Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Η αλήθεια για το Φ.Π.Α. στον έντυπο Τύπο




Ποιο είναι τελικά το θέμα της προμήθειάς μας και του επικαλούμενου ΦΠΑ;

Με την δικαιολογία του ΦΠΑ, οι “εφημεριδοπώλες” – υποπράκτορες σε αγαστή συνεργασία με το πρακτορείο διανομής Τύπου, διότι δεν νομίζω να λειτουργούν αυτοβούλως, λειτουργώντας ως μπροστάρηδες στο εν’ λόγο θέμα,  θέλουν να επιβάλουν μείωση των ποσοστών μας από την πώληση του Τύπου, κάνοντας λόγο για ποσοστό μετά την αποφορολόγηση!!!
Οι κατά τ’ άλλα «συνεργάτες μας» υποπράκτορες, αντί να υπερασπιστούν τα κλαδικά τους συμφέροντα που είναι κοινά με τα δικά μας στην προκείμενη περίπτωση, πρωτοστατούν στην επιβολή μια νέας επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής εις βάρος του ίδει ελάχιστου κέρδος μας, έχοντας την βεβαιότητα πως οι ίδιοι δεν θα κερδίσουν ούτε 1 cents!!!
Όλα αυτά χωρίς καμία προηγούμενη ανακοίνωση ως όφειλαν, τόσο από το πρακτορείο διανομής Τύπου, όσο και από τους υποπράκτορες!!!
Δηλαδή, «αποφασίζουμε και διατάζουμε»!!!


Τι όμως ισχύει από τις κείμενες διατάξεις και όχι στο τι ψευδώς επικαλούνται οι «συνεργάτες μας» για να υφαρπάξουν μέρος της προμήθειά μας;
  «Σύμφωνα με την παράγραφο 1 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ. 1068/18-05-2010 από 1ης Ιουλίου 2010 οι επιτηδευματίες που διαθέτουν λιανικώς στο κοινό εφημερίδες, περιοδικά, κάρτες σταθερής τηλεφωνίας και κάρτες ανανέωσης χρόνου κινητής τηλεφωνίας (εκμεταλλευτής περιπτέρου, εφημεριδοπώλης, καταστήματα ψιλικών κ.λπ.) υποχρεούνται να εκδίδουν αποδείξεις λιανικής πώλησης αγαθών ή αποδείξεις παροχής υπηρεσιών κατά περίπτωση με τη χρήση φορολογικού μηχανισμού του Ν. 1809/1988 και σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις των άρθρων 13 και 18 του Κ.Β.Σ. (ΠΔ 186/92).Τα παραπάνω τίθενται σε εφαρμογή, λόγω της καθιέρωσης του λογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος όλων των επιτηδευματιών για τη διασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου.
Στο τηρούμενο βιβλίο Εσόδων – Εξόδων από τους εν λόγω επιτηδευματίες και γενικά από όλους όσους εμπορεύονται εφημερίδες και περιοδικά καταχωρίζεται η αξία των πωλούμενων εφημερίδων και περιοδικών σε ιδιαίτερη στήλη ως Πωλήσεις αγαθών για λογαριασμό και σε ιδιαίτερη στήλη η προμήθεια τους – έσοδο, βάσει της λαμβανόμενης εκκαθάρισης (ΠΟΛ 1091/2010). Επομένως, η προμήθεια – έσοδο θα λαμβάνεται υπόψη στον λογιστικό προσδιορισμό του αποτελέσματος, ενώ η καταχώριση των πωλήσεων, που θα γίνεται με το ημερήσιο , θα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα.
Περαιτέρω, σύμφωνα με τις νέες διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 61, του Ν.3842/2010, αλλάζει ο τρόπος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας, για σκοπούς ΦΠΑ στην παράδοση εφημερίδων και περιοδικών από 1.7.2010. Συγκεκριμένα, καταργείται η απαλλαγή από τον Φ.Π.Α. του μέρους της αξίας των εφημερίδων και περιοδικών που εισπράττεται ως προμήθεια από τα πρακτορεία, εφημεριδοπώλες και λοιπούς λιανοπωλητές, εφόσον αυτά διακινούνται μέσω πρακτορείων διανομής. Έτσι, παύει να ισχύει η περίπτωση (λβ), της παραγράφου 1, του άρθρου 22, του Κώδικα ΦΠΑ (Ν.2859/2000), ενώ αντικαταστάθηκε η παράγραφος 8, του άρθρου 19, του ίδιου Κώδικα, με ενσωμάτωση της αλλαγής ως προς την φορολογητέα αξία στην παράδοση εφημερίδων και περιοδικών που ενεργούν οι εκδοτικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις. Συνεπώς, ο Φ.Π.Α. στην παράδοση των εφημερίδων και περιοδικών αποδίδεται από τις εκδοτικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις ή από τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν ενδοκοινοτική απόκτηση αυτών και ως φορολογητέα αξία λαμβάνεται η τιμή λιανικής πώλησης των εν λόγω εντύπων χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας. Ο φόρος υπολογίζεται με εσωτερική υφαίρεση στην τιμή λιανικής πώλησης. Δεν αφαιρείται, δηλαδή πλέον, η προμήθεια που χορηγείται στα πρακτορεία διανομής.
Οι επιχειρήσεις (υποκείμενοι) που μεσολαβούν στη διάθεση των εφημερίδων και περιοδικών στο κοινό δεν επιβαρύνουν με Φ.Π.Α. την παράδοσή τους (πώληση) και κατά συνέπεια οι προμήθειες αυτών δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. Ωστόσο, έχουν δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών που επιβαρύνει τα γενικά τους έξοδα και τα αγαθά επένδυσής τους (ΠΟΛ 1100/2010) και συνεπώς, βάσει του δεύτερου εδαφίου, της παραγράφου 8, του άρθρου 19, του Κ.ΦΠΑ, δεν θα γίνεται πλέον pro-rata. Σημειώνουμε, ότι τα ίδια ως άνω ισχύουν και για τους πωλητές τηλεκαρτών και εισιτηρίων μεταφοράς προσώπων, η ακύρωση των οποίων προβλέπεται σε ειδικά μηχανήματα, διάταξη που ισχύει από 1/1/2003, μετά την τροποποίηση του ως άνω άρθρου 19, από τον Ν.3091/2002 (βλέπε ΠΟΛ 1006/2003).»
Κοντολογίς, κατόπιν των παραπάνω, αφενός από 1/7/2010 άλλαξε ο τρόπος προσδιορισμού της φορολογητέας  αξίας για την απόδοση του ΦΠΑ 5,5% τότε και 6% σήμερα, από τους εκδότες ή εισαγωγείς, αφετέρου επιβλήθηκε  ανώτερος συντελεστή ΦΠΑ σε εφημερίδες και περιοδικά που φέρουν δώρα.
Δηλαδή, πριν την εφαρμογή των παραγράφων 2 & 3 του άρθρου 61 του νόμου 3842/2010, ο ΦΠΑ λογίζονταν στην λιανική τιμή του εντύπου μείων την προμήθεια του / των πρακτορείων η οποία εμπεριείχε και εμπεριέχει την προμήθεια υποπρακτόρων και λιανοπωλητών. Με την εφαρμογή του άρθρου 61 του ν.3842 το μόνο που άλλαξε, είναι πως πλέον ο ΦΠΑ, όπου πάλι υπόχρεοι είναι οι εκδότες, θα λογίζεται στην λιανική τιμή του εντύπου με την προμήθεια, όπως παραπάνω.
Τόσο πριν το ν.3842/2010, όσο και μετά, ο ΦΠΑ αποδίδονταν και αποδίδεται εσωτερικά από τους εκδότες ή εισαγωγείς, όπως κάρτες κινητής τηλεφωνίας, τηλεκάρτες, εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών, κάρτες παρκαρίσματος κλπ. Χωρίς να εμπλεκόμαστε ως λιανοπωλητές με τον ΦΠΑ!!!
Η προμήθεια η δικιά μας είναι άνευ ΦΠΑ και είναι αυτή που ήταν και πάντα επί της λιανικής τιμής!!!
Άλλωστε η εφαρμογή του ν.3842/2010 όπως παραπάνω περιγράφεται, ισχύει από 1/7/2010. Οκτώ χρόνια μετά θυμήθηκαν να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία όπως θέλουν να ερμηνεύουν; Εκτός και αν βασίζονται σε διατάξεις που τυχόν μου διέφυγαν και οφείλουν να μας τις γνωστοποιήσουν!!!
Καλούνται όλοι οι συνάδελφοι να μην αποδεχτούν τις παράλογες και παράνομες απαιτήσεις των υποπρακτόρων και του πρακτορείου διανομής Τύπου, πολύ περισσότερο όταν το όλο εγχείρημα τους είναι αίολο, χωρίς να έχει καμία νομική υπόσταση και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επίσημη και τεκμηριωμένη ενημέρωση.
Θα πρέπει να υπάρξει ενιαία αντίδραση από τον κλάδο, διότι αν το αφήσουμε και εφαρμοστεί, τότε ανοίγει η “κερκόπορτα” και άλλοι προμηθευτές μας σε αντίστοιχα όπως παραπάνω προϊόντα, να εφαρμόσουν την ίδια τακτική!!!
Δηλαδή, συνεχίζουμε και κάνουμε επιστροφές με τον τρόπο που πράτταμε τόσα χρόνια, κρατώντας την προμήθεια μας από την λιανική τιμή των εντύπων, χωρίς να αποδεχόμαστε τα σκηνοθετημένα περί ΦΠΑ, έως ότου ξεκαθαρίσει εγγράφως το όλο θέμα.
Παράλληλα προτείνω, τα κατά τόπος Σωματεία μας όσο και η Ομοσπονδία, να επιδώσουν εξώδικο διαμαρτυρίας τόσο στους υποπράκτορες, όσο και στο πρακτορείο διανομής Τύπου, τόσο για τον τρόπο επιβολής, όσο και για το παράλογο και παράνομο εγχείρημα τους, ζητώντας την εφαρμογή της πρωτέρας  κατάστασης. Καλό θα ήταν το εξώδικο να το συνυπογράφουν όσο δυνατόν περισσότεροι συνάδελφοι.
Σε δεύτερη φάση ασφαλιστικά μέτρα κλπ.
Οι θεσμικοί ας πράξουν τα δέοντα. 

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

Τύπος; «Ποιος τύπος»


Το τελευταίο διάστημα φημολογούταν, το ενδεχόμενο μείωσης των ποσοστών μας από την πώληση του Ελληνικού Τύπου.
Οι φήμες αυτές, φαίνεται να παίρνουν «σάρκα & οστά» μετά από καταγγελίες που μου έγιναν από συναδέλφους!!!
Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες που έχω, θα εφαρμόσουν την νέα «επιθετική τιμολογιακή πολιτική» από 1/10/2018, έτσι χωρίς καμία επίσημη πληροφόρηση τόσο από το Πρακτορείο Διανομής Ελληνικού Τύπου όσο και από τους συνεργάτες μας εφημεριδοπώλες.
Ήδη έχουν αρχίσει εκφοβισμοί και απειλές από τους κατά τα’ άλλα συνεργάτες μας εφημεριδοπώλες προς συναδέλφους, του τύπου σου κόβουμε την διανομή!!!    
Ποιο είναι τελικά το θέμα;
Απλά μείωση του ποσοστού μας και σε πιο βαθμό;
Ποια η αιτιολογία και πως πάνε να το λανσάρουν;
Μένει να το δούμε μιας και δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση τόσο από τους συνεργάτες μας, όσο και από τους μπροστάρηδες του κλάδου μας!!!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχω συλλέξει, ο νέος τρόπος υπολογισμού της κερδοφορίας μας δεν θα γίνεται επί της λιανικής τιμής πώλησης των εντύπων, αλλά από την αποφορολογημένη αξία αυτών.
Παρακάτω σας παραθέτω δύο παραδείγματα:
1.       Παράδειγμα πώλησης περιοδικού με δώρο.
2.      Παράδειγμα πώλησης Κυριακάτικης εφημερίδας με δώρο.

Σημειωτέων, πως θα υπάρχει αποφορολογημένη και στον Τύπο χωρίς δώρα.
Το κατά πόσο σύννομη είναι όλη αυτή η αλλαγή που θέλουν να μας περάσουν, θα φανεί σύντομα.
Ωστόσο, έως ότου υπάρξει επίσημη έγγραφη ενημέρωση τόσο από το Πρακτορείο Διανομής Τύπου, όσο και από τους υποπράκτορες, προτείνω να μην δεχτούμε καμία αλλαγή και να συνεχίσουμε να παραδίδουμε επιστροφές με τον τρόπο που πράττουμε σήμερα.  
Καμία σύμβαση συνεργασίας και μάλιστα πολυετή, δεν γίνεται να αλλάξει προφορικά και ιδίως όταν πρόκειται για οικονομικούς όρους!!!
Για να μπορέσουμε να προσφύγουμε σε ένδικα μέσα, θα πρέπει να έχουμε έστω ένα πληροφοριακό έγγραφο των συνεργατών μας. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και η αποδοχή των προφορικών νέων όρων τιμολόγησης, είναι καθολική αποδοχή αυτών που θέλουν μονομερώς να μας επιβάλλουν!!!

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

Πάλι αυτοπυροβολούμεθα

Βλέποντας την συνεχιζόμενη μείωση των ποσοστών μας από την πώληση τηλεκαρτών, καρτών και καρτών κινητής τηλεφωνίας, από το 2013 ξεκίνησα έναν αγώνα για να αποδείξω το αυτονόητο. Ποιο αυτονόητο; Την ελεύθερη διαμόρφωση του κέρδους μας!!!
Στις 5/12/2013 προέβηκα σε επώνυμη έγγραφη καταγγελία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και λόγω περιεχομένου της καταγγελίας μου αυτή μεταβιβάστηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
   Στις 3/2/2014 μου απεστάλη η απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού μαζί με τις έγγραφες απαντήσεις ως προς τα καταγγελλόμενα μου από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας COSMOTE & WIN και εκκρεμούσε της VODAFONE. (Τις απαντήσεις των εν λόγο εταιρειών προφανώς τις συνέταξε το νομικό τμήμα τους και όχι η Γραμματέας!!!)
Τις έγγραφες απαντήσεις που πήρα τις έχω δημοσιοποιήσει (εκτός μίας εμπιστευτικής) στην ακόλουθη διεύθυνση:  http://peripterades.blogspot.gr/2014/02/blog-post_20.html
Οι απαντήσεις που πείρα με κάλυψαν και επιπλέον πείρα εγγράφως αυτό που ήθελα, από την απάντηση της εταιρείας WIND, που κάνει λόγο «είναι στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε περιπτερούχου αυτός να επιλέγει – με την επιφύλαξη τυχόν αντίθετων διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας – τη λιανική τιμή πώλησης των καρτών αυτών».
Ως προς  την φορολογική νομοθεσία και στο τι θα πρέπει να κάνουμε για να είμαστε νομιμότατοι το είχα και αυτό αναλύσει στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση, αναφέροντας μάλιστα και νόμους, άρθρα και βιβλιογραφίες: http://peripterades.blogspot.gr/2013/10/blog-post_19.html
Παρόλα αυτά, κάποιοι γνωστοί και “φυτεμένοι” ως μπροστάρηδες του κλάδου, κυρίως για να “θολώνουν τα νερά” και όχι στο γιατί η πρωτοβουλία να ανήκει σε κάποιον άλλον, άρχισαν από τότε μέχρι και σήμερα να διασπείρουν στους συναδέλφους φοβίες περί νομιμότητας και όχι μόνο.  Δηλαδή, φερόμενοι ως νομικοί σύμβουλοι, αμφισβητούσαν (για τους δικούς τους λόγους πάντα) το νομικό τμήμα της εταιρείας WIND, που εγγράφως παραδέχονταν πως τις κάρτες μπορούμε να τις πουλάμε όσο θέλουμε!!!
Επειδή τα συμφέροντα είναι τεράστια, ακόμη και τα Υπουργεία Εμπορίου και Οικονομικών, δεν ήθελαν να μας δώσουν μια ξεκάθαρη απάντηση ως προς το εν λόγο θέμα!!!
Εν έτη 2017 και μετά από την εκμηδένιση του εμπορικού μας κέρδους, το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης απάντησε ως όφειλε εγγράφως σε σχετικό ερώτημά του Σωματείου Πειραιά “ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ” ΠΩΣ ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΙΜΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ!!!
Αυτή η εξέλιξη προφανώς δεν άρεσε σε κάποιους και άρχισαν ορισμένοι κατά τα’ άλλα συνάδελφοι να διασπείρουν φοβίες και να βάζουν διλλήματα, ώστε να αποθαρρύνουν τους λιανοπωλητές να προβούν στην εφαρμογή της επιπλέον χρέωσης στις κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Βλέπετε σχετικές συζητήσεις για το θέμα στα ηλεκτρονικά μέσα facebook κλπ.
Παράλληλα, μοιράζεται σχετική ανακοίνωση από Σωματείο με την απάντηση του Υπουργείου, με οδηγίες ρύθμισης ταμειακής μηχανής κλπ, και κατά περίεργο τρόπο και λόγο επισυνάπτεται και μια σελίδα “τιμοκατάλογο”  θα έλεγα, για το πόσο θα πρέπει να χρεώνει ο περιπτεράς τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας!!! ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΟ ΚΑΡΤΕΛ. Τυχαίο? Δεν νομίζω. Σίγουρα κάποιος δάκτυλος για να περιπλέξει τα πράγματα και να…
Όταν βλέπουν πως όλο και πιο πολλοί συνάδελφοι ακλουθούν και εφαρμόζουν την επιπλέον χρέωση προβαίνουν σε ενέργειες που κανείς περιπτεράς δεν θα σκέπτονταν να πράξει, γιατί κατά το κοινός λεγόμενο ποιος είναι αυτός που “μόνος του πάει να βγάλει τα μάτια του”;
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ο κ. Μανδάλης «φερόμενος ως εκπρόσωπος εταιρικών συμφερόντων» επί πολλών κλαδικών θεμάτων και όχι κλαδικών, μέλος του απερχόμενου Δ.Σ. της Ομοσπονδίας και εκ’ νέου υποψήφιος αν δεν κάνω λάθος, δήλωνε δημόσιος πως το θέμα με τις κάρτες δεν έχει ξεκαθαρίσει και πως έχει να κάνει με ΚΑΔ και POS!!!
Σήμερα το πρωί σε μπηχτές μου σε δημόσιο διάλογο σε κλαδική σελίδα στο facebook, για παρέμβαση στο Υπουργείο που εξέδωσε το απαντητικό έγγραφο για τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας, “ποιούσε την νήσσαν”. Δηλαδή έκανε πως δεν γνώριζε τίποτα!!!
Το ίδιο και ο κ. Γκιώνης ως νέος υποψήφιος τόσο στο Σωματείο Περιπτερούχων της Αθήνας όσο και της Ομοσπονδίας, αρχικώς έκανε πως δεν γνώριζε τίποτα, αλλά στη συνέχεια ο ίδιος παραδέχτηκε πως παρέμβαση στο Υπουργείο έκανε ο απερχόμενος πρόεδρος των παραπάνω δύο οργάνων, ο κ. Μάλιος.
Ας θυμηθούμε το πόσο πολέμιος των διοικήσεων των παραπάνω δύο οργάνων ήταν ο κ. Γκιώνης!!! Αρχικώς συνέπλευσε με τον κ. Δούκα. Στη συνέχεια προσπάθησε να ιδρύσει δικό του Σωματείο και ξαφνικά “αγαπήθηκε με τους πρώην πολέμιούς του”!!!
Η παρέμβαση του κ. Μάλιου στο Υπουργείο Οικονομικών, έγινε σε χρόνο προεκλογικής περιόδου, γεγονός που απαγορεύονται τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Επίσης είναι άγνωστο αν ήταν ενήμερο έστω το απερχόμενο Δ.Σ. και πολύ περισσότερο οι αντιπρόσωποι της Ομοσπονδίας, για μία τόσο σοβαρή υπόθεση. Όπως αποδείχθηκε τόσο ο κ. Μανδάλης όσο και ο κ. Γκιώνης ήταν ενήμεροι!!!
Ο κ. Μάλιος δεν ήταν αυτός που σε προηγούμενο χρόνο “κατσάδιασε και απειλούσε” τον εκπρόσωπο περιπτερούχων των Ιωαννίνων για την εφαρμογή τις έξτρα χρέωσης στις κάρτες κινητής τηλεφωνίας!!!
Πρόσφατα διανεμήθηκε το κατά τ’ άλλα κλαδικό περιοδικό του Σωματείου της Αθήνας, όπου εντελώς τυχαία δεν έκανε καμία αναφορά για τις ερχόμενες εκλογές!!!
Δεν θα έπρεπε να ενημερωθούν οι συνάδελφοι μέσα από το περιοδικό που είναι το όργανο – μέσο ενημέρωσης των συναδέλφων για τα δρώμενα στον κλάδο;
Εγώ που είμαι μέλος του αναφερόμενου Σωματείου, ακόμη δεν γνωρίζω ποιοι είναι οι υποψήφιοι για τις εκλογές που θα γίνουν μεθαύριο!!!
Για τις ερχόμενες εκλογές και την υποψηφιότητα του κ. Γκιώνη, μέσα από το Facebook τα έμαθα!!!
    Δηλαδή θέλουνε ελεγχόμενες εκλογές και ελεγχόμενο αποτέλεσμα με ελεγχόμενα άτομα. Αυτό είναι δημοκρατικότητα και σωστή εκπροσώπηση!!!
Για το θέμα της παρέμβασης στο Υπουργείο από τον απερχόμενο πρόεδρο κ. Μάλιο, μου γνωστοποιήθηκε πως έθεσε θέματα ΚΑΔ και POS. Πιο συγκεκριμένα, πως από τη στιγμή που κόβουμε έξτρα χρέωση ως παροχή υπηρεσιών, για να είμαστε νόμιμοι, θα πρέπει να εντάξουμε στην δραστηριότητά μας και τον ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας) παροχής υπηρεσιών, πράγμα που σημαίνει την υποχρέωση μας και για εγκατάσταση POS!!! Επίσης έθεσε θέμα συμβάσεων που έχουμε με του προμηθευτές μας (τερματικά μηχανήματα που εκδίδουμε κάρτες).
(Αλήθεια ποια η θέση της απερχόμενης Διοίκησης της  Ομοσπονδίας και των νέων υποψηφίων για την τοποθέτηση μηχανημάτων pos στα περίπτερα; Άγνωστη μέχρι σήμερα.)
Δηλαδή, με χίλιους δύο τρόπους οι προαναφερόμενοι, προσπαθούν να εκφοβίσουν, να βάλουν διλλήματα στους συναδέλφους και τελικώς σαμποτάρουν την όποια προσπάθεια επιβίωσης του περιπτερά, όταν δεν θέλουν όπως αποδεικνύεται να διαμορφώσουμε ελεύθερα την κερδοφορία μας.
Γιατί άραγε;
Εξυπηρετούν ίδια ωφέλει, ή άλλων συμφέροντα;
Και μην μου πείτε πως ενδιαφέρονται για την νομιμοποίησή μας!!!
Γιατί αν ήταν αυτός ο λόγος, θα μπορούσαν ως Ομοσπονδία να είχαν ήδη φροντίσει να ζητήσουν από αρμοδίους γνωμοδοτήσεις κλπ και τεκμηριωμένα να θέσουν τις όποιες αντιρρήσεις τους. Άλλωστε για μία ακόμη φορά, χωρίς τεκμηρίωση, αμφισβητούν την νομική υπηρεσία της WIND, την ΕΕΤΤ, την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς και το απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών!!!
 Ως προς την ουσία της παρέμβασής και των ερωτημάτων που έθεσαν, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας όταν είναι άτοπα, άσχετα με την πραγματικότητα και εκ’ του πονηρού.
Συγκεκριμένα:
·        Παροχή υπηρεσιών.
Η πώληση κάρτας κινητής τηλεφωνίας δεν είναι παροχή υπηρεσίας, αλλά πώληση και πιο συγκεκριμένα μεταπώληση αγαθού. Παροχή υπηρεσίας είναι οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ως προς τον τελικό καταναλωτή.
Αυτό τεκμηριώνεται μάλιστα και από το βιβλίο  «"ΦΠΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ" των Δημ. Σταματόπουλου - Άννα Κλωνή στην ανάλυση του άρθρου 14 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000) για την κατανόηση εννοιών και υποχρεώσεων σχετικών με τον τόπο παροχής υπηρεσιών.»

Μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Η επιτροπή ΦΠΑ θεωρεί σχεδόν ομόφωνα ότι οι παροχές ιδιωτικής φύσης πρέπει να περιλαμβάνουν, ιδίως, τα ακόλουθα: 
(α) τη νοσοκομειακή και ιατρική περίθαλψη
(β) τις υπηρεσίες που παρέχονται από τους οδοντιάτρους και τους οδοντοτεχνίτες
(γ) υπηρεσίες προσωπικής και οικιακής φροντίδας
(δ) τις υπηρεσίες που συνδέονται με την κοινωνική πρόνοια και ασφάλιση εργασίας
(ε) οι υπηρεσίες που συνδέονται με την προστασία των παιδιών και των εφήβων
(στ) την παροχή εκπαίδευσης των παιδιών ή των νέων, τη σχολική ή πανεπιστημιακή εκπαίδευση
(ζ) τα ιδιαίτερα μαθήματα που παραδίδονται από εκπαιδευτικούς και ανάγονται στη σχολική ή πανεπιστημιακή εκπαίδευση
(η) οι υπηρεσίες που συνδέονται με τον αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των εγκαταστάσεων, όπως γυμναστηρίων ή παρόμοιων χώρων σε αντάλλαγμα αντιπαροχής ή συνδρομής
(θ) τα στοιχήματα, λαχεία και λοιπά τυχερά παιχνίδια
(ι) το κατέβασμα ταινιών και μουσικής
(ια) ψηφιοποιημένα περιεχόμενα βιβλίων που δεν είναι εξειδικευμένη λογοτεχνία
(ιβ) την εγγραφή σε online εφημερίδες και περιοδικά που δεν είναι εξειδικευμένη λογοτεχνία
(ιγ) online ειδήσεις και πληροφορίες για την κυκλοφορία και δελτία καιρού
(ιδ) νομικές υπηρεσίες που ασχολούνται με οικογενειακά θέματα και εσωτερικές σχέσεις
(ιε) υπηρεσίες παροχής συμβουλών που ασχολούνται με φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και τα θέματα κοινωνικής ασφάλισης.»
·         Επίσης με την ΠΟΛ 1004/4-1-2013 και σύμφωνα με την ανάλυση –ερμηνεία του κ. Δημήτριου Παρ. Σταματόπουλου Διδάκτορα Παντείου Πανεπιστημίου και επ. Γενικού Δ/ντή Φορολογίας του Υπ. Οικονομικών, προβλέπονται:
·        Άρθρο 6 παρ. 56. Πώληση καρτών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας με τις νέες διατάξεις δεν υπάρχει πλέον η ειδική ρύθμιση του άρθρου 3&2δ’ του ΚΒΣ που είχε οριστεί ότι θεωρείται ως παροχή υπηρεσίας η πώληση καρτών κινητής τηλεφωνίας και η διάθεση ηλεκτρομαγνητικών ή άλλων μέσων στα οποία ενσωματώνεται το δικαίωμα λήψης υπηρεσιών. Με τις νέες διατάξεις του ΚΦΑΣ αφού δεν υπάρχει πλέον ειδική ρύθμιση, πρέπει να εκδίδεται στοιχείο σύμφωνα με την εμπορική πραγματικότητα, δηλαδή για την πώληση καρτών κινητής τηλεφωνίας θα εκδίδεται τιμολόγιο πώλησης και για τη διακίνηση αυτών δελτίο αποστολής. Εάν δεν διακινούνται υλικές κάρτες αλλά παραδίδονται κωδικοί ή παραδίδονται ηλεκτρονικά τότε δεν απαιτείται η έκδοση δελτίου αποστολής.
Όταν  παραδίδονται από τους λιανοπωλητές σε ιδιώτες εκδίδονται αποδείξεις λιανικής.
Στις κάρτες κινητής τηλεφωνίας, υπηρεσία παρέχει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας προς τον τελικό χρήστη του τηλεφώνου, όλοι οι ενδιάμεσοι αγοράζουν και πουλάνε ένα αγαθό ως έχει, δηλαδή ο ορισμός του εμπορεύματος και το γεγονός ότι αυτό έχει ένα ενσωματωμένο δικαίωμα, δεν αναιρεί γεγονός ότι είναι εμπόρευμα.»
Κατόπιν αυτών και όχι δικής μου ερμηνείας, δεν τίθεται θέμα παροχής υπηρεσιών και πολύ περισσότερο την ένταξή μας σε ΚΑΔ και κατ’ επέκταση POS!!!
·         Συμβάσεις με τους προμηθευτές μας.

Όσον αφορά τα ιδιωτικά συμφωνητικά – συμβάσεις που έχουμε με τους προμηθευτές των τερματικών έκδοσης καρτών τηλεφωνίας και όχι μόνο, προϋπήρχαν της απόφασής μας για επιπλέον χρέωση από την ονομαστική αναγραφόμενη αξία.
Ως προς τους οικονομικούς όρους των συμβάσεων αυτών, γίνεται αναφορά για το πια θα είναι η προμήθειά μας επί της ονομαστικής αξίας και σε καμία των περιπτώσεων δεν αναφέρεται σε απαγόρευση για επιπλέων χρέωση από τον λιανοπωλητή ή για άλλες χρεώσεις μεταξύ λιανοπωλητή και καταναλωτή. Κατά συνέπεια ούτε και από τους προμηθευτές μας έχουμε καμία δέσμευση ως προς την ελεύθερη διαμόρφωση της κερδοφορίας μας.
Κατόπιν όλων των παραπάνω αληθινών γεγονότων, δεν υπάρχει κανένα θέμα ως προς την ελεύθερη διαμόρφωση του κέρδους μας και την κατ’ επέκταση έξτρα χρέωσης στις κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Απλά και προαιρετικά η απόδειξη για να μην γίνονται παρερμηνείες, να γράφει προμήθεια και όχι παροχή υπηρεσιών. 
Θέμα και μάλιστα σοβαρότατο, υπάρχει με την εκπροσώπηση του κλάδου και μάλιστα σε επίπεδο Ομοσπονδίας, από άτομα που λειτουργούν ενάντια στα συμφέροντα του κλάδου. Σκόπιμα ή εν’ αγνοία τους, είναι καταστροφικοί και ανίκανοι για την εκπροσώπηση του κλάδου!!!

Μετά από όλα αυτά τα συμπεράσματα δικά σας.  

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece