Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Θα φερθούμε ως επαγγελματίες ή …

  Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος μας, βάλλεται τόσο θεσμικά όσο και οικονομικά, από συμφέροντα που ονειρεύονται ένα ελεγχόμενο λιανικό εμπόριο, από ολίγους.

Επικαλούμενη την οικονομική κρίση της χώρας μας και στο όνομα της δήθεν εξυγίανσης, τα συμφέροντα προώθησαν και προωθούν σειρά εγκυκλίων, νομοθετημάτων κ.λ.π., για να κάνουν πράξη το όραμά τους. Τον πλήρη έλεγχο του λιανικού εμπορίου.

Άλλωστε η χώρα μας υστερεί σημαντικά στον  πρωτογενή παραγωγικό τομέα, και εκπορεύεται κυρίως από την παροχή υπηρεσιών καθώς και λιανικό εμπόριο, όπου ο τζίρος τους δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητος στο σύνολό του.

Με την δήθεν άρση περιορισμών στην άσκηση διαφόρων επαγγελμάτων, προώθησαν εγκυκλίους και νομοθετήματα τα οποία όπως αποδείχτηκε με την υπ’ αριθμό 151/2013 Απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τουλάχιστον για την ελεύθερη πώληση καπνικών προϊόντων, ήταν αναίτια, αβάσιμη και παράτυπη θα έλεγα, καθώς το Ν.Σ.Κ. αποφάσισε πως τα παραδοσιακά σημεία πώλησης καπνικών προϊόντων, περίπτερα και καταστήματα ψιλικών, είναι υπεραρκετά και καλύπτουν τις ανάγκες της ομαλής εμπορίας των προϊόντων αυτών, χωρίς τίθεται θέμα αναίρεσης ορισμένων περιορισμών που υπάρχουν, λόγου δημοσίου συμφέροντος.


Tην παραπάνω γνωμοδότηση μπορείτε να την δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.nsk.gov.gr/webnsk/gnwmodothsh.jsp?gnid=1712839



Ορισμένοι συνάδελφοι έδωσαν αγώνα σπαταλώντας χρόνο, χρήμα και μελάνια για σχετικά έγγραφα, ώστε να υπάρξει το σημερινό αποτέλεσμα, όπου με την παραπάνω Απόφαση του Ν.Σ.Κ. δικαιώνονται όσοι εξ’ αρχής πίστευαν πως το όλο εγχείρημα της απελευθέρωσης πώλησης καπνικών προϊόντων ήταν αν μη τι άλλο παράτυπο!!!

Αυτή η απόφαση, είναι ένα πρόσκαιρο ανάχωμα στον δρομολογημένο αφανισμό του κλάδου μας υπό τη μορφή που τον γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Λέω πρόσκαιρο ανάχωμα, διότι θα εξαρτηθεί από εμάς και κυρίως από τους θεσμικούς του κλάδου, πως θα αξιοποιήσουνε την παραπάνω απόφαση, ως εφαλτήριο για την επαγγελματική μας αναγνώριση και κατοχύρωση με σύγχρονους κανόνες, μην παραβλέποντας το θεσμικό (ιδιοκτησιακό) σαν κύριο θέμα.

Ήδη ορισμένα καταστήματα και σούπερ-μάρκετ, έσπευσαν να τοποθετήσουν καπνικά προϊόντα, παράνομα βάση της παραπάνω απόφασης του Ν.Σ.Κ. και παράτυπα λόγω του τρόπου τοποθέτησης των καπνικών προϊόντων.

Μετά λύπης μου, διαβάζω στο διαδίκτυο για διαφορετικές προσεγγίσεις του εν’ λόγω θέματος και κυρίως από συναδέλφους που φέρονται ή είναι μπροστάρηδες, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις και ένα “ομιχλώδες τοπίο”. Οι συνάδελφοι αυτοί, ή δεν γνωρίζουν ή κάνουν πως δεν γνωρίζουν. Αν δεν γνωρίζουν οφείλουν να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό και κατόπιν να αποφαίνονται αβίαστα. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να παραμένουν άπραγοι και πολύ περισσότερο να προκαλούν σύγχυση στους συναδέλφους που καλώς η κακώς ενημερώνονται από το διαδίκτυο.

Όσον αφορά για το ρόλο του Ν.Σ.Κ., μπορεί κανείς να ενημερωθεί για το τι είναι και  ποιος ο ρόλος του, μπαίνοντας στην ηλεκτρονική διεύθυνση του, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει τα ακόλουθα:

Με το άρθρο 100Α του Συντάγματος, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ως μεγάλο σώμα της διοίκησης, καθίσταται συνταγματικά προβλεπόμενος και κατοχυρωμένος θεσμός.

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ( Ν.Σ.Κ.) αποτελεί ενιαία, ανώτατη Αρχή του Κράτους και υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Οικονομικών (άρθρο 1, Ν 3086/2002).

  • Η δικαστική υπεράσπιση των συμφερόντων του Κράτους και γενικότερα η νομική υποστήριξη του.
  • Η επεξεργασία των σχεδίων νόμων, διαταγμάτων και κανονιστικών υπουργικών αποφάσεων, που παραπέμπονται αρμοδίως σ' αυτό.

Για το ρόλο του Ν.Σ.Κ. νομίζω πως τα σχόλια περιττεύουν!!!

Εγώ προσωπικά σε ένδικη “διαμάχη” που είχα με τον προηγούμενο ανάπηρο, χρησιμοποίησα ανάλογη γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. για το “ποια η έννοια του όρου, ιδιόχρηση μετά των οικείων” και κέρδισα το δικαστήριο!!!

Ο οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον, μπορεί να χρησιμοποιήσει την παραπάνω απόφαση του Ν.Σ.Κ. και να πράξει τα πρέποντα.

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από την εν’ λόγω απόφαση του Ν.Σ.Κ., (αν ακόμη πιστεύεται πως η παραπάνω απόφαση δεν έχει εφαρμογή), θα πρέπει άμεσα να στραφούμε εναντίων των καταστημάτων ή σούπερ-μάρκετ που τοποθετούν καπνικά προϊόντα με παράνομο τρόπο, όταν από τον ν.3730/2008 παράγραφος 6 προβλέπεται: «Ειδικά στις υπεραγορές τροφίμων η τοποθέτηση προϊόντων καπνού είναι επιτρεπτή σε κλειστές προθήκες ευρισκόμενες εντός του καταστήματος μετά το χώρο των ταμείων, στις οποίες παρέχεται πρόσβαση με τη μεσολάβηση προσωπικού του καταστήματος, τηρουμένων των διατάξεων της κοινοτικής νομοθεσίας.»

 

Είναι καιρός πιστεύω, να φερθούμε ως επαγγελματίες ενός κλάδου και όχι…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece