Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Να ποιό είναι το ελάχιστο εγγυημένο κέρδος της Philip Morris



Είναι δεδομένο πως η πλειοψηφία των συναδέλφων, αγοράζοντας τσιγάρα από τους πρατηριούχους, έπαιρναν κάποια σχετική έκπτωση που κυμαίνονταν από 0,8%, 1%, 1,2% και 1,5%. Συγκεκριμένο πρατήριο έδινε και 2,2% σε μεγάλους τζίρους!!!
Έτσι με την παραπάνω περιγραφόμενη τιμολογιακή πολιτική των πρατηριούχων, λειτουργούσε στοιχειωδώς και ο ανταγωνισμός στια χονδρικές τιμές, δίνοντας στον “σωστό επαγγελματία” την δυνατότητα να κερδίζει κάτι παραπάνω.
Με την ανάθεση διανομής των καπνικών προϊόντων, όσον αφορά το λεκανοπέδιο Αττικής, έπαψε να υφίσταται ο ανταγωνισμός στις χονδρικές τιμές, με αποτέλεσμα και οι τρείς αντιπρόσωποι να χρεώνουν τις ίδιες τιμές!!!   
Η εταιρεία καπνικών προϊόντων Philip Morris με την έναρξη διανομής των προϊόντων της δια των αντιπροσώπων, μοίραζε και σχετικό έντυπο όπου έκανε λόγο για ελάχιστο εγγυημένο κέρδος 0,11 -  0,21 λεπτά. Άραγε, υπάρχει και το μέγιστο!!! Που είναι;
Το προκλητικό είναι πως η παραπάνω εταιρεία, ενώ κάνει λόγο για εγγυημένο κέρδος, η πλειοψηφία του κλάδου χάνει από αυτά που κέρδιζε!!!
Παρακάτω σας παραθέτω ένα πίνακα με πραγματικές πωλήσεις πακέτων τσιγάρων της εν’ λόγω εταιρείας, ανά κατηγορία τιμής, από τον οποίο προκύπτον και τα κέρδη του λιανοπωλητή ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική του πρατηριούχου σε σχέση με των αντιπροσώπων.




Αντ/πων
Κέρδη με Χρέωση

Αριθμός
Λιανική
Λιανική
Χρέωση
Πρατηρίων

Πακέτων
Τιμή
Αξία
Κέρδος
2,90%
1,90%
1,50%
31,30%
20άρια
431
3,3
1.422,30
48,1
25,99
39,57
45
51,72
77
3,4
261,8
8,85
6,98
9,45
10,44
11,165
195
3,5
682,5
23,09
23,56
29,95
32,53
33,345
10
3,7
37
1,25
1,65
1,99
2,13
2,09
897
3,8
3.408,60
187,29
167,74
199,22
211,87
204,516
73
3,9
284,7
15,64
15,26
17,89
18,93
18,031
23άρια
214
3,8
813,2
27,5
15,17
22,92
26,02
29,746
Σύνολα
1.897

6.910,10
311,73
256,35
320,99
346,92
350,613

 Μεσοσταθμικό κέρδος % επί Λιαν.
4,51%
3,71%
4,65%
5,02%
5,07%



Παρατηρώντας τα πραγματικά δεδομένα του παραπάνω πίνακα, καταλήγουμε και στα εξής συμπεράσματα:
1.      Με δεδομένο πως η πλειοψηφία του κλάδου έπαιρνε κάποια σχετική έκπτωση από τους πρατηριούχους, παίρνουμε περίπου τον μέσο όρο των εκπτώσεων το 1% και συσχετίζουμε την στήλη του πίνακα με 1,9% (2,9% - 1% = 1,9%) με τις χρεώσεις των αντιπροσώπων της Philip Morris.
2.      Παρατηρώντας τις γραμμές με τις ταχυκίνητες λιανικές τιμές, διαπιστώνουμε πως χάνουμε σημαντικά κέρδη, από τα οποία εμείς οι ίδιοι “επιδοτούμε” τα φθηνά σήματα και όχι ότι η εν’ λόγω εταιρεία μας δίνει παραπάνω στα φθηνά σήματα!!!
3.      Όχι μόνο από τα κέρδη μας “επιδοτούμε” τα φθηνά σήματα, αλλά και στο σύνολο των κερδών σημειώνουμε και απώλειες!!! Πόσο μάλλον αν αναγάγουμε τις παραπάνω πωλήσεις λίγων ημερών, σε ετήσια βάση!!!
4.      Αν δε, δούμε την στήλη με το 31,3% που προσδοκούσαμε να εφαρμόσει η εν’ λογω εταιρεία, τότε μιλάμε για τεράστιες απώλειες. Απώλειες καταγράφονται και στην επαρχία, όπου μονομερώς καταργήθηκε το 31,3%.  
5.      Με απλά λόγια μπορούμε να πούμε πως χάνουμε μεγάλο μέρος των εκπτώσεων που παίρναμε, και πάντα στις συγκεκριμένες λιανικές τιμές. Αν αλλάξουν οι λιανικές τιμές, το ΦΠΑ, οι Φορολογικοί Συντελεστές, ποιο θα είναι το εγγυημένο;
6.      Αποτέλεσμα της ανοχής μας σ’ αυτή την τιμολογιακή πολιτική, και να είστε σίγουροι, θα είναι να έχουμε πολλαπλές απώλειες κερδών στο σύνολο των καπνικών προϊόντων, όταν, θα κόψουνε τις εκπτώσεις και οι σημερινοί πρατηριούχοι, καθώς θα ακολουθήσουν στην συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική και οι υπόλοιπες εταιρείες καπνικών προϊόντων.
Προκλητικότατο είναι το γεγονός πως η συγκεκριμένη εταιρεία, για τον λεγόμενο “πόλεμο μεριδίων”, έβγαλε νέο πακέτο με 21 τσιγάρα, δίνοντας ένα τσιγάρο επιπλέων στον καταναλωτή, χωρίς να βάλει το χέρι στην τσέπη, όταν προβαίνει σε αυτή την ενέργεια από τα δικά μας κέρδη τα οποία απωλέσαμε με την νέα εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική !!!
Λέω από τα δικά μας κέρδη, όταν από τον παραπάνω πίνακα, η εν’ λόγω εταιρεία επωφελείται εις βάρος μας στο σύνολο της τιμολογιακής πολιτικής,  βγαίνοντας επιθετικά στον “πόλεμο μεριδίων”, έναντι των άλλων εταιρειών, όπου στην ουσία εμείς ως λιανοπωλητές πριμοδοτούμε  τον πόλεμο αυτό!!!
Για σκεφτείτε, στα 3,30 ευρώ το ένα επιπλέον τσιγάρο στοιχίζει 0,165 λεπτά. Αν το ένα επιπλέον τσιγάρο δινόταν υπέρ των λιανοπωλητών θα είχαμε λύσει το χρόνιο πρόβλημα της κερδοφορίας μας στο καπνικό!!!
Δεν έχω την απαίτηση από τον απλό συνάδελφο να καταλάβει τις πολιτικές των εταιρειών, όπως την παραπάνω περιγραφόμενη, ΑΛΛΑ ΟΙ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΔΕΣ;
Οι μπροστάρηδες ή δεν μπορούν να κατανοήσουν το τι γίνεται στον κλάδο μας, ή είναι... για αποπροσανατολισμό και παραπληροφόρηση του κλάδου, όταν, δεν είδα κανέναν να σχολιάζει ουσιαστικά την παραπάνω περιγραφόμενη τιμολογιακή πολιτική!!!
Δεν είδα κανέναν μπροστάρη να παροτρύνει τους συναδέλφους (επίσημα με ανακοινώσεις ή Συνελεύσεις) σε κοινή γραμμή του κλάδου έναντι των επιθετικών πολιτικών των εταιρειών.
Δεν είδα κανέναν από τους μπροστάρηδες να δίνει γραμμή στον κλάδο, όχι να απεργήσει με απεργίες διαρκείας και τέτοια κουραφέξαλα, αλλά να εκμεταλλευτούμε ένα “γερό χαρτί” που έχουμε, να μην τοποθετούμε κανένα νέο σήμα ως μέτρο πίεσης για εξεύρεση λύσης.
Η παραπάνω εταιρεία, παρόλο που μας μείωσε την κερδοφορία, έβγαλε δύο νέα σήματα (L&M 21s και καπνό ASSOS) ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΙ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ!!! Δεν είναι σαν να λέμε “βαράτε κι’ άλλο;” οι μπροστάρηδες λοιπόν που είναι; 

Μήπως η σταδιακή κατάργηση του 60,4% - 39,6% έχει να κάνει με νομικά τερτίπια;
    Κατόπιν όλων των παραπάνω, πιστεύω πως είναι επιτακτική η ανάγκη, να παραμερίσουμε τις όποιες διαφορετικές θέσεις προσέγγισης του καπνικού προβλήματος και σε κοινή Συνέλευση με όλους τους ενδιαφερομένους που θέλουν να εμπλέκονται με τα κοινά, θεσμικούς και μη, ώστε με κοινές και ενιαίες θέσεις, να μπορέσουμε να αντισταθούμε στη νέα επιθετική τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών.

Αναμένω την ανταπόκρισή σας.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece