΠΟΣ,κλπ.
ΟΠΙΟΣ ΘΕΛΕΙ Α Κ Ο Λ Ο Υ Θ Ε Ι
Χρειαζεται συνεννοηση και συνολικη αποφαση απο την ενωση για να δουλεψει σωστα κατι τετοιο.
Και νέα μείωση του ποσοστού κέρδους από χτες. Περίπου 2,5 % .
Ειλικρινά σπάω το κεφάλι μου να καταλάβω ποιος είναι ο απότερος σκοπός αυτής της τακτικής τους και απο ποιόν προέρχεται, και άκρη δεν βγάζω.
Προσωπικά (ψιλικατζίδικο) έχω κόψει τα τσιγάρα εδώ και 1 μήνα περίπου, τις κάρτες πάνω από 3 μήνες, τα εισητήρια πάνω από 2 χρόνια, και γνωστές εταιρείες σνακ και ζαχαρωδών που "επιβάλουν" ποσοστά κέρδους 20-25% ...κομμένες από την πρώτη μέρα που άνοιξα.
Διαπίστωση : Τρίβαν τα χέρια τους οι γείτονες συνάδελφοι που θα αυξηθεί η πελατεία τους, μιας και αυτοί θα "εξυπηρετούν" τον κόσμο.
Κάτι ανάλογο συνέβη πριν 1-2 μήνες με την απεργία των τσιγάρων ."Ότι φάμε και ότι αρπάξουμε" σε 1 μέρα, από την απεργία των περιπτέρων.
Αν με τέτοια μυαλά που κουμαντάρουμε και τέτοιο σωματείο που έχουμε γλιτώσουμε το λουκέτο θα είναι καθαρά από σύμπτωση. Βάζω στοίχημα ότι οι περισσότεροι από εμάς σκέφτονται ότι ...."μια χαρά είναι.Γιατί να σταματήσω τα τσιγάρα? είναι ο κράχτης μου. θα δίνω 1000 ευρω κάθε μέρα, θα κερδίζω 25 ευρώ και θα φάω και τους πελάτες του απέναντι" .
Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ πάντως αμαχητί δεν το κλείνω.
Και όχι μόνο τα έκοψα αλλά κόλλησα και χαρτί που ενημερώνει τους πελάτες μου ποιος πραγματικά ευθύνεται για την ταλαιπωρεία τους.
Συνάδελφοι, το να είσαι επαγγελματίας είναι σαν το "τι είναι αυτό που κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια" ΕΚΤΟΣ αν πιστεύετε πως είναι σκύλος που μαθαίνει ξένες γλλώσες!!!
Κατά το κοινώς λεγόμενο «ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη».Έτσι θα πρέπει να γίνει συντονισμένη προσπάθεια, για πολλούς περισσότερους συναδέλφους με απώτερο σκοπό το μέγιστο αριθμό συναδέλφων. Διαφορετικά θα είναι απέλπιδα προσπάθεια. Άλλος νόμιμος τρόπος, δεν υπάρχει στην παρούσα φάση για επίλυση του προβλήματος. Οπότε τι κάνουμε συνάδελφε? Τι προτείνεις? Σκύβουμε το κεφάλι και όπου μας βγάλει?
Τι προτείνω εγώ ?
1.-Αυτομόρφωση και δια βίου μάθηση. Επιτέλους ας συνειδητοποιήσουμε ότι το marketing και οι εμπορικές συνθήκες του περιπτέρου άλλαξαν τα τελευταία 30 χρόνια.Συγκρίνετε την χτεσινή σας μέρα με μια μέρα του 1980 και δείτε ότι δεν έχει πλεον καμία σχέση, και "ξεκολλήστε". Θυμηθείτε ότι πάνω σε αυτό ποντάρουν όλες οι εταιρείες που προσπαθούν να σας μετατρέψουν σε τζάμπα-πωλητές.
2.-"μα είναι κράχτης" , "δε βαριέσε τζίρος να γίνεται" , "μα να διώχνω πελάτες ?", "μα θα πάει στον απέναντι", και άλλες σχετικές φράσεις πρέπει να ξεχαστούν ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ. Εκεί ποντάρουν όλοι όσοι σας λανσάρουν τζαμπατζίδικα προϊόντα
3.-ίδρυση σοβαρού και δυναμικού σωματείου καπνοπωλών (περίπτερα και ψιλικά μαζί), βλέπε φαρμακοποιών και τις σχετικές ανάλογες αντιδράσεις τους, το οποίο να ενημερώνει και να συντονίζει κινητοποιήσεις μας.
Δεν οφελεί σε τίποτα μια μέρα απεργία το Πάσχα και άλλη μια τα Χριστούγεννα.Ποινικές κυρώσεις στους απεργοσπάστες (βλέπε φαρμακοποιούς).
4.- Ενημέρωση στα ΜΜΕ για όλη την κατάσταση, για τους δεκάδες χιλιάδες καπνοπώλες που θέλουν να τους λουκετώσουν. Η απόδοση του πολιτικού κόστους πονάει πολύ και προς το παρόν το έχουν καλύψει πολύ έντεχνα , στρέφοντας την αντίδραση του κόσμου πάνω μας.
βλέπε σχόλια του αφελή amico στο: http://www.inout.gr/showthread.php?p=351335
5.- Οι δωρεάν εξυπηρετήσεις του κοινού γίνονται πλέον από τα Κ.Ε.Π. και όχι από τα περίπτερα.
6.- Ανάλυση της κατάστασης με απλά παραδείγματα, σε απλή αριθμητική, μπας και συνειδητοποιήσουμε ότι¨.....
πουλώντας έναν Assos International κερδίζουμε 7 λεπτά , μέιον τα χαρτάκι της απόδειξης, μείον την προράτα, μείον την αύξηση της αυτοπεραίωσης λόγω ψηλών τζίρων, μείων την αύξηση του ποσοστού πιθανότητας ληστείας , .....
ίσον ΑΝΤΙΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ.
7.-Κάρτες κινητής, τσιγάρα, εισητήρια, κάρτες στάθμευσης, και λοιπά τζαμπατζίδικα ....στο διάολο και ακόμα παραπέρα, και αυτά και αυτοί που μας εκμεταλλεύονταν τόσα χρόνια.
Καταλάβετέ το ότι τα σημερινά σας ποσοστά κέρδους είναι ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ.
Είναι ένα έξυπνο μαρκετινγκ που λέει ότι λανσάρουμε το προϊόν στην αρχή με καλά ποσοστά, το μαθαίνει ο κόσμος, δημιουργείται μια Χ καταναλωτική συνήθεια, και αφού στρωθεί καλά το δίκτυο, πετάμε τους πωλητές έξω ή βασιζόμαστε στην αφέλειά τους και τους μετατρέπουμε σε τζάμπα-συνεργάτες.
Προσωπικά, από αυτοσεβασμό και μόνο, δεν δέχομαι να πουλήσω τσιγάρο έναντι 3 λεπτών κέρδους, και να νιώθω κάθε μέρα ο μ@λ@κ@ς του καλοστημένου σχεδίου τους.
ΑΞΙΖΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ 0.03 ΕΥΡΩ !!!
8.-Στροφή του ενδιαφέροντος προς άλλα νέα προϊόντα με υψηλό ποσοστό, για να πατσίσουν την απώλεια κέρδους των "κομένων" προϊόντων μας.
Τασος
Με την κουβέντα ξέχασα να πω συγχαρητήρια για το blog και τις χρήσιμες πληροφορίες που μας παρέχει. Πολύ καλή δουλειά.
Τασος
Και τέλος θα ήθελα να επισημάνω ένα μυστήριο ανέκδοτο/κουίζ/προβληματισμό.
Η σοκολάτα-Χ πουλιέται στα περίπτερα(+ψιλικατζίδικα) και στα σουπερ-μάρκετ.
Τα περίπτερα είναι ο Νο.1πολυάριθμος κλάδος επιχειρήσεων στην ελλάδα, αν θυμάμαι καλά αριθμούνται 25.000 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, πάντως σίγουρα δεν υπάρχει άλλος κλάδος με τόσες πολλές επιχειρήσεις.
Η σοκολάτα-Χ πουλιέται χοντρική 0,40 στο σουπερ-μαρκετ και ..."με κατεβασμένα παντελόνια".
Η ίδια σοκολάτα πουλιέται χοντρική 0,60 στο περίπτερό σου , λόγω μικρών ποσοτήτων αγοράς.
Όλα καλά και λογικά μέχρι τώρα.
Το παράλογο ξεκινά αν σκεφτούμαι ότι ...αφού τελικά περισσότερη σοκολάτα-χ ,ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ, θα πουληθεί μέσω δικτύου εντατικής λιανικής (περίπτερα/ψιλικ), γιατί αυτοί να την αγοράσουν πιο ακριβά ?
Φανταστείτε τώρα ότι την σοκολάτα-χ δεν την αγοράζετε πλέον από τον κλασικό προμηθευτή σας, αλλά από ένα δίκτυο ενοποιημένων αγορών, που δημιουργήσαμε εμείς όλοι μαζί, που απλά κάνει ομαδικές αγορές για όλα τα περίπτερα της Αττικής, ή όλης της Καλλιθέας, ή όλης της Χ-γειτονιάς Άνω Γλυφάδας ή .....κλπ κλπ.
Σε τι τιμή θα αγοράζαμε την σοκολάτα-χ (έναντι του σουπερ-μαρκετ) και σε τι ομαδικές ποσότητες , και σε ποιον τελικά θα κατεβάζαν τα παντελόνια ?
Εδώ κολλάει το ...
"ήμαστε πολλοί αλλά ήμαστε σκόρπιοι"
Ευτυχώς που υπάρχουν και συγκροτημένες τοποθετήσεις δίνοντας μου κουράγιο να συνεχίσω.
Θέλω να πιστεύω πως μέσα από αυτές τις σελίδες προσφέρω το ελάχιστο που μπορώ.
τα όποια σχόλιά σας, είναι κινητήρια δύναμη για εμένα.
Ευχαριστώ πολύ όλους για την ανταπόκρισή σας!!!
Δημοσίευση σχολίου