Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Ας ορθώσουμε επιτέλους “ανάστημα”.


Οι μέρες που ζει ο κλάδος μας είναι πρωτόγνωρες χωρίς κανένα προηγούμενο.

Το Κράτος και το κράτος δικαίου έχει καταλύσει. Ο καθείς πράττει ότι είναι δυνατόν για την δικιά του επιβίωση και κατά το κοινός λεγόμενο, “να σου βγάλω το μάτι για να δω καλύτερα”.

Ο κλάδος μας τελευταία δέχεται το ένα πλήγμα μετά το άλλο. Τελευταίο έρχεται να προστεθεί και η περεταίρω μείωση ποσοστού κέρδους μας από την πώληση καρτών κινητής τηλεφωνίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με φήμες, η εταιρεία Cosmote από την αρχή το επόμενου μήνα (1/11/2013) προβαίνει σε περεταίρω μείωση του ποσοστού κέρδους των λιανοπωλητών σε 0,5% σε πλαστικές κάρτες ανανέωσης χρόνου και 0,7% στις άυλες κάρτες!!!

Το μόνο σίγουρο είναι πως θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και όχι μόνο.

Ο κλάδος φαίνεται ανήμπορος να αντιδράσει και δέχεται το ένα πλήγμα μετά  το άλλο. Ως πότε συνάδελφοι θα περιμένουμε απαθείς τον οικονομικό μας θάνατο;

Ποιες οι ενέργειες των μπροστάρηδων επί του θέματος της Cosmote;

Ποια η ενημέρωση του κλάδου;

Τι προτείνουν;

Πάλι θα δεχθούμε τις μονομερείς αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς;

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!

Όλοι θα γνωρίζεται πως πριν 3-4 χρόνια, τα σούπρ-μάρκετ πούλαγαν κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Σήμερα δεν πουλάει σχεδόν κανένα!!! Αναρωτηθήκατε μήπως γιατί; Απλά συνάδελφοι γιατί δεν έχουν εμπορικό κέρδος. Άφησαν τους «χαμάληδες» να πουλάνε αφιλοκερδώς τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Τους περιπτεράδες.

Πουλάμε, μάλλον παρέχουμε υπηρεσίες χωρίς όφελος και συνεχίζουμε να το πράττουμε.

Στην πλειοψηφία των περιπτέρων, το 65% - 70% του τζίρου είναι από τα καπνικά προϊόντα, το 20% - 25% από κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή, στο 90% του τζίρου μας δουλεύουμε κατά μέσο όρο 2% - 3%. Αν συνυπολογίσουμε και την αύξηση του τζίρου από τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας και την επιπλέων φορολόγηση, τότε το όποιο 2% εμπορικού κέρδους «εξανεμίζεται»!!!

Για ποια εμπορική δραστηριότητα λοιπόν μιλάμε;

   Συνάδελφοι δεν πάει άλλο. Θα πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλία σήμερα, ανεξάρτητα από τα Σωματεία τα οποία για το εν λόγω θέμα παραμένουν σιωπηλά και άπραγα.

Γι’ αυτό προτείνω.

Την ανάρτηση – γνωστοποίηση προς το καταναλωτικό κοινό, πως η πώληση κάρτας κινητής τηλεφωνίας επιβαρύνεται με επιπλέον 0,30€ εκ’ των οποίων το 23% θα είναι Φ.Π.Α.

Η προτεινόμενη ενέργεια είναι πέρα για πέρα σύννομη, όταν από τον Κώδικα Φορολογίας προβλέπεται πως η πώληση καρτών κινητής τηλεφωνίας δεν είναι πώληση εμπορεύματος και πολύ περισσότερο διατιμημένο, αλά παροχή υπηρεσιών. Γι’ αυτό και στις πωλήσεις καρτών κινητής τηλεφωνίας κόβουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών και όχι απόδειξη λιανικής πώλησης.

Κατά συνέπεια δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό ως προς τον τρόπο αλλά και την ελεύθερη τιμολόγηση της παροχής υπηρεσίας.

Πιο συγκεκριμένα, χτυπώντας στην ταμειακή μας μηχανή κάρτα κινητής τηλεφωνίας, η οποία είναι χωρίς Φ.Π.Α., θα χτυπάμε επιπλέων παροχή υπηρεσιών (σε κουμπί της ταμειακής που θα ορίσουμε) με το ύψος που θα καθορίσουμε την επιπλέων παροχή υπηρεσίας, η οποία προτείνεται να είναι 0,30€.στην κατηγορία του 23% Φ.Π.Α.

Έτσι δεν επηρεάζεται ούτε η τιμή της κάρτας ως προς την εσωτερική απόδοση Φ.Π.Α. από τις εταιρείες και την φορολογία αυτών, Φ.Π.Α. για την παροχή υπηρεσίας από εμάς θα προκύπτει και φορολόγηση βάση εσόδων εξόδων θα γίνεται.

 

Διαμόρφωση κερδοφορίας σύμφωνα με την πρόταση

Ον.Αξία
ποσοστό
προμήθεια
επιπλέων
Φ.Π.Α.
επιπλέων
συνολικό
ποσοστό
κάρτας
εμπ.κέρδους
Λιανοπωλητή
παρ.υπηρ.
23%
κέρδος
κέρδος
λιανικής
        5,00€  
2,00%
0,10€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,33€  
6,62%
      10,00€  
2,00%
0,20€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,43€  
4,31%
      15,00€  
2,00%
0,30€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,53€  
3,54%
      20,00€  
2,00%
0,40€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,63€  
3,16%
      25,00€  
2,00%
0,50€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,73€  
2,92%
      30,00€  
2,00%
0,60€
0,30€
    0,07  
        0,23€  
        0,83€  
2,77%

 

 

Συνάδελφοι δεν υπάρχει στην παρούσα φάση άλλος τρόπος αντιμετώπισης της μονομερής πρωτοβουλίας της παραπάνω εταιρείας. Είναι μια πρόταση σύννομη, εξ’ ανάγκης για την παραπέρα επιβίωσή μας και κυρίως για την αποτροπή παραπέρα ανάλογων μονομερών πρωτοβουλιών και των άλλων εταιρειών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, οι οποίες σε περίπτωση μη αντίδρασής μας, θα ακολουθήσουν την ίδια τακτική.

Το μόνο πρόβλημα θα είναι η επικοινωνία της νέα τιμολογιακής μας πολιτικής με τους πελάτες μας, το οποίο με τον καιρό θα το ξεπεράσουμε, όπως έγινε και πριν μερικά χρόνια με την αναγραφή ενδεικτικών τιμών στα αναψυκτικά.

Άλλωστε είναι στους πάντες γνωστό, όχι βέβαια και ορθό, αλλά κατ’ ανάγκη, πως οι τιμές πώλησης πωλών κοινών προϊόντων με τα σούπερ – μάρκετ διαφέρουν για ποικίλους λόγους.

 

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος σήμερα.

Το μπορούμε.

Το δικαιούμαστε.

Ας το πράξουμε.

Ας ορθώσουμε επιτέλους ανάστημα”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece