Το τελευταίο οχυρό έπεσε. Πλέον οι καπνιστές θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν τα τσιγάρα τους εκτός από τα περίπτερα και από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Το «βάπτισμα του πυρός» σε αυτή τη νέα, για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατηγορία προϊόντων, έλαβε εδώ και λίγες ημέρες η αλυσίδα Μαρινόπουλος. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες σε συνεργασία με χονδρεμπόρους καπνικών προϊόντων και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη τοποθετήσει μέσα σε επιλεγμένα καταστήματα της ειδικά stand πώλησης προϊόντων καπνού.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη, δηλαδή η πώληση καπνικών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ήταν αναμενόμενη, μετά τη ρύθμιση που είχε προωθηθεί την περασμένη χρονιά σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα καπνού μπορούν να πωλούνται από υπεραγορές τροφίμων και να τοποθετούνται σε κλειστές προθήκες μετά τα ταμεία, προσβάσιμες για τον καταναλωτή με τη μεσολάβηση υπαλλήλου.
Αν και αναμενόμενη, η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ανατροπές στο παραδοσιακό κανάλι πώλησης καπνικών (περίπτερα, μικρά σημεία λιανικής) αλλά και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις καπνοβιομηχανίες και στο χονδρεμπόριο καπνικών προϊόντων.
Από τη μία πλευρά τα περίπτερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου στο Euro2day, χάνουν ένα βασικό εργαλείο της δουλειάς τους. Σημειώνεται ότι το 60,5% των αγορών των καταναλωτών από το περίπτερο, αφορά σε τσιγάρα και άλλα καπνικά είδη (χαρτάκια, φίλτρα, αναπτήρες κλπ). Από τη άλλη πλευρά όσες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιλέξουν να εισέλθουν εμπορικά και σε αυτή την κατηγορία αποκτούν ένα πρόσθετο όγκο πωλήσεων. Την ίδια ώρα οι καπνοβιομηχανίες αποκτούν ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους και οι χονδρέμποροι μια νέα αγορά. Βέβαια “κλειδί” για όλους τους κρίκους της αλυσίδας, άλλους λιγότερο και άλλο περισσότερο, είναι ο χρόνος πληρωμής και φυσικά το περιθώριο κέρδους.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την απελευθέρωση πώλησης των καπνικών προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι περιπτεράδες έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τις προϋποθέσεις αδειοδότησης για τη λειτουργία περιπτέρων.
Συγκεκριμένα, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θα καθορίζονται οι θέσεις των περιπτέρων, ενώ μόνο το 30% αυτών θα παραχωρούνται σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και πολυτέκνους, με βάση εισοδηματικά κριτήρια.
Η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης των λοιπών θέσεων των περιπτέρων θα γίνεται με δημοπρασία, ο χρόνος παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης των θέσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 10 έτη, ενώ απαγορεύεται η αναμίσθωση, η υπεκμίσθωση και η εν γένει περαιτέρω παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης σε τρίτους.
Σε ό,τι φορά τις υφιστάμενες άδειες, αυτές διατηρούνται σε ισχύ και δεν μεταβιβάζονται, ούτε κληρονομούνται, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2014 οι δικαιούχοι αυτών υπόκεινται σε υποχρέωση καταβολής τέλους για τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνει η κατασκευή του περιπτέρου.
Το «βάπτισμα του πυρός» σε αυτή τη νέα, για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατηγορία προϊόντων, έλαβε εδώ και λίγες ημέρες η αλυσίδα Μαρινόπουλος. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες σε συνεργασία με χονδρεμπόρους καπνικών προϊόντων και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη τοποθετήσει μέσα σε επιλεγμένα καταστήματα της ειδικά stand πώλησης προϊόντων καπνού.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη, δηλαδή η πώληση καπνικών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ήταν αναμενόμενη, μετά τη ρύθμιση που είχε προωθηθεί την περασμένη χρονιά σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα καπνού μπορούν να πωλούνται από υπεραγορές τροφίμων και να τοποθετούνται σε κλειστές προθήκες μετά τα ταμεία, προσβάσιμες για τον καταναλωτή με τη μεσολάβηση υπαλλήλου.
Αν και αναμενόμενη, η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ανατροπές στο παραδοσιακό κανάλι πώλησης καπνικών (περίπτερα, μικρά σημεία λιανικής) αλλά και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις καπνοβιομηχανίες και στο χονδρεμπόριο καπνικών προϊόντων.
Από τη μία πλευρά τα περίπτερα, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου στο Euro2day, χάνουν ένα βασικό εργαλείο της δουλειάς τους. Σημειώνεται ότι το 60,5% των αγορών των καταναλωτών από το περίπτερο, αφορά σε τσιγάρα και άλλα καπνικά είδη (χαρτάκια, φίλτρα, αναπτήρες κλπ). Από τη άλλη πλευρά όσες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιλέξουν να εισέλθουν εμπορικά και σε αυτή την κατηγορία αποκτούν ένα πρόσθετο όγκο πωλήσεων. Την ίδια ώρα οι καπνοβιομηχανίες αποκτούν ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους και οι χονδρέμποροι μια νέα αγορά. Βέβαια “κλειδί” για όλους τους κρίκους της αλυσίδας, άλλους λιγότερο και άλλο περισσότερο, είναι ο χρόνος πληρωμής και φυσικά το περιθώριο κέρδους.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την απελευθέρωση πώλησης των καπνικών προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι περιπτεράδες έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τις προϋποθέσεις αδειοδότησης για τη λειτουργία περιπτέρων.
Συγκεκριμένα, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θα καθορίζονται οι θέσεις των περιπτέρων, ενώ μόνο το 30% αυτών θα παραχωρούνται σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και πολυτέκνους, με βάση εισοδηματικά κριτήρια.
Η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης των λοιπών θέσεων των περιπτέρων θα γίνεται με δημοπρασία, ο χρόνος παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης των θέσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 10 έτη, ενώ απαγορεύεται η αναμίσθωση, η υπεκμίσθωση και η εν γένει περαιτέρω παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης σε τρίτους.
Σε ό,τι φορά τις υφιστάμενες άδειες, αυτές διατηρούνται σε ισχύ και δεν μεταβιβάζονται, ούτε κληρονομούνται, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2014 οι δικαιούχοι αυτών υπόκεινται σε υποχρέωση καταβολής τέλους για τον κοινόχρηστο χώρο που καταλαμβάνει η κατασκευή του περιπτέρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου