Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Λαθρεμπόριο τσιγάρων στην Ευρώπη: ποιος πραγματικά ωφελείται;


Παρακάτω σας παραθέτω ένα εμπεριστατωμένο άρθρο από ξένο περιοδικό, ως προς το λαθρεμπόριο τσιγάρων.
Το κείμενο είναι μεταφρασμένο από τη google, φέροντας κάποια συντακτικά λάθη, καταλήγοντας ωστόσο σε ουσιώδη συμπεράσματα.
Το αυθεντικό κείμενο μπορείτε να το βρείτε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση απ' όπου γινεται και η αναδημοσίευση.: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&ei=5x6uUP6lJKqL4gT8woHwAg&hl=el&prev=/search%3Fq%3Dsmuggled%2Bcigarettes%26hl%3Del%26tbo%3Dd%26biw%3D1252%26bih%3D610&rurl=translate.google.gr&sl=en&twu=1&u=http://tobaccocontrol.bmj.com/content/7/1/66.full&usg=ALkJrhhcFxPoMang3tqZzpzli5KFDVhoPQ


η Διεθνής Ένωση κατά του Καρκίνου, ΕΕ Γραφείο Διασύνδεσης, Rue de Pascale 33, 1040 Βρυξέλλες, Βέλγιο, β Τμήμα Δημόσιας Υγείας και Επιδημιολογίας, Kings College Σχολή Ιατρικής και Οδοντιατρικής, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Δρ L Joossens. Joosens @ globalink.org
Αφηρημένο
Το λαθρεμπόριο τσιγάρων, τώρα σχετικά με την αύξηση, είναι τόσο διαδεδομένη και καλά οργανωμένη ώστε να αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία. Η απειλή προέρχεται από δύο κύριες κατευθύνσεις. Κατ 'αρχάς, το λαθρεμπόριο τσιγάρων καθιστά διαθέσιμα φτηνά, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Το ένα τρίτο των ετήσιων παγκόσμιων εξαγωγών πηγαίνουν στην αγορά λαθραία, που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο αντίκτυπο στην κατανάλωση, και προκαλώντας έτσι αύξηση του βάρους της ασθένειας, ιδίως στις φτωχότερες χώρες. Είναι, επίσης, κοστίζει χιλιάδες κυβέρνηση θησαυροφυλάκια εκατομμύρια δολάρια σε απώλεια φορολογικών εσόδων. Δεύτερον, η καπνοβιομηχανία χρησιμοποιεί το λαθρεμπόριο πολιτικά, άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις για τη μείωση φόρου, υποστηρίζοντας ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από τις διαφορές των τιμών. Η εργασία αυτή δείχνει ότι η συσχέτιση μεταξύ ισχυρίστηκε υψηλές τιμές και τα υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου δεν υπάρχει στη Δυτική Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, οι χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία, με τα ακριβά τσιγάρα, δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα του λαθρεμπορίου, ενώ κάνουν τις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Λαθρεμπόριο τσιγάρων δεν προκαλείται κυρίως από "δυνάμεις της αγοράς". Είναι κατά κύριο λόγο προκαλείται από την απάτη, με την παράνομη φοροδιαφυγή του εισαγωγικού δασμού. Τα τσιγάρα που εμπλέκονται δεν είναι οι φθηνές μάρκες από χώρες της νότιας Ευρώπης, για την οποία δεν υπάρχει διεθνής αγορά. Πρόκειται για τα γνωστά διεθνή σήματα, όπως η Marlboro και Ουίνστον. Προτείνουμε πολύ αυστηρότερη ρύθμιση του εμπορίου τσιγάρων, συμπεριλαμβανομένης μιας διεθνούς σύμβασης μεταφοράς, καθώς και την πλήρη απαγόρευση διαμετακομιστικού εμπορίου προς πώληση από τους κατασκευαστές προς τους αντιπροσώπους, οι οποίοι πωλούν στους λαθρεμπόρους.

"Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των λαθραίων τσιγάρων έχουν επηρεάσει το επίπεδο του εισοδήματος οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προέρχονται από τις πωλήσεις καπνού, το λαθρεμπόριο έχει επίσης συμβάλει στην προώθηση ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες στον κόσμο σε αγορές που είχε παραμείνει κλειστή στις ξένες εισαγωγές και όπου η ζήτηση για τη Δυτική τσιγάρα έχει συνέχισε να αυξάνεται. " 1

Το λαθρεμπόριο τσιγάρων είναι πλέον τόσο διαδεδομένη και καλά οργανωμένη ώστε να αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημόσια υγεία, καθώς και στα ταμεία της κυβέρνησης, το οποίο κοστίζει χιλιάδες εκατομμύρια δολάρια σε απώλεια φορολογικών εσόδων. Επιπλέον είναι σχετικά με την αύξηση. Η απειλή για τη δημόσια υγεία προέρχεται από δύο κύριες κατευθύνσεις. Κατ 'αρχάς, το λαθρεμπόριο τσιγάρων καθιστά διαθέσιμα φτηνά, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Διότι, όπως έχουμε δείξει, το ένα τρίτο των ετήσιων παγκόσμιων εξαγωγών πηγαίνουν στην αγορά λαθραία, αυτή η επίδραση είναι τεράστια. Προκαλεί μια μαζική αύξηση του βάρους των ασθενειών, ιδιαίτερα στις φτωχότερες χώρες. Δεύτερον, η καπνοβιομηχανία χρησιμοποιεί το λαθρεμπόριο πολιτικά να επιχειρηματολογήσει εναντίον υψηλή φορολογία του καπνού. Το έπραξαν με επιτυχία στον Καναδά, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης και απώλεια εσόδων. 2

Λαθρεμπόριο είναι επίσης σημαντική, διότι μας λέει πολλά για την αληθινή φύση της βιομηχανίας καπνού. Εξετάζουμε ορισμένα επιχειρήματα της βιομηχανίας σχετικά με τις αιτίες και τη φύση του λαθρεμπορίου και να βρουν τους να είναι λιγότερο από ό, τι πειστική. Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καπνοβιομηχανίες είναι οι κύριοι δικαιούχοι του λαθρεμπορίου, καθώς και το παραπάνω απόσπασμα από μια έκθεση δείχνει εμπόριο καπνού, επωφελούνται από τις πράξεις λαθρεμπορίας τρόπο ως μια στρατηγική για την είσοδο στην αγορά.

Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα;
Σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων εξαγωγών τσιγάρων διοχετεύεται στην παράνομη αγορά λαθραία. Το ποσοστό αυτό υπολογίζεται με την εξέταση της διαφοράς μεταξύ των παγκόσμιων εξαγωγών και εισαγωγών, σχεδόν όλα τα "λείπουν" λαθραία τσιγάρα που.

Η παγκόσμια παραγωγή τσιγάρων είναι γνωστή με αρκετή ακρίβεια, και επειδή τα τσιγάρα δεν κρατήσει για πολύ καιρό, η παγκόσμια παραγωγή είναι πολύ κοντά στην παγκόσμια κατανάλωση (σε μεγάλες ποσότητες δεν διατηρούνται κατά την αποθήκευση). Έτσι παγκόσμιων εισαγωγών θα πρέπει να είναι κοντά στις παγκόσμιες εξαγωγές μετά την αφαίρεση του νόμιμου εμπορίου συνήθως αποκλείονται από τις εθνικές στατιστικές (κυρίως για τις εισαγωγές αφορολόγητων ειδών σε ταξιδιώτες, της διπλωματικής κοινότητας, και στρατιωτικές εγκαταστάσεις). Ούτε μπορεί η χρονική υστέρηση τριών έως έξι μηνών μεταξύ της καταγραφής των εξαγωγών και των εισαγωγών εξηγήσει στατιστικά στοιχεία εξαγωγών / εισαγωγών διαφορές. 2 Οι εισαγωγές είναι χαμηλότερες από ό, τι οι εξαγωγές σε βαθμό που δεν μπορεί να εξηγηθεί από νόμιμες πωλήσεις αφορολόγητων ειδών. Παρά το γεγονός ότι ο όγκος των αφορολόγητων εμπόριο δεν είναι για δημόσια εγγραφή, έχει υπολογιστεί από το εμπόριο του καπνού σε περίπου 45 000 εκατομμύρια τσιγάρα το χρόνο. 2 Φυσικά νόμιμες εισαγωγές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα τσιγάρα που εισάγονται λαθραία σε μια τρίτη χώρα, έτσι ώστε ακόμη και η εκτίμηση του λαθρεμπορίου θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη.

Ο Πίνακας 1 παρουσιάζει ετήσια παγκόσμιων εισαγωγών και εξαγωγών 1975 - 1996. Τα στοιχεία προέρχονται από το Υπουργείο Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, και γίνονται δεκτά ως ακριβή και χρησιμοποιούνται από άλλες αμερικανικές υπηρεσίες πολίτευμα, για παράδειγμα, το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών. 4 Το 1996, 1 107 000 εκατομμύρια τσιγάρα εξήχθησαν αλλά μόνο 707 000 000 000 εισάγονται, μια διαφορά των 400 000 ευρώ. Μετά την αφαίρεση 45 000 εκατ. ευρώ για νόμιμες πωλήσεις αφορολογήτων ειδών, εξακολουθούν να υπάρχουν περίπου 355 000 εκατομμύρια τσιγάρα-32% των παγκόσμιων εξαγωγών-λείπει. Η Ευρωπαϊκή Ένωση από τμήμα αυτό είναι περίπου 60 000 εκατομμύρια τεμάχια το χρόνο, με ετήσια απώλεια εσόδων για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις των $ 6 000 εκατ. ευρώ το χρόνο. 5 (Όλες οι τιμές είναι σε δολάρια Αμερικής εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά).

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 1
Εισαγωγές τσιγάρων Παγκόσμιο και εξαγωγές (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Οι αριθμοί αυτοί είναι εξαιρετικοί. Σημαίνουν ότι το ένα τρίτο, ίσως και περισσότερο, από όλα τα εξαγόμενα τσιγάρα παράνομα πωλούνται φθηνότερα. Δεδομένης της σχέσης μεταξύ της τιμής και της κατανάλωσης, αυτό αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο κίνητρο για την κατανάλωση και έτσι το βάρος των προβλημάτων υγείας για πιεσμένοι, τα μετρητά-πεινασμένο υπηρεσίες υγείας. Επιπλέον, είναι οι φτωχότερες χώρες που φέρουν το κύριο βάρος του λαθρεμπορίου τσιγάρων (βλ. παρακάτω).

Γιατί τα τσιγάρα;
Η ελκυστικότητα των τσιγάρων του απατεώνα έγκειται στο μέγεθος της διαφοράς μεταξύ των αφορολόγητων και καταβληθέντος δασμού τιμή, πράγμα που αφήνει περιθώριο για σημαντικό κέρδος ακόμα και σε σχετικά χαμηλές τιμές του δρόμου για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Επίσης, είναι ελκυστικό επειδή είναι τόσο εύκολο να χειριστεί. Άλλα προϊόντα υψηλής φορολογίας, όπως τα προϊόντα πετρελαίου, ή ακόμα και το αλκοόλ και το αντικείμενο της απάτης-δεν ανταγωνίζονται σε μια φορολογική αξία ανά βάρος, ή όσον αφορά τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη μεταφορά τους. Ένα "masterpack" από 10 000 τσιγάρα είναι το μέγεθος ενός κουτιού από χαρτόνι κοινό σε σούπερ μάρκετ. Ένα φορτίο εμπορευματοκιβωτίων από αυτές έχει μια πιθανή φορολογική αξία των περίπου $ 1 200 000 (πίνακας 2 ), το σύνολο σχεδόν των οποίων είναι πιθανό κέρδος για τον λαθρέμπορο.

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 2
Τα φορολογικά έσοδα σε κίνδυνο για ένα φορτίο φορτηγού (σε δολάρια ΗΠΑ)

Μεγάλης κλίμακας λαθρεμπόριο απαιτεί επίσης πρόθυμος αγορά και ένα καλό τοπικό δίκτυο διανομής με την προσκόμισή τους. Οι αγορές και τα δίκτυα υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στην Ιταλία, όπου το λαθρεμπόριο καπνού έχει μακρά παράδοση και πολιτισμικά αποδεκτό, και στην Ισπανία, όπου η λαθρεμπορία είναι επίσης καλά εδραιωμένη. Η πρόσφατη επέκταση στο λαθρεμπόριο τσιγάρων έχει αξιοποιηθεί ως εκ τούτου τις χώρες αυτές ως βάση για τη διείσδυση της των αγορών στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και το άνοιγμα της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης έχει επίσης παράσχει νέες ευκαιρίες για τους λαθρεμπόρους. 5

Αιτίες του λαθρεμπορίου τσιγάρων
Η καπνοβιομηχανία υποστηρίζει ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από τις μεγάλες διαφορές τιμών μεταξύ τσιγάρα σε διάφορες χώρες (που θα ονομάζαμε αυτό το "δυνάμεις της αγοράς" επιχείρημα) και ότι, επομένως, η λύση είναι η μείωση των φόρων. Λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό ποσοστό της φορολογίας των τσιγάρων σε πολλές χώρες, καθώς και τις διαφορές τιμών που δημιουργούνται από αυτό, το επιχείρημα ακούγεται εκ πρώτης όψεως ελκυστική, ακόμα και λογικό. Αν ήταν αλήθεια, όμως, οι χώρες με τα ακριβά τσιγάρα θα παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου σε αυτούς, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι χώρες όπου τα τσιγάρα είναι φθηνό δεν θα. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το αντίθετο είναι αληθές.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα σε εννέα χώρες από την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Λιανοπωλητών Τσιγάρων 5 και από άλλες πηγές, 6 7 έχουμε κατατάξει τις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως υψηλής λαθρεμπόριο χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς 10% ή περισσότερο (Ισπανία 15%, Αυστρία 15 %, Ιταλία 11,5%, Γερμανία 10%), μέσο του λαθρεμπορίου χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς μεταξύ 5% και 10% (5-10% Ολλανδία, Βέλγιο 7%, Ελλάδα 8%, και κατά πάσα πιθανότητα το Λουξεμβούργο και την Πορτογαλία, αλλά όχι μελέτες είναι διαθέσιμες), και χαμηλής λαθρεμπόριο χώρες, με λαθρεμπόριο μερίδιο αγοράς μικρότερο του 5% (Γαλλία 2%, Ηνωμένο Βασίλειο 1,5%, 6 % Ιρλανδία 4, Σουηδία 2%, 7 % Νορβηγία 2, 8 και πιθανώς τη Δανία και Φινλανδία, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμες μελέτες). Τα αποτελέσματα μπορούν να φανούν στον πίνακα 3 .

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 3
Οι τιμές των τσιγάρων (σε δολάρια ΗΠΑ) και το επίπεδο του λαθρεμπορίου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η συσχέτιση μεταξύ των υψηλών τιμών και τα υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου ισχυρίστηκε από την καπνοβιομηχανία απλά δεν υπάρχει. Στην πραγματικότητα, οι χώρες με πολύ ακριβά τσιγάρα, όπως η Νορβηγία, η Σουηδία, η Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν έχουν μεγάλο πρόβλημα του λαθρεμπορίου. Ο Πίνακας 3 παρουσιάζει υψηλά επίπεδα του λαθρεμπορίου τσιγάρων στο νότο της Ευρώπης, παρά το βορρά. Γιατί θα πρέπει να είναι αυτό;

Λαθρεμπόριο τσιγάρων δεν προκαλείται κυρίως από τις δυνάμεις της αγοράς. Είναι που προκαλείται από την απάτη-με την παράνομη φοροδιαφυγή του εισαγωγικού δασμού. Τα τσιγάρα που εμπλέκονται δεν είναι οι φθηνές μάρκες από χώρες της νότιας Ευρώπης. Δεν υπάρχει διεθνής αγορά για τέτοιου είδους σήματα. Το λαθρεμπόριο τσιγάρων είναι ακριβά διεθνή σήματα που με τη πολυεθνικές εταιρείες-Marlboro, Camel, Winston και, για παράδειγμα. Αυτές οι διεθνείς μάρκες που εισάγονται σε αποθήκες στο βόρειο Βέλγιο (βλ. παρακάτω). Δεν καταβάλλεται τέλος για τους επειδή σημειώνονται για εξαγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) σε τρίτες χώρες, στη Βόρεια Αφρική, για παράδειγμα. Στη θεωρία είναι μόνο σε διαμετακόμιση μέσω της Ένωσης. Στη συνέχεια μεταφέρονται σε όλη την Ευρώπη, όπου «εξαφανίζονται» κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, 9 το δρόμο τους στα χέρια των λαθρεμπόρων, και από εκεί στους δρόμους. Με την αποφυγή καθήκον που μπορεί να πωληθεί για περίπου ένα δολάριο την συσκευασία, πολύ φθηνότερα από ό, τι η επίσημη νομική τιμή. 2

Ποιος ωφελείται περισσότερο από το λαθρεμπόριο τσιγάρων;
Οι πολυεθνικές κατασκευαστές πωλούν τα τσιγάρα τους σε εμπόρους, οι οποίοι τα πωλούν στη συνέχεια. Οι κατασκευαστές λένε ότι από τη στιγμή που έχουν πωληθεί τους, δεν έχουν καμία περαιτέρω νομική ευθύνη για αυτούς, ή γνώση για το πού πάνε. 9 Είναι διδακτικό να εξετάσει στη συνέχεια ποιος ωφελείται περισσότερο από αυτή την παράνομη φοροδιαφυγή του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Οι κατασκευαστές αποκτήσουν κανονικό κέρδος τους από την πώληση των τσιγάρων (νόμιμα) σε διανομείς. Τα τσιγάρα στη συνέχεια να βρει το δρόμο τους στη μαύρη αγορά, να πωλούνται σε σημαντικά μειωμένες τιμές, την τόνωση της ζήτησης. Αυτό ασκεί πίεση στις κυβερνήσεις να μην αυξήσει τα φορολογικά λόγω της απώλειας των εσόδων, η οποία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές και υψηλότερη κατανάλωση, όπως συνέβη στον Καναδά. Στη συνέχεια, η βιομηχανία χρησιμοποιεί αυτό για να πιέσει τις κυβερνήσεις να μειώσουν, ή να μην αυξηθεί, οι φόροι. Τέλος, το λαθρεμπόριο τσιγάρων που κατασχέθηκαν από τις τελωνειακές αρχές έχουν στη συνέχεια να αντικατασταθούν που δημιουργούν ακόμη περισσότερες πωλήσεις. 2 Έτσι, οι πραγματικοί δικαιούχοι του λαθρεμπορίου τσιγάρων είναι οι πολυεθνικές. Για τους λαθρεμπόριο ισοδυναμεί με αύξηση των πωλήσεων. Στην πραγματικότητα, τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς έχει ackowledged από έκθεση εμπόριο καπνού.

Λαθρεμπόριο ως στρατηγική εισόδου στην αγορά
Το παγκόσμιο εμπόριο καπνού περιοδικό παραδέχτηκε σε μια έκθεση του 1996 ότι «Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των λαθραίων τσιγάρων έχουν επηρεάσει το επίπεδο του εισοδήματος που οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προέρχονται από τις πωλήσεις καπνού, το λαθρεμπόριο έχει επίσης συμβάλει στην προώθηση ορισμένες από τις κορυφαίες μάρκες στον κόσμο σε αγορές που είχαν παραμείνει . έκλεισε στις ξένες εισαγωγές και όπου η ζήτηση για τη Δυτική τσιγάρα συνέχισε να αυξάνεται " 1 Γράφοντας στην Εφημερίδα Tobacco International το 1993, ο Michael Barford δήλωσε: "Ποιανού μάρκες πωλούν καλύτερα στο εμπόριο λαθραίων; Παραδοσιακά λαθρεμπόριο έχει επικεντρωθεί σε γνωστά διεθνή σήματα, καθώς και άμεση αναγνώριση της εμπιστοσύνης στο εμπόρευμα είναι απαραίτητη για αυτές τις γρήγορες, κλεμμένες συναλλαγές. Smugglers είναι ανυπόμονοι από λιγότερο γνωστές μάρκες. Θα επικεντρωθεί σε αυτό που κάνουν οι πολυεθνικές. " 10

Λαθρεμπόριο κάνει κορυφαία διεθνή εμπορικά σήματα διαθέσιμα σε προσιτές τιμές για καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα, καθώς και για την εικόνα-συνειδητή νέοι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου οι δυτικές προϊόντα θεωρούνται ως κομψό και λειτουργικό. Με άλλα λόγια, το λαθρεμπόριο μπορεί να θεωρηθεί ως μια στρατηγική για την είσοδο στην αγορά. Μερικά παραδείγματα τονίζουν το σημείο.

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 υπήρξε μια έντονη χρονική σχέση μεταξύ της αύξησης του λαθρεμπορίου και την είσοδο των πολυεθνικών καπνοβιομηχανιών στην αγορά της Λατινικής Αμερικής. Στην πραγματικότητα λαθρεμπόριο ανάγκασε το άνοιγμα της αγοράς, επιτρέποντας την είσοδο των πολυεθνικών. Λαθραία αυξήθηκε από 2% έως 12% της συνολικής κατανάλωσης μέχρι οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε εθνικό αποκτήθηκαν από τις πολυεθνικές, οπότε μειώθηκε μυστηριωδώς στις αρχές του 1970. 4

ΙΤΑΛΙΑ
Η Ιταλία έχει τη μεγαλύτερη ιστορία του λαθρεμπορίου στην Ευρώπη. Παραγωγή τσιγάρων ελέγχεται από ένα κρατικό μονοπώλιο, και τη διαφήμιση των τσιγάρων έχει απαγορευτεί από το 1963, θεωρητικά γεγονός που καθιστά δύσκολο για τις ξένες μάρκες να ανταγωνιστούν. Ωστόσο, Marlboro, μακράν το πιο εμπορικό σήμα λαθραία στην Ιταλία, είναι επίσης ο ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο το 1996 από 50%. Λαθραία Marlboro πωλούνται φθηνότερα από τις κορυφαίες εθνικές μάρκα MS. 11

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
Η Βουλγαρία είναι μία από τις λίγες χώρες της ανατολικής Ευρώπης που έχει ακόμη υπό κρατικό έλεγχο της βιομηχανίας καπνού, και είναι επίσης μια από τις φτωχότερες χώρες, με ένα μέσο εισόδημα το 1996 από 90 δολάρια το μήνα. Το 1995, η κατανάλωση των εγχώριων τσιγάρων εκτιμάται σε 13 000 εκατομμύρια τσιγάρα, με παράνομες εισαγωγές εκτιμάται σε περίπου 5 000 εκατ. ευρώ, ή το 38% της συνολικής κατανάλωσης. 12 Εδώ, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, Αμερικανός τσιγάρα είναι δημοφιλής μεταξύ των νέων, αλλά οι περισσότεροι δεν μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά στο επίσημο νομικό τιμή. Σε τιμές του 1997 ένα πακέτο Marlboro κοστίζει 3 δολάρια, ενώ η λαθραία πακέτο κοστίζει μόνο $ 1. Στην επίσημη τιμή της αγοράς για την αμερικανική τσιγάρα θα ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, ενώ σε λαθραία τιμή είναι τεράστια.

ΚΙΝΑ
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά τσιγάρων στον κόσμο. Είναι δύσκολο να διεισδύσει στην αγορά και έχει απαγόρευση της διαφήμισης?, Ωστόσο, έχει υπολογιστεί ότι περίπου 40 000 εκατομμύρια τσιγάρα λαθραία στην Κίνα κάθε χρόνο. 13 Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς οποιαδήποτε βιομηχανία που δεν θέλουν να εδραιωθούν σε αυτό. Η προθυμία των πολυεθνικών καπνοβιομηχανίες να συνεργαστούν στην πάταξη της λαθρεμπορίας των εμπορικών σημάτων τους στην Κίνα θα αποτελέσει τη λυδία λίθο της καλής πίστης τους και τον αποτροπιασμό της παρανομίας.

Transit απάτης
Transit απάτη βρίσκεται στο επίκεντρο του λαθρεμπορίου τσιγάρων στην Ευρώπη. Το 1997 μια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δημοσίευσε μια λεπτομερή έκθεση σχετικά με τις διαδικασίες διέλευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 5 Ένα πολύπλοκο σύστημα ελέγχου και τεκμηρίωσης επιτρέπει την προσωρινή αναστολή των τελωνειακών δασμών, των ειδικών φόρων και φόρου προστιθέμενης αξίας καταβάλλονται για εμπορεύματα που προέρχονται από τρίτη χώρα, ή προορίζονται γι 'αυτό, ενώ μεταφέρονται σε όλη την Ευρώπη. Για παράδειγμα, τα τσιγάρα από τις Ηνωμένες Πολιτείες εισάγετε Αμβέρσα για την περαιτέρω μεταφορά στη βόρεια Αφρική. Μπαίνουν αυτό το σύστημα διαμετακόμισης για τις οδικές μεταφορές από την Αμβέρσα στην Ισπανία, απ 'όπου θα αποσταλεί στη βόρεια Αφρική. Εφόσον κατά την εξαγωγή τους έχει επιβεβαιωθεί, δεν οφείλονται φόροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Απάτη συμβαίνει όταν αυτά τα αφορολόγητα προϊόντα που πωλούνται στη μαύρη αγορά. Η ευρωπαϊκή κοινοβουλευτική επιτροπή έχει αποκαλύψει την πολυπλοκότητα των διαδρομών με τις οποίες λαθραίων τσιγάρων εισέρχονται πλέον σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση.


Δείτε μεγαλύτερη έκδοση: Σε ένα νέο παράθυρο Λήψη ως διαφανειών του PowerPoint
Λαθρεμπόριο διαδρομές-δείτε το κείμενο για την περιγραφή.

Το λιμάνι της Αμβέρσας στο Βέλγιο προσφέρει αποθηκευτικές εγκαταστάσεις τσιγάρο απαράμιλλη αλλού στην Ευρώπη. Το 1996 περίπου 100 000 εκατομμύρια τσιγάρα περάσει από το λιμάνι-62 000 εκατ. ευρώ που εισάγονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες (κυρίως από τη Philip Morris και RJ Reynolds) και 38 000 εκατ. ευρώ από τη Βραζιλία (από τα εργοστάσια που ανήκουν Philip Morris και BAT) (βλ. πίνακες 4 και 5 ).

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 4
Αμερικανικές εξαγωγές τσιγάρων στο Βέλγιο (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Εμφάνιση πίνακα: Σε αυτό το παράθυρο Σε ένα νέο παράθυρο
Πίνακας 5
Οι εξαγωγές τσιγάρων από τη Βραζιλία (χιλιάδες εκατομμύρια κομμάτια)

Εκτός από το σχετικά μικρό ποσοστό που προορίζεται για πωλήσεις αφορολογήτων ειδών, κανένα από αυτά τα τσιγάρα που προορίζονται για την αγορά της ΕΕ, επειδή οι ​​μεγάλες αμερικανικές παραγωγοί παρέχουν νόμιμες αγορές τους της ΕΕ εξ ολοκλήρου από τις εγκαταστάσεις παραγωγής της ΕΕ. Αυτά τα τσιγάρα είναι για εξαγωγή σε τρίτες χώρες. Έτσι, όποιος θέλει να αγοράσει αμερικανικές αφορολόγητων τσιγάρων για την ευρωπαϊκή μαύρη αγορά είναι πιθανό να αγοράσουν προϊόντα που αποθηκεύονται στην Αμβέρσα, μόνο και μόνο επειδή αυτό είναι όπου είναι τα τσιγάρα. Η εκτιμώμενη συνολική αξία των 100 000 εκατομμύρια αφορολόγητα τσιγάρα κατά τη μεταφορά είναι $ 14 000 εκατομμύρια ευρώ. Είναι αυτά τα τσιγάρα διέλευσης που καταλήγουν να πωλούνται παράνομα στην Ευρώπη, με, σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο των New York Times, 5 αξιοσημείωτη ευκολία και την έλλειψη ελέγχου.

Λαθρεμπόριο διαδρομές
Δύο σημαντικές εμπορικές διαδρομές περιλαμβάνουν τη μεταφορά τσιγάρων στην Ανατολική Ευρώπη και την πρώην Σοβιετική Ένωση. Τα πρώτα μεταφέρονται οδικώς από το Βέλγιο σε μια ελεύθερη ζώνη στην Ελβετία, σε ποιο σημείο βρίσκονται έξω από το δίκαιο της ΕΕ, και στη συνέχεια αφήνουν την Ελβετία στο πλαίσιο των νέων κανονισμών για τη διαμετακόμιση προορισμούς στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη, ή μία από τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες (διαδρομή 1 στο σχήμα).

Σε μια άλλη διαδρομή (διαδρομή 2 στο χάρτη), τα τσιγάρα έχουν ληφθεί από τις αποθήκες λιμάνι στα περιφερειακά αεροδρόμια στο Βέλγιο ή την Ολλανδία, πέταξαν (μέχρι πέντε φορτία εμπορευματοκιβωτίων ανά αεροσκάφος) για προορισμούς στην Ανατολική Ευρώπη, απ 'όπου θα επιστρέψουν στην ΕΕ μια σειρά από τρόπους, ειδικά στην Ιταλία και στη Γερμανία. Στη Γερμανία η διαδικασία έχει περιγραφεί ως "μυρμήγκι-λαθρεμπόριο" (Ameisenschmuggel)-η παράνομη μεταφορά τσιγάρων σε όλη την ανατολικών συνόρων σε έναν τεράστιο αριθμό μικρών φορτίων που μεταφέρονται σε ιδιωτικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά. Αυτά τα τσιγάρα τον εφοδιασμό της ιταλικής αγοράς, καθώς και εκείνες των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για την Ιταλία τσιγάρα μεταφέρονται σε τεράστιες ποσότητες από την Αλβανία και τις δημοκρατίες της πρώην Γιουγκοσλαβίας σε όλη την Αδριατική στη χρήση ταχύπλοων λέμβων και προσγειώθηκε στη μεγάλη ακτογραμμή, μια παραδοσιακή και μακρόχρονη διαδρομή.

Στο τελευταίο παράδειγμα μας (διαδρομή 3 στο χάρτη), σε κάποιο βαθμό, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω του Γιβραλτάρ και την Ανδόρα, τα τσιγάρα που λαμβάνονται από τη θάλασσα από λιμένες της Βόρειας Ευρώπης. Τα έγγραφα δείχνουν παρασκευάζονται τελικούς προορισμούς στη βόρεια Αφρική, αλλά η διαδρομή περνάει κοντά στη θάλασσα στα ισπανικά χωρικά ύδατα, όπου ξεφορτώνουν και προσγειώθηκε με τις γρήγορες βάρκες στις ακτές της Ισπανίας. 5 9

Η δομή των συναλλαγών διατηρείται τόσο περίπλοκο όσο το δυνατόν να κάνει έρευνα τόσο δύσκολο όσο το δυνατόν. Η αποστολή των τσιγάρων θα περάσει μέσα από μια απίστευτη σειρά των ιδιοκτητών σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα πριν από την επίτευξη του τελικού ιδιοκτήτη, καθώς και οι συνδέσεις μεταξύ των διαδοχικών ιδιοκτητών είναι τόσο σκοτεινές όσο το δυνατόν. Σε ένα παράδειγμα, 9 η αποστολή των αμερικανικών τσιγάρων πωλήθηκε από την ελβετική θυγατρική της αμερικανικής πολυεθνικής σε μια εταιρεία που ανήκει από έναν Ελβετό έμπορο, ο οποίος τους πωλούνται σε Παναμά εταιρεία, που τους αποκάλεσε προορίζονται για τη Σενεγάλη στη δυτική Αφρική. Το συγκεκριμένο φορτίο αναχαιτίστηκε από την ισπανική αστυνομία στα ανοικτά των ισπανικών ακτών, όπου θα έχουν εκφορτωθεί από ταχύπλοο.

Στάση των πολυεθνικών
Η γραμμή των πολυεθνικών είναι ότι πωλούν τα τσιγάρα τους νόμιμα στους αντιπροσώπους και ότι η ευθύνη τους τελειώνει εκεί. Μερικοί έμποροι οι ίδιοι έχουν κατηγορήσει την βιομηχανία του βρίσκεται όταν λένε ότι δεν έχουν καμία γνώση των περιοχών όπου τα τσιγάρα τους πηγαίνουν. Δεδομένου του μεγάλου μεγέθους του λαθρεμπορίου, φαίνεται από τη διαφορά μεταξύ εξαγωγών και εισαγωγών, θα ήταν περίεργο αν πράγματι η βιομηχανία δεν είχε ιδέα τι συνέβαινε. Θα ήταν σαν να το βρετανικό ναύαρχο Lord Nelson στη μάχη της Κοπεγχάγης το 1801, βάζοντας τηλεσκόπιο του για τα μάτια του και δηλώνοντας «εγώ πραγματικά δεν βλέπω το σήμα".

Και η στάση της βιομηχανίας; Μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού εμπορίου καπνού γίνεται στην Ελβετία η οποία, με την Αμβέρσα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κομβικό σημείο του εμπορίου. Philip Morris και RJ Reynolds έχουν ευρωπαϊκή έδρα τους εκεί. Σύμφωνα με ένα άρθρο των New York Times 9 ΕΕ όταν οι ερευνητές αμφισβήτησαν RJ Reynolds αξιωματούχοι, που αρνήθηκαν να βοηθήσουν με την αιτιολογία ότι η ελβετική εμπορικούς νόμους απορρήτου τους εμπόδισε. Και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα πρώην στέλεχος της Brown & Williamson ομολόγησε την ενοχή του για διακίνηση λαθραίων τσιγάρων. Τα τσιγάρα που αποστέλλονται από μια αποθήκη στην Αλαμπάμα σε ιδιωτική αποθήκη στη Λουιζιάνα, σημαδεύτηκαν για σκάφη ανοιχτής θάλασσας και ως εκ τούτου ήταν αφορολόγητα, και στη συνέχεια πωλούνται σε μια βιετναμέζικη οργάνωση που τους λαθραία στον Καναδά. 14

Συζήτηση και προτάσεις
Η κλίμακα του λαθρεμπορίου τσιγάρων αποτελεί μια τεράστια απειλή για τη δημόσια υγεία από την τόνωση της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή στερεί κυβέρνηση χιλιάδες εκατομμύρια δολάρια σε φορολογικά έσοδα. Είναι, επίσης, αυξάνεται, δείχνει την ακραία δυσκολία για τον έλεγχο αυτό. Ο ισχυρισμός της καπνοβιομηχανίας ότι το λαθρεμπόριο προκαλείται από την υψηλή φορολογία και τις διαφορές τιμών συνοδός του είναι, στην καλύτερη περίπτωση μόνο περιστασιακά αλήθεια. Και ισχυρές έμμεσες αποδείξεις θέτει υπό αμφισβήτηση την ειλικρίνεια τους, εκφράζοντας την ανησυχία του για το λαθρεμπόριο τσιγάρων. Συχνά είναι οι κύριοι δικαιούχοι της. Πιστεύουμε ότι το λαθρεμπόριο τσιγάρων μπορεί να μειωθεί, αλλά η δράση θα πρέπει να είναι διεθνής και περιλαμβάνει μέτρα για την απλούστευση των εμπορικών δρόμων, με ή χωρίς του κλάδου συνεργασία. Προσφέρουμε τις ακόλουθες συστάσεις.

ΠΟΙΝΕΣ ΓΙΑ λαθρεμπόριο καπνού θα πρέπει να αναθεωρηθεί
Πολλές από τις ποινές για το λαθρεμπόριο καπνού είναι ξεπερασμένο. Θα πρέπει να σκληρυνθεί ως μέρος της αναθεώρησης των νόμων περί φορολογίας του καπνού. Το κλειδί για μια τέτοια αναθεώρηση είναι να διασφαλιστεί ότι οι ποινές για το λαθρεμπόριο, όταν συνδυάζεται με την πιθανότητα να πιαστεί, καθιστούν το λαθρεμπόριο καπνού οικονομικά ελκυστικά. Οι κυρώσεις αυτές δεν πρέπει να στοχεύουν μόνο την εισαγωγή / εξαγωγή εταιρείες και μεσάζοντες? Θα πρέπει να στοχεύσουν τις πολυεθνικές κατασκευαστές, οι οποίοι θα πρέπει να έχει την ευθύνη για τον προορισμό των προϊόντων τους (βλ. παρακάτω).

Όλα τα προϊόντα καπνού θα πρέπει να εμφανίζει ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΦΟΡΟ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ που αποδεικνύουν ότι τους ισχύοντες φόρους ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΛΗΘΗΚΕ
Αυτό έχει γίνει με διάφορους τρόπους στις διάφορες χώρες. Ο σκοπός είναι να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ νόμιμων και παράνομων προϊόντων, καθιστώντας τα προϊόντα λαθρεμπόριο ευκολότερο να εντοπιστούν και οι νόμοι πιο εύκολο να εφαρμοστεί. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη ζητήσει "καταβλήθηκε φόρος" ένσημα για να επικολληθούν σε πακέτα τσιγάρων κάτω από το περιτύλιγμα σελοφάν.

Απαιτήσεων τήρησης αρχείων για λόγους εισοδήματος θα πρέπει να αυξηθεί
Οι απαιτήσεις τήρησης αρχείων και την υποβολή εκθέσεων για τους σκοπούς των εσόδων είναι γεμάτο κενά. Θα πρέπει να βελτιωθεί ως μέρος της αναθεώρησης της νομοθεσίας για τη φορολογία του καπνού. Το ισχύον σύστημα επιτρέπει σε πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν τσιγάρα νόμιμα σε μεσάζοντες, και στη συνέχεια ξεφύγουν από κάθε ευθύνη για ό, τι συμβαίνει με τα τσιγάρα. Τήρηση αρχείων και παρακολούθησης συστήματα, τα οποία τοποθετούν το βάρος για τους κατασκευαστές να αποδείξουν τα τσιγάρα φθάνουν νόμιμα στην τελικών χρηστών τους.

Συσκευασία των τσιγάρων θα πρέπει να CLEAR ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ που το καθιστά εύκολο να τα παρακολουθείτε από τον κατασκευαστή στον ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΧΡΗΣΤΗ
Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να συμπληρώσει τις δύο προηγούμενες συστάσεις και θα πρέπει να είναι μέρος της διεθνούς σύμβασης για τη μεταφορά του καπνού (βλ. παρακάτω).

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ
Η πάταξη της τις εξόδους για λαθραία τσιγάρα, τα οποία σε ορισμένες χώρες είναι σχεδόν μέρος του πολιτισμού, θα απαιτήσουν όχι μόνο την επιβολή του νόμου, αλλά η αλλαγή της νοοτροπίας των καπνιστών προς την εξουσία. Οι πωλήσεις θα πρέπει να περιορίζεται σε αδειοδοτημένους χώρους, με βαριά πρόστιμα για τις πωλήσεις μέσω χωρίς άδεια γραφεία και τους πωλητές. Στην Τσεχική Δημοκρατία, τιμωρώντας την πώληση τσιγάρων χωρίς φορολογικά γραμματόσημα με ένα βαρύ πρόστιμο είχε μετρήσιμο αντίκτυπο (προσωπική επικοινωνία με Κύριε, Εθνικό Κέντρο για την Προαγωγή της Υγείας, Πράγα, Δημοκρατία της Τσεχίας, 28 Οκτωβρίου 1995).

ΠΑΡΟΧΗ πρέπει να ελέγχεται και του διαμετακομιστικού εμπορίου πρέπει να προγραφεί
Τέλος, και ίσως πιο σημαντικό, είναι η μείωση της προσφοράς. Αυτό θα απαιτήσει μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ των τελωνειακών υπαλλήλων και άλλων οργανισμών. Όπως και με τα παράνομα ναρκωτικά (η οποία, από το σημείο του ελέγχου του, η νικοτίνη φαίνεται όλο και περισσότερο μοιάζουν να) πιστεύουμε ότι είναι καιρός για μια διεθνή σύμβαση ελέγχει τη μεταφορά των τσιγάρων. Εν όψει της συμμετοχής του οργανωμένου εγκλήματος, η Σύμβαση αυτή θα χρειάζονται την υποστήριξη των κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο, καθώς και από κάποια κεντρική οργάνωση. 2

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας έχει ως στόχο να αντιμετωπίσει αυτά τα διεθνή θέματα, μέσω ενός διεθνούς πλαισίου για τον έλεγχο του καπνού. 7 Χαιρετίζουμε αυτή την πρωτοβουλία και να παροτρύνει την υιοθέτηση μιας διεθνούς σύμβασης που θα ελέγχει αυστηρά τη μεταφορά των τσιγάρων σε διεθνές επίπεδο. Το διαμετακομιστικό εμπόριο των τσιγάρων θα πρέπει να τεθεί εκτός νόμου συνολικά. Είναι παράλογο το γεγονός ότι τα τσιγάρα θα μπορούσε, για παράδειγμα, να μεταφέρονται από μια αποθήκη στις Ηνωμένες Πολιτείες σε μια αποθήκη στην Αμβέρσα, που πωλούνται από την θυγατρική της αμερικανικής εταιρείας σε μια ελβετική εταιρεία, η οποία τα πωλεί σε μια εταιρεία του Παναμά, η οποία τα πλοία τους από τη θάλασσα στην βόρεια Αφρική, εκτός από το ότι στην πραγματικότητα καταλήγουν στην Ισπανία. Δεν υπάρχει κανένας λόγος-αν αυτό ήταν νόμιμο εμπόριο και η καπνοβιομηχανία ενήργησαν με καλή πίστη, γιατί ο κατασκευαστής δεν θα πρέπει να μεταφέρει τα τσιγάρα απευθείας στη βόρεια Αφρική.

Αυτό είναι ό, τι πρέπει να συμβεί: οι κατασκευαστές τσιγάρων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να πωλούν σε μεσάζοντες. Θα πρέπει να υποχρεούται να εξάγει απευθείας στις χώρες εισαγωγής και, όπως το εμπόριο όπλων, την παραγωγή πιστοποιητικών τελικού χρήστη, καθώς και αποδείξεις από την αγορά, την καταβολή του φόρου, καθώς και την εισαγωγή. Η σύμβαση πρέπει να προβλέπει ότι η μεταφορά των τσιγάρων θα επιτρέπεται μόνο εάν υπάρχει μια συμφωνία σχετικά με τον τελικό προορισμό, και ότι τα τσιγάρα έχουν επαρκείς και ειδικές για κάθε χώρα προειδοποιήσεις για την υγεία και φορολογικά επισήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece