Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Κάλεσμα σε πανελλαδική σύσκεψη καπνοπωλών

«Αν κρίνω από την πηγή (peripterades), χαίρομαι που έστω και έξι χρόνια μετά από την αρθρογραφία μου κάποιοι είδαν το φως το αληθινό. Το γεγονός ότι δεν είμαι περιπτεράς με βοηθάει να έχω θέσεις συνείδησης κατόπιν μελέτης και όχι υπαγορευόμενες από στιγμιαίες λαθροεκτιμήσεις ή επιπολαιότητες ή σκοπιμότητες. Το τελευταίο (σκοπιμότητες) δεν το γράφω για να χαρακτηρίσω τον Παλαιογιάννη. Απλά απορώ: Γιατί πέντε χρόνια μετά; Και ούτε μία αναγνώριση;
Γιώργο, κάπου έχω αρχίσει να κουράζομαι.....»


Αγαπητέ κ. Παπαγιάννη,  & συνάδελφοι,
Η αναγνώριση σας ως γνώστη του θέματος αλλά και ως άνθρωπο, για μένα είναι δεδομένη και το γνωρίζετε. Επίσης δεδομένο είναι πως κάποτε συμφωνήσαμε πως δεν υπήρχε η πολιτική βούληση για θεσμοθέτηση στο πολιτικό και φορολογικό περιβάλλον το οποίο ζούσαμε. Κατά την ταπεινή μου εκτίμηση, ήταν λάθος ο προσδιορισμός του 8,2% επί της λιανικής  στα επίπεδα της τότε φορολογίας. Δεν έβγαινε και δεν βγαίνει το ποσοστό αυτό, αν δεν υπάρξει αναδιάρθρωση των συντελεστών του Ε.Φ.Κ. ή μια τεράστια αύξηση των λιανικών τιμών σε αντίθεση με την αγοραστική δύναμη των καπνιστών, όπου το δεύτερο και πάλι στα φθηνά τσιγάρα είναι αδύνατον να προκύψει.
Σήμερα τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά και ελπίζω να συμφωνήσεις μαζί μου όταν:
1.      Ανείσπρακτα προβλεπόμενα φορολογικά έσοδα.
2.      Τεράστια αύξηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων.
3.      Διάλυση των σημείων λιανικής.
4.      Νέα κυβέρνηση με πρόσωπα άλλης κουλτούρας (θέλω να πιστεύω).
5.      Δεδομένα πως οι καπν/κές και εισαγωγικές εταιρείες καπνικών προϊόντων κερδίζουν όσα κέρδιζαν και πριν την οικονομική κρίση και τις απανωτές αυξήσεις του Ε.Φ.Κ.
6.      Γνωρίζουμε πλέον τι συμβαίνει και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες κ.λ.π.
Σήμερα πιστεύω πως το περιβάλλον είναι τέτοιο που ευνοεί την θεσμοθέτηση ποσοστού επί της λιανικής τιμής. Όταν με συντονισμό, κοινές θέσεις και στρατηγική, θα μπορούσαμε να το πετύχουμε, προσδιορίζοντας το ποσοστό, ανάλογα πάντα με το φορολογικό περιβάλλον.
Σίγουρα όλοι μας έχουμε κάνει λάθος εκτιμήσεις και ενέργειες. Το θέμα είναι σήμερα, όντας πιο σοφοί, να συντονιστούμε προς μια κατεύθυνση και όχι άλλοι να λένε θεσμοθέτηση επί λιανικής, άλλοι θεσμοθέτηση επί της αποφορολογημένης, άλλοι ελεύθερη τιμολόγηση κ.λ.π.
Είναι στους πάντες γνωστό, πως πλέον δεν εκπροσωπώ κανέναν πέραν της επαγγελματικής μου επιβίωσης, η οποία πιστεύω πως ταυτίζεται με το σύνολο των συναδέλφων μας.
Αποτέλεσμα εικόνας για ολοι μαζι
Μετά από 24 ολόκληρα χρόνια στον κλάδο και τα περισσότερα εξ’ αυτών ασχολούμενος με τα κοινά, θέλω να πιστεύω πως κάτι και εγώ γνωρίζω αλλά το κυριότερο τουλάχιστον γι’ αυτούς που με γνωρίζουν από παλιά, πάντα λειτουργό χωρίς κανένα ίδιον όφελος.  





Επί της ευκαιρίας, κάνω ύστατη έκκληση προς κάθε ασχολούμενο με τα κοινά του κλάδου μας, παραμερίζοντας τα εγώ μας, στην πραγματοποίηση πανελλαδικής σύσκεψης για το θέμα αυτό, ώστε βγαίνοντας, όλοι μας μετά από αναλύσεις και συζητήσεις να έχουμε όλοι μας μια κοινή γραμμή και στόχο.
Όποιος θέλει να προσφέρει πραγματικά, ας κινηθεί/ούμε προς αυτή την κατεύθυνση και όχι εγώ κατέθεσα υπόμνημα, πρόταση, μελέτη κ.λ.π.
Είπαμε, παραμερίζουμε τα εγώ μας.
Όλοι μαζί.
Το μπορούμε.
Ας το πιστέψουμε.
Ας το πράξουμε.

Με εκτίμηση

Νικόλαος Παλιογιάννης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece