Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Στα μαχαίρια οι περιπτερούχοι με εταιρεία εισαγωγής καπνικών

Τα παρακάτω διαδραματίζονται στην Κύπρο

Από: Μάριος Αδάμου Ημερομηνία: Μάρτιος 07, 2014 09:49


Σε ρήξη φαίνεται να οδηγούνται οι σχέσεις μεταξύ μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών εισαγωγής καπνικών προϊόντων και του Συνδέσμου Περιπτερούχων. Αιτία, η απόφαση της συγκεκριμένης εταιρείας να μειώσει κατά ένα τεμάχιο τον αριθμό των τσιγάρων στα πακέτα που εισάγει, με στόχο να μη μετακυλίσει στους καταναλωτές την αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα στον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ). Μάλιστα, οι δύο πλευρές είχαν χθες συνάντηση για συζήτηση του θέματος, με τους περιπτερούχους να δίνουν τελεσίγραφο στην εταιρεία για αναθεώρηση της απόφασής της εντός μιας βδομάδας. Σε αντίθετη περίπτωση, οι περιπτερούχοι προειδοποιούν πως θα αποσύρουν από τα ράφια τους όλες τις μάρκες τσιγάρων που εισάγει η εταιρεία.

Το χρονικό
Η διερεύνηση του θέματος άρχισε μετά από παράπονα καταναλωτών, ότι στα πακέτα τσιγάρων που αγόραζαν, ενώ μέχρι πριν από λίγες ημέρες υπήρχαν είκοσι τσιγάρα, πλέον μειώθηκαν σε δεκαεννέα. Αρχικά, επικοινωνήσαμε με την Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας του Καταναλωτή, λειτουργός της οποίας μας ανέφερε πως το θέμα αφορά το Τμήμα Τελωνείων και μας παρέπεμψε εκεί. Εκ μέρους του Τμήματος Τελωνείων, ο Μάριος Σάββα επιβεβαίωσε το γεγονός, προσθέτοντας πως η British American Tobacco (BAT) προχώρησε στη μείωση του αριθμού των τσιγάρων στα πακέτα από τις μάρκες που εισάγει, σημειώνοντας πως η εταιρεία προχώρησε στην κίνηση αυτή για να αποφύγει την αύξηση στην τιμή πώλησης στις εν λόγω μάρκες τσιγάρων και να διατηρήσει τις τιμές της στα ίδια επίπεδα με αυτά πριν από την αύξηση του ΦΠΑ κατά 1%.
Ο κ. Σάββα τόνισε, παράλληλα, πως η μείωση του αριθμού των τεμαχίων τσιγάρων ανά πακέτο δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο την είσπραξη του φόρου στα προϊόντα αυτά, επισημαίνοντας ότι ο υπολογισμός του φόρου γίνεται αναλογικά και με βάση τα τεμάχια τσιγάρων που υπάρχουν στα πακέτα. Για παράδειγμα, είπε, για πακέτα με 20 τσιγάρα ο φόρος ανέρχεται στο 1,10 ευρώ ανά πακέτο και για πακέτα με 19 τσιγάρα στο 1,045 ευρώ το πακέτο. «Συνεπώς, από τη στιγμή που το κράτος δεν ζημιώνει από αυτήν την ενέργεια της εταιρείας έσοδα, δεν θεωρούμε πως πρέπει να επέμβουμε. Και εκτός αυτού, σήμερα στην αγορά κυκλοφορούν πακέτα τσιγάρων με διαφορετικό αριθμό τεμαχίων, όπως για παράδειγμα πακέτα με δέκα ή 22 ή και 23 τσιγάρα. Γι' αυτές τις περιπτώσεις, επαναλαμβάνω, ο υπολογισμός του φόρου γίνεται αναλογικά και το κράτος δεν χάνει έσοδα», κατέληξε ο κ. Σάββα.

Η θέση της εταιρείας
Ακολούθως επικοινωνήσαμε με την προαναφερόμενη εταιρεία (BAT), από την οποία ζήτησε την επίσημη θέση της για το εν λόγω ζήτημα. Σε σημείωμα της η εταιρεία αναφέρει πως «η πρόσφατη αύξηση του ΦΠΑ από 18% σε 19% αναπόφευκτα οδηγεί σε αύξηση της τιμής των αγαθών, συμπεριλαμβανομένων και των τσιγάρων. Από έρευνες, διαπιστώσαμε ότι λόγω του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος και της αύξησης της ανεργίας, οι καταναλωτές περιορίζουν τα έξοδά τους και πλέον προτιμούν να αγοράζουν μικρότερες συσκευασίες ή λιγότερα προϊόντα και να ψωνίζουν συχνότερα. Έτσι, μειώνοντας την ποσότητα κατά ένα τσιγάρο, κρατήσαμε την τιμή των προϊόντων μας σταθερή, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις των καταναλωτών».
Σε ερώτημά μας, κατά πόσο έχει μειωθεί η ζήτηση για τα καπνικά προϊόντα συνεπεία της αύξησης της φορολογίας, η εταιρεία αναφέρει: «Ναι, έχει επηρεαστεί αρνητικά η αγορά του τσιγάρου τη χρονιά που μας πέρασε κατά 10%, συνεπεία διαφόρων άλλων σημαντικών παραγόντων πέραν της αύξησης της φορολογίας, η οποία,, όπως είναι διαμορφωμένη έχει συμπιέσει τις τιμές των προϊόντων (τα πιο φτηνά δεν απέχουν πολύ από τα ακριβά), περιορίζοντας τις επιλογές των καταναλωτών. Ένας άλλος παράγοντας που επηρέασε είναι η έξαρση του λαθρεμπορίου, το οποίο έχει διπλασιαστεί τη χρονιά που μας πέρασε. Σ’ αυτό συντείνει και η διαφορά των τιμών σε σχέση με τις κατεχόμενες περιοχές, όπου τα τσιγάρα πωλούνται σε πιο χαμηλές τιμές», καταλήγει η BAT.
Το τελεσίγραφο των περιπτερούχων
Ζητήσαμε, παράλληλα, και την άποψη του Συνδέσμου Περιπτερούχων. Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Λούκας Λουρίδης μας εξέφρασε την έντονη δυσφορία του Συνδέσμου στην απόφαση της εταιρείας, υποστηρίζοντας πως με την απόφασή της μειώνεται η κερδοφορία τους. Χθες, σύμφωνα με τον κ. Λουρίδη, ο Σύνδεσμος είχε συνάντηση με εκπροσώπους της εταιρείας, κατά τη διάρκεια της οποίας κάλεσε την εταιρεία να αναθεωρήσει αμέσως την απόφασή της, δίδοντάς της περιθώριο μιας βδομάδας να το πράξει.
Σε αντίθετη περίπτωση, τόνισε ο κ. Λουρίδης, δεν αποκλείεται ο Σύνδεσμος να ζητήσει από τα μέλη του (εκπροσωπεί την πλειοψηφία των περιπτερούχων) να αποσύρουν από τα ράφια τους τις μάρκες τσιγάρων που εισάγει η εταιρεία, ακολουθώντας το παράδειγμα του Συνδέσμου Καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης (ΣΥΚΑΔΕ), ο οποίος ήδη κάλεσε τα μέλη του να αποσύρουν μιαν από τις μάρκες τσιγάρων που εισάγει η ΒΑΤ. «Ευελπιστούμε πως θα εισακουστεί το αίτημά μας και θα αποφευχθεί η σύγκρουση με την εταιρεία», κατέληξε ο κ. Λουρίδης.
- See more at: http://www.sigmalive.com/news/local/107014#sthash.Efm2bNiF.dpuf

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Το θέμα με τις κάρτες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχει κλείσει ΟΡΙΣΤΙΚΑ

Πριν από λίγο έλαβε τέλος η εκ’ νέου  συνάντηση νε τον κ. Γ. Γραμματέα του Υπουργείου ανάπτυξης καθώς και παράγοντες αυτού.
Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν, ήταν και το θέμα των καρτών τηλεφωνίας.
Για μία ακόμη φορά και μετά τις έγγραφες απαντήσεις των εταιρειών και της ΕΕΤΤ, κοινή διαπίστωση όλων ήταν πως οι κάρτες δεν βρίσκονται σε καθεστώς διατίμησης.
Φορολογικώς, δεν υπάρχει θέμα διότι έχει αναλυθεί σε προηγούμενο άρθρο παρουσιάζοντας τόσο τις ΠΟΛ όσο και την ανάλυση αυτών από τον έγκριτο κ. Δημήτριου Παρ. Σταματόπουλου Διδάκτορα Παντείου Πανεπιστημίου και επ. Γενικού Δ/ντή Φορολογίας του Υπ. Οικονομικών.
Το συνολικό άρθρο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: http://peripterades.blogspot.gr/2013/10/blog-post_19.html
Ζητήσαμε και σύντομα θα λάβουμε και έγγραφη απάντηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης πως οι κάρτες τηλεφωνίας δεν είναι διατιμημένα προϊόντα.
Εκείνο που επισημάνθηκε είναι το γεγονός πως ο καταναλωτής σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, θα πρέπει να γνωρίζει πριν προβεί στην αγορά,  το τελικό κόστος της κάρτας. Αυτό μπορεί να ξεπεραστεί με την ανάρτηση σχετικής “πινακίδας”, γνωστοποιώντας στον καταναλωτή την τιμή πώλησης.
Αναμένεται σε συνέχεια της καταγγελίας μου, και μετά από αίτημά μου, η αλλαγή του τρόπου αναγραφής της αξίας της κάρτας από «10,00€» σε «10,00€ αξίας παρεχόμενων υπηρεσιών τηλεφωνίας»   

Από εδώ και στο εξής, είναι καθαρά θέμα βούλησης τόσο του κλάδου, όσο και του καθενός ξεχωριστά, να διαμορφώσει ελεύθερα την κερδοφορία του!!! 

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Η «αλήθεια πονάει» αλλά πρέπει να λέγεται



Μετά από την δημοσίευση των επιστολών προς την Ομοσπονδία για την σύγκληση έκτακτου Δ.Σ., ορισμένοι γνωστοί πλέων για τις υπηρεσίες τους, ενοχλήθηκαν.
Γιατί άραγε?
Τους ενόχλησαν τα γραφόμενα περί ανύπαρκτης διοίκησης?
Είναι ψέματα?
Εδώ και τρία χρόνια έχει “ισοπεδωθεί το σύμπαν” στον κλάδο μας και οι Διοικήσεις τόσο του Σωματείου  της Αθήνας όσο και της Ομοσπονδίας που τυγχάνει να συστεγάζονται και να απαρτίζονται από σχεδόν τα ίδια άτομα, να “σφυρίζουν” αδιάφορα.
Όλα τα παραπάνω άτομα που απαρτίζουν τα Δ.Σ. τα γνωρίζω προσωπικώς και μιλάμε. Απάντησε έστω και ένας εγγράφως ή και τηλεφωνικώς για το «ολέθριο λάθος που έκανα»?
Εσείς οι κατά τα’ άλλα λαλίστατοι, σε βάθος τριετίας είδατε καμία επίσημη θέση για τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο μας από τις εν’ λόγω διοικήσεις?
Εγώ που δεν ήμουνα θεσμικός, έγκαιρα και εγγράφως μέσα από το blog μου επισήμανα διάφορα προβλήματα πριν την “γέννησή τους”, όπως:
1.      Αλλαγή φορολογίας στα καπνά για στριφτά και τι αυτό θα επιφέρει.
2.      Κατάργηση του 60,4% της αποφορολογημένης αξίας εις βάρος μας.
3.      Κατάργηση του προηγούμενου δικτύου διανομής καπνικών.
4.      Επιβολή δυσμενών όρων από το νέο δίκτυο διανομής καπνικών.
5.      Απελευθέρωση πώλησης καπνικών προϊόντων.
6.      Γνωμοδότηση και εφαρμογή της.
7.      Επιβολή των 0,05€ υπέρ ΕΟΠΥΥ με τις συνέπειές του για τον κλάδο μας, και ο κύριος Μάλιος πρόεδρος και των δύο Δ.Σ. των παραπάνω οργανώσεων, είναι για το μόνο θέμα που “ακούστηκε”. «Άστραψε και βρόντηξε λέγοντας  το περιβόητο επιχείρημα, «να δούμε που θα κάτσει η μπίλια»!!! Η μπίλια έκατσε αλλά και πάλι δεν είδαμε και δεν ακούσαμε τίποτα, παρά του γεγονότος πως η μπίλια και πάλι μας “έκατσε στο σβέρκο”!!!
8.      H σημερινή αρπαχτεί που κάνουν οι εταιρείες? κ.λ.π.
Κατόπιν αυτών και άλλων πολλών που θα μπορούσα επί ώρες να γράφω, θέλετε να μας πείτε πως και να μας πείσετε πως οι εν’ λόγω διοικήσεις είναι παρόν και με θέσεις στα προβλήματα του κλάδου? Ή λόγω προσωρινής Διοίκησης δεν θα πρέπει να έχουν θέσεις, αντιστάσεις, προτάσεις ή σε σοβαρά θέματα δεν θα πρέπει να έχουν λόγο.
Επιτρέψτε μου να έχω διαφορετική άποψη και να την εκφράζω!!!
Κατόπιν όλων των παραπάνω ξανά δηλώνω πως όχι μόνο είναι ανύπαρκτοι, αλλά και επικίνδυνοι μη υποστηρίζοντας τα συμφέροντα του κλάδου!!!
Άλλο τόσο επικίνδυνοι για τον κλάδο, είναι και τα διάφορα λαλίστατα παπαγαλάκια που βγήκαν να υποστηρίξουν τι?
Όσον αφορά καρέκλες και θώκους, είχα, θα είχα αν ήθελα και θα έχω αν θέλω!!! Άλλωστε όλοι μας κρινόμαστε όχι για τον θώκο, αλλά για τις θέσεις, την αξιοπρέπειά μας και την εμφανή και πραγματική στήριξη των συμφερόντων του κλάδου. Ξεχνάτε πως ήμουν εκλεγμένος για το νέο Δ.Σ. της Ομοσπονδίας και χωρίς καμία ενημέρωση, ζήτησαν και ξαναζήτησαν προσωρινή Διοίκηση?
Γιατί άραγε?
Μήπως λόγω της μικρής προσέλευσης στις προηγούμενες εκλογές απ’ όπου προέκυψαν και λιγότεροι “ελεγχόμενοι αντιπρόσωποι” για το νέο Δ.Σ. της ομοσπονδίας, με αποτέλεσμα να χάσουν τον έλεγχο?
Τώρα θα δώσουν έμφαση στις εκλογές του Σωματείου, ώστε να προκύψουν περισσότεροι αντιπρόσωποι για να ξαναπάρουν τον έλεγχο και να συνεχίσουν το «θεάρεστο έργο τους».
Όσο ζω και εργάζομαι επί πολλών ωρών σ’ αυτό τον κλάδο, δεν επιτρέπω ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ να καθορίζει ερήμην μου το επαγγελματικό μου αύριο, με σκόπιμη ή μη απραξία, με μη συλλογικές αποφάσεις και εν κρυπτό ενέργειες.         

Θα είμαι παρόν και με κάθε πρόσφορο τρόπο θα πολεμάω τους πολέμιους μου!!!

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ

ΑΘΗΝΑ, ΑΤΤΙΚΗ, Greece