Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΟΥΚΑ

Με αφορμή την από 15-10-2010 επιστολή- απάντηση του κ. Δούκα ή μάλλον του νομικού του συμβούλου, που δημοσιεύτηκε στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.roadkiosk.gr/deltia_typou/ipomnima1.pdf, έχω να παραθέσω τα ακόλουθα προς αποκατάσταση της αλήθειας.

Κατ’ αρχάς με τιμά ιδιαίτερα ο σχολιασμός της εν λόγω πρότασης από νομικό πρόσωπο, όταν είμαι πεπεισμένος πως η εν’ λόγω επιστολή έχει συνταχθεί από νομικό πρόσωπο και όχι από συνάδελφο όπως είμαι κι εγώ!!!

Κατά δεύτερον και επειδή ενδεχομένως ο δημιουργός της εν’ λόγω επιστολής λειτουργούσε επί οδηγιών με σκοπό την έντεχνη διαστρέβλωσης της πραγματικότητας επί της προτάσεώς μου, παρουσιάζονται ανακρίβειες τόσο ως προς την πρόταση, όσο και επί του σκοπού αυτής.

Η συγκεκριμένη πρόταση δεν απηχεί θέσεις καπν/νιών όπως ψευδέστατα λέγεται, ούτε είναι σημερινή για να προσπαθείτε από ορισμένους να ταυτισθεί με θέσεις εταιρειών. Αντιθέτως η εν λόγω πρόταση πρωτοπαρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2008, σε ημερίδα που διοργανώθηκε από την Ένωση Αθηνών στο ξενοδοχείο Holiday Inn. Στην ημερίδα αυτή καθώς και στην παρουσίαση της πρότασης, παρών μεταξύ άλλων ήταν και ο κ. Κόγιας. Έχει ήδη δημοσιευτεί συνοπτικά έστω και καθυστερημένα στο blog: http://peripterades.blogspot.com/2010/01/blog-post_13.html, από αρχές Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.

Η συγκεκριμένη πρόταση εκπονήθηκε από το 2008, με σκοπό την προστασία του λιανοπωλητή από την επικρατούσα τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών και των πρατηριούχων, κυρίως των φθηνών σημάτων και των πακέτων άνω των 20 τεμαχίων, όπου η κερδοφορία μας ήταν μηδαμινή.

Με τον τρόπο υπολογισμού της κερδοφορίας μας από την εν λόγω πρόταση, παρατηρούνταν και παρατηρείτε η ουσιαστική βελτίωση της κερδοφορίας μας στα φθηνά, 20άρια και 25άρια πακέτα τσιγάρων, αποτρέποντας τις εταιρείες να χτίζουν μερίδια αγοράς εις βάρος της κερδοφορίας μας. Δηλαδή αν θέλανε και θέλουνε οι εταιρείες την καθήλωση των λιανικών τιμών σε χαμηλά επίπεδα, εμείς θα είχαμε διασφαλίσει ένα αξιόλογο ποσό κέρδους ανεξάρτητα από την τιμή πώλησης. Την διασφάλιση αυτή την παρείχαν τα δύο συνθετικά στοιχεία του υπολογισμού της κερδοφορία μας, από ένα πάγιο και ένα αναλογικό στοιχείο, όπου το πάγιο στοιχείο παράγει και ένα πάγιο ποσό κέρδους ανεξάρτητα της λιανικής τιμής, όταν υπολογίζεται στην Πλέον Ζητούμενη Τιμή.

Η εν λόγω πρόταση θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμη και σήμερα, έστω και προσωρινά, παρά την υπέρμετρη αύξηση των φορολογικών συντελεστών, διασφαλίζοντας τον κλάδο σε ικανοποιητικό βαθμό, αποτρέποντας αν μη τι άλλο την καθίζηση στα σημερινά επίπεδα της κερδοφορίας μας και αποτρέποντας το κλείσιμο πολλών περιπτέρων. Παράλληλα ας εργαζόμασταν και προς την κατεύθυνση της θεσμοθέτησης ποσοστού κέρδους επί της λιανικής αξίας των σημάτων με στόχο το 9,10% που είχαμε επί χρόνια και όχι το 8,2%!!! Άλλωστε η θεσμοθέτηση στο σημερινό οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον, όπως έχω αναλύσει σε προηγούμενα δημοσιεύματά μου, δεν είναι εύκολη υπόθεση για διάφορους λόγους που επαρκώς νομίζω έχω παλαιότερα αναλύσει, όπου ενδεχομένως να μην επιτευχθεί ποτέ ή τραβήξει σε βάθος χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση, το λέω για μία ακόμη φορά, η θεσμοθέτηση είναι η ιδανικότερη λύση για τον κλάδο μας και θα πρέπει σε μόνιμη βάση να είναι ο απώτερος στόχος όλων μας. Ωστόσο να επισημάνω ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΠΛΕΥΡΑ, πως στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον φόρων και λιανικών τιμών, το ποσοστό της τάξεως του 8,2% είναι άπιαστο όνειρο!!! Επίσης, θα συμφωνήσω με την θεσμοθέτηση οποιουδήποτε ικανοποιητικού ποσοστού επί της λιανικής τιμής, μη ξεχνώντας τα παιχνίδια των εταιρειών με τα πακέτα άνω των 20 τσιγάρων.

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης πρότασης, δεν απαιτεί την θεσμοθέτηση όπως ψευδώς αναφέρεται στην επιστολή του κ. Δούκα. Στο πρόσφατο παρελθόν, πάλι έντεχνα διαστρεβλώθηκε η πρόταση, από ορισμένα άτομα, κάνοντας λόγω πως κατατέθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών, παρουσιάζοντας επίσης ψευδώς πως επιδιώκουμε ποσοστό 5%, δημοσιεύοντας στο F/B σχετικό πίνακα δείχνοντας με τόξο το 5% το οποίο δεν ήταν το ζητούμενο, αλλά το ένα σκέλος της πρότασης που αφορούσε τον τρόπο σταθεροποίησης των φορολογικών εσόδων του κράτους, όπου και τελικώς το σκέλος αυτό υιοθετήθηκε από του Υπουργείο Οικονομικών.

Το δεύτερο σκέλος αφορούσε το αναλογικό μοίρασμα της αποφορολογημένης αξίας βάση του τύπου (Λιαν.Τιμή ή Φόρο πακέτου Χ Συντελεστή) + (Π.Ζ.Τ. Χ Συντελεστή) το οποίο ουδέποτε κατατέθηκε στο Υπουργείο, διότι αφορούσε την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου κατόπιν “συμφωνίας κυρίων” ή ακόμη και διεκδίκησης καθιέρωσης από τον κλάδο μας.

Η εναρμονισμένη πρακτική των εταιρειών που επικαλείστε, πράγματι υπήρχε από το 1992 μέχρι και το 2008, όταν ως κλάδος ουδέ ποτέ αντέδρασε ουσιαστικά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, που πάλι κάποιοι καλοθελητές παρουσίαζαν τις όποιες αντιδράσεις ως κατευθυνόμενες!!! Από το 2008 και μετά, “έσπασε” το 60,4% προμήθειας των εταιρειών επί της αποφορολογημένης αξίας, διαφοροποιώντας το ανάλογα με το πόσο “ταχυκίνητα” ήταν τα σήματα. Τον τρέχοντα χρόνο, με σκληρές διαπραγματεύσεις με την Διοίκηση της Ένωσης της Αθήνας, καταφέραμε και αποσπάσαμε πολύ περισσότερα από εταιρείες, όπως την BAT, φτάνοντας το ποσοστό της εταιρεία κάτω από το 50% της αποφορολογημένης αξίας. Έτσι με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαμε ως κλάδος, αν θέλαμε, να επιτύχουμε καλύτερη κερδοφορία για το τρέχον ζοφερό διάστημα, αποφεύγοντας την σημερινή κατάντια και παράλληλα να εργαζόμασταν για την θεσμοθέτηση επαναλαμβάνοντας πως είναι η ιδανικότερη λύση.

Ουδέποτε έκανα λόγω για θεσμοθέτηση της αποφορολογημένης αξίας και πολύ περισσότερο με σταθερό ποσοστό απ’ αυτής, για να παράγονται οι επιπτώσεις που πολύ σωστά επισημαίνονται. Με την πρόταση και τον παραπάνω τύπο, κυμαίνεται το ποσοστό επί της αποφορολογημένης αξίας, ανάλογα την λιανική τιμή του πακέτου. Στα φθηνά σήματα το ποσοστό μας επί της αποφορολογημένης αξίας φθάνει από 60% υπέρ του λιανοπωλητή και μειώνεται όσο αυξάνεται η λιανική τιμή του προϊόντος.

Η ολοκληρωμένη πρόταση, Α & Β σκέλος, έχει δημοσιευτεί τόσο στο blog που γράφω, όσο και στο περιοδικό “ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΟΣ”.

Όσο για τους λόγους της έντεχνης διαστρέβλωσης της πρότασης, όσο και της αμέτρητης λάσπης στο πρόσωπό μου, τους αφήνω στην κρίση των αναγνωστών αυτών των ανοικτών επιστολών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece