Με
έκπληξη ακούσαμε από τα Μ.Μ.Ε. για την εκ’ νέου και για πολλοστή φορά την τελευταία τριετία, φορολογική επιβάρυνση
των καπνικών προϊόντων, χωρίς κανένα
ουσιαστικό προσδοκώμενο αποτέλεσμα!!!
Με τις προηγούμενες φορολογικές
παρεμβάσεις στη φορολογία των καπνικών προϊόντων, είχαμε τα άκρως αντίθετα από
τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο για φορολογικά έσοδα όσο και για τον κλάδο των
λιανοπωλητών. Όπως:
·
Μειωμένα
φορολογικά έσοδα παρά την υπέρμετρη φορολόγησή τους.
·
Αύξηση
των λαθραίων καπνικών προϊόντων από 3% σε 25%!!!
·
Συρρίκνωση
τουλάχιστον κατά 50% του κλάδου των λιανοπωλητών, λόγω της συγκράτησης των
λιανικών τιμών και μετακύλησης των επιπλέων βαρών από την αύξηση της φορολογίας
των καπνικών προϊόντων, στους λιανοπωλητές.
Το νέο μέτρο του πεντάλεπτου (0,05€)
είναι μια “απόφαση του ποδαριού” χωρίς
να έχουν εξετάσει τι αυτό ως μέτρο επιφέρει!!!
Για να προκύψουν
τα 0,05€ υπέρ ΕΟΠΥ εκτός Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, θα πρέπει υπολογιστεί στην
όποια ανατίμηση, το 83% αυτής είναι και πάλι Ε.Φ.Κ.!!!
Σε κάθε 0,10€
ανατίμησης, μόνο 0,017€ θα προκύψουν υπέρ Ε.Ο.Π.Υ.
ΟΙ εταιρείες δεν
θα ανατιμήσουν στην προβλεπόμενη τιμή, όπως παραπάνω συνοπτικά αναλύω, θα συγκρατήσουν τις
λιανικές τιμές και θα μετακυλήσουν μεγάλο μέρος της όποιας χασούρας προκύπτει, πάλι στους λιανοπωλητές!!!
Ως
λιανοπωλητές καπνικών προϊόντων, αποτελούμε την εξαίρεση στον κανόνα, στην
ελεύθερη αγορά που πρεσβεύετε, όταν στο 80% του τζίρου μας επιβάλλεται τόσο η
τιμή αγοράς όσο και τιμή πώλησης, όταν και με πρόσφατο νόμο «ΑΡΙΘ. 3919 Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας,
κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων.» και ειδικότερα στο Άρθρο 2 παρ. θ) «Η
επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών για τη διάθεση αγαθών ή την
προσφορά υπηρεσιών, είτε αυτές ορίζονται ευθέως είτε προσδιορίζονται εμμέσως με
την εφαρμογή συντελεστή κέρδους ή με άλλο ποσοστιαίο υπολογισμό».
Κατόπιν
όλων των παραπάνω, και κατά το κοινώς λεγόμενο, “όταν μαλώνουν τα βουβάλια την
πληρώνουν τα βατράχια”.
είναι
απαραίτητο ως κλάδος να απεμπλακούμε από το όποιο “ποδοπάτημα” τόσο από τις
τιμολογιακές πολιτικές των εταιρειών όσο και των φορολογικών πολιτικών με την
εξασφάλιση βιώσιμου εμπορικού κέρδους, είτε με την θεσμοθέτηση ποσοστού κέρδους
είτε από την ελεύθερη τιμολόγηση και διαμόρφωση του εμπορικού μας κέρδους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου